שתף קטע נבחר

רקטה נורתה מעזה, צה"ל תקף ברצועה | צפו בתיעוד השיגור

אזעקות צבע אדום פילחו את השקט בשדרות ובשני יישובים בעוטף עזה, אחרי שלפי צה"ל זוהה שיגור אחד. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח. מדובר בירי הראשון מאז סיום סבב ההסלמה לפני כחודש. חיל האוויר תקף בתגובה יעדים ברצועה

 

 

ערב שבת לא שקט בדרום: רקטה אחת שוגרה אתמול בערב (שישי) מרצועת עזה לשטח ישראל. כך מסר דובר צה"ל. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות הירי התרעות צבע אדום נשמעו בשעה 21:06 בעיר שדרות וביישובים איבים ואור הנר שבעוטף עזה. כשעה וחצי לאחר מכן תקף חיל האוויר כמה יעדים ברצועה. השיגור של הרקטה צולם על-ידי מצלמת אבטחה באחד מבתי העוטף. צפו בתיעוד שבפתח הידיעה.

 

מדובר צה"ל נמסר: "כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו עמדות צבאיות ותשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מוקדם יותר הערב".

 

גם לפני כשבועיים נשמעה התרעת צבע אדום באזור העוטף, בקיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול, אך בהמשך התברר שמדובר באזעקת שווא. הירי אמש הוא הראשון מאז סיום סבב ההסלמה האחרון בדרום, לפני כחודש, אז שיגר הג'יהאד האיסלאמי יותר מ-100 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. 

  (צילום: דדי פולד)
שיגור ראשון אחרי חודש של הפוגה. תיעוד הירי(צילום: דדי פולד)

 

 

יממה לאחר שהסתיים סבב הלחימה בפברואר, אמר דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אבו חמזה, כי "זהו לא הסבב האחרון עם הכיבוש. כל פעילות ההתנגדות, בכל מקום ובכל זמן, היא חוקית ונשענת על תמיכה עממית וקונצנזוס בקרב ההתנגדות". הוא אמר כי כלל הפלגים ברצועה - כולל חמאס - היו מתואמים עם הארגון במהלך ההסלמה, והוסיף: "משוואת ההפצצה תיענה בהפצצה, ודם ייענה בדם - התקבעה".

 

יצוין כי בימים אלו ברצועת עזה מתמקדים גם הם במאבק בנגיף הקורונה, שם אובחנו עד כה תשעה נדבקים. זהו לכאורה מספר קטן, אבל אף גורם - ישראלי, פלסטיני או בינלאומי - לא מוכן לערוב שאין ברצועת עזה עוד חולים שמסתובבים ברחובות וללא ידיעתם מדביקים עוד ועוד אנשים.

 

תרחיש של חולים המדביקים אחרים ללא ידיעה קיים כמעט בכל מקום בעולם, אבל עזה שונה משאר המקומות שנכללים בסטטיסטיקת הקורונה. בשטח של 365 קמ"ר שבו מתגוררים שני מיליון תושבים בתנאי צפיפות קשים והיגיינה ירודה, המשתנים האלה הופכים את הרצועה לגן עדן פוטנציאלי לנגיף. 


פורסם לראשונה 27/03/2020 21:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דדי פולד
תיעוד השיגור
צילום: דדי פולד
מומלצים