שתף קטע נבחר

טראמפ: "אפשר להתחיל לפתוח חלקים מסוימים בארה"ב"

על אף שמדינתו עקפה את סין והפכה למובילת החולים בקורונה, הנשיא האמריקני אמר כי "ניתן לפתוח בחזרה חלקים במרכז-מערב ארה"ב". טראמפ העריך בריאיון ל"פוקס ניוז": "נהיה במצב טוב הרבה לפני אוגוסט"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי גורמים פדרליים בארצות הברית מנסחים הנחיות שידרגו את רמת הסיכון במדינות ארצות הברית השונות באשר לנגיף הקורונה. טראמפ ציין כי הוא מכוון להקלה בהנחיות, לפחות באזורים מסוימים.

 

במכתב ששלח למושלי האומה כתב הנשיא האמריקני כי ההנחיות החדשות אמורות לאפשר לכל מדינה להחליט לגבי מניעת ההתקהלויות החברתיות בהתאם לדרגת הסיכון, וכך גם באמצעים אחרים בהם נקטו או ינקטו בעתיד.

  (צילום: AP)
"ניתן לפתוח חלקים בארה"ב". טראמפ(צילום: AP)

"אני חושב שאנחנו יכולים להתחיל לפתוח בחזרה חלקים ספציפיים בארה"ב. במרכז-מערב המדינה בעיקר ובמקומות אחרים", אמר טראמפ בריאיון ל"פוקס ניוז". הוא הוסיף: "אנחנו יכולים לפתוח את אותם חלקים עד שכלל המדינות יחזרו לשגרה".

 

בימים האחרונים טראמפ חזר על המסר – כי הוא חותר להאטה קצרת-מועד בלבד של הפעילות הכלכלית וכי ארה"ב "אינה בנויה להשבתה". בין היתר הבטיח כי לא יאפשר לטיפול במשבר הקורונה להפוך לבעיה חמורה יותר מבעיית הנגיף עצמה.

 

בריאיון הבהיר טראמפ כי על אף הקורונה הוא לא יבטל את הוועידה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית, שמתוכננת להתקיים בחודש אוגוסט בעיר שרלוט שבצפון קרוליינה. "אני חושב שנהיה במצב טוב הרבה לפני כן", אמר.

 

מוקדם יותר צייץ בטוויטר נשיא צרפת, עמנואל מקרון, וכתב כי הייתה לו "שיחה טובה" עם טראמפ בעניין המאבק בנגיף הקורונה. מקרון טען כי הוא ומקבילו האמריקני מכינים יחד עם מדינות אחרות "יוזמה חדשה וחזקה למאבק במגפה בימים הקרובים".

ארה
תור לבדיקות קורונה בקווינס. המוקד העיקרי - ניו יורק(צילום: AP)
 

טראמפ במסיבת עיתונאים למניעת התפשטות נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)
טראמפ וצוותו בבית הלבן(צילום: רויטרס)

אמש עקפה ארה"ב את סין ואיטליה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. לפי ניו יורק טיימס עד כה נדבקו בקורונה 83,329 בני אדם בארה"ב ולפחות 1,222 מתו מהנגיף. לפי דיווחים בארה"ב, רק ביממה האחרונה נוספו יותר מ-13 אלף חולים חדשים למניין.

 

לפי הנתונים שהתפרסמו הלילה, בסין נדבקו 81,340 בני אדם, כ-2,000 פחות מברחבי ארה"ב. באיטליה, שם מספר המתים הוא הגדול ביותר, נדבקו 80,539 – מתוכם מתו 8,165 בני אדם. אולם, טראמפ מפקפק בנתונים המתפרסמים בסין וטען כי הם "צריכים להיות שקופים יותר בדיווחיהם".

נשיא סין שי ג'ינפינג  (צילום: AP, רויטרס)
טראמפ משבח את שי אבל מבהיר: "הנגיף הופץ בסין"(צילום: AP, רויטרס)
 

טראמפ אמר במסיבת עיתונאים שקיים אמש כי ישוחח עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, ואף שיבח אותו על ניהול המשבר במדינתו, אך חזר על כך שמקור הנגיף מסין וכינה את הקורונה – "הנגיף הסיני". בימים האחרונים יש מתיחות ביחסי המדינות סביב המגפה העולמית ובסין מפיצים תיאוריות קונספירציה שארה"ב אחראית להתפרצות הקורונה.

 

ב-21 בינואר דווח בארה"ב על נדבקים ראשונים בנגיף הקורונה. המוות הראשון היה ב-29 בפברואר. הנדבקים הראשונים היו במדינת וושינגטון, שם התפשט הנגיף במוסדות סיעודיים. מאז התפשט נגיף הקורונה לכל 50 מדינות ארה"ב. מספר התושבים בארה"ב הוא השלישי בגודלו בעולם – 330 מיליון בני אדם.

 

בתוך כך, אישר הסנאט האמריקני חבילת חילוץ כלכלית חסרת תקדים, בשווי 2.2 טריליון דולר, כדי לסייע לעסקים, לעובדים ולמערכת הבריאות. חבילת הסיוע אושרה למרות חששות הן של דמוקרטים והן של רפובליקנים שהחבילה מרחיקת לכת מדי – או שהיא אינה מרחיקת לכת מספיק. אישורה התאפשר אחרי ימים של משא ומתן קשה בוושינגטון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים