שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

שיא מזעזע באיטליה: עוד 919 מתו מקורונה ביממה

הטרגדיה בארץ המגף לא עוצרת: מניין המתים מהנגיף זינק שם ל-9,134. כמעט 6,000 אובחנו ביממה, ומניין הנדבקים - 86,498 - עקף את זה של סין. ברחבי העולם מתו כבר יותר מ-25 אלף ונדבקו יותר מחצי מיליון

רשויות הבריאות באיטליה עדכנו אמש (ו') כי עוד 919 בני אדם מתו שם בתוך יממה, שיא חסר תקדים במספר המתים היומי בארץ המגף. בכך עלה מספר המתים שם מנגיף הקורונה ל-9,134. מדובר בעלייה משמעותית לעומת העדכון היומי שלשום - אז דווח על 662 מתים נוספים.

 

איטליה, שעקפה בשבוע שעבר את סין והפכה למדינה עם מספר המתים הגבוה ביותר, עברה אותה אמש גם במספר הנדבקים - הוא זינק בתוך יממה מ-80,539 ל-86,498. איטליה הטילה לפני כשבועיים סגר כדי לבלום את הנגיף, אך לא נראה שהוא נותן בינתיים את אותותיו.  

  (צילום: AFP)
חולה קורונה בבית חולים באיטליה(צילום: AFP)

 

 
 
  (צילום: MCT)
חלוקת מזון לנזקקים בנאפולי (צילום: MCT)

  (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

יש לציין כי נוצר מעט בלבול בדיווחים השונים אתמול בערב, כאשר שחלק מכלי התקשורת בעולם דיווחו על 969 מקרי מוות חדשים בתוך יממה באיטליה. עם זאת, נתון זה כולל בתוכו 50 מקרי מוות שהתרחשו במחוז פיימונטה שבצפון איטליה, ואמורים היו להתפרסם כבר שלשום - אך לא נכללו אז בדיווח היומי של הרשות להגנה אזרחית. ברשות אמרו שהנתונים מפיימונטה הגיעו באיחור, ולכן נכללו בסקירה היומית שפורסמה אמש.

 

במקביל, לפי ספירה של סוכנות הידיעות AFP יותר מ-25 אלף בני אדם מתו עד כה מהנגיף ברחבי העולם. 35% מהמתים מקורונה בעולם הם מאיטליה ו-18.7% מהמתים ספרד - כלומר יותר ממחצית מקורבנות הקורונה ברחבי העולם מתו בשתי המדינות האלה.

 

אתמול בערב הרשויות בבריטניה הודיעו כי 759 בני אדם מתו עד כה בממלכה מנגיף הקורונה. עוד נמסר כי 14,579 בני אדם נדבקו בנגיף. מדובר בעלייה של 31% במספר הנדבקים במדינה בתוך יממה.

 

לפני כן הודיע ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי גם הוא נדבק בנגיף קורונה. "ביממה האחרונה פיתחתי תסמינים קלים והבדיקה לקורונה התבררה כחיובית", מסר ג'ונסון בן ה-55 בסרטון שפרסם. המנהיג הבכיר ביותר בעולם שנדבק בנגיף עד כה אמר כי הוא נמצא בבידוד ביתי, והדגיש: "אמשיך להנהיג את הממשלה בשעה שאנו נלחמים בנגיף הזה". מדאונינג 10 נמסר כי במהלך הבידוד הארוחות של רה"מ יונחו עבורו מחוץ לדלתו. ביום רביעי האחרון הודיע גם יורש העצר הנסיך צ'רלס כי נדבק בנגיף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
בית חולים באיטליה
צילום: AFP
מומלצים