שתף קטע נבחר

שעות אחרי האזעקה: משרד הבריאות פרסם הנחיות מיגון לתושבי העוטף שבבידוד

האזעקה שנשמעה אמש בקיבוצים בשער הנגב העלתה חשש אמיתי בקרב התושבים שנמצאים בבידוד: איך נכנסים לממ"ד עם שאר בני המשפחה? רק היום פורסמו ההוראות: או ממ"ד נפרד - או שהייה מרוחקת מהמשפחה

 

 

 

שעות ארוכות אחרי האזעקה שנשמעה אמש (שישי) באזור שדרות, משרד הבריאות החליט לפרסם את הנחיות ההתגוננות עבור התושבים שנמצאים בבידוד ומתגוררים בעוטף עזה.

 

במכתב שהופץ לאנשי הביטחון באזור נכתב כי תושבים מבודדים צריכים להיכנס למרחב המוגן הקרוב ביותר בעת הישמע האזעקה, ואם ניתן - יש להקצות להם מרחב מוגן נפרד משאר המשפחה.

 

המלצות מיגון למבודדים בצבע אדום ()
ההנחיות המלאות

 

  (צילום: דדי פולד)
הרקטה ששוגרה(צילום: דדי פולד)

 

במקרה שאין אפשרות להתמגן בנפרד, משרד הבריאות ממליץ למבודדים לחבוש מסכת מגן ולשהות רחוק ככל הניתן משאר בני הבית, כשפניו אינם מופנים אליהם. כמו כן, המבודדים מתבקשים להימנע ממגע פיזי ישיר עם בני המשפחה גם בממ"ד. "אם במרחב המוגן יש כסאות, יש להקצות למבודד הבית כיסא פלסטיק שניתן לחיטוי על-ידי תמיסת אקונימיקה לאחר תום האירוע", נכתב.

 

לא היו נפגעים בגוף אתמול כתוצאה מהרקטה, שהתפוצצה בשטח פתוח. צה"ל תקף במהלך הלילה בתגובה לשיגור הרקטה באמצעות כלי טיס וטנק שהפציצו עמדות צבאיות ותשתית לפעילות תת-קרקעית של חמאס.

 

גם לפני כשבועיים נשמעה התרעת צבע אדום באזור העוטף, בקיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול, אך בהמשך התברר שמדובר באזעקת שווא. הירי אמש הוא הראשון מאז סיום סבב ההסלמה האחרון בדרום, לפני כחודש, אז שיגר הג'יהאד האיסלאמי יותר מ-100 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה.

 

גם ברצועת עזה מתמקדים גם הם במאבק בנגיף הקורונה, שם אובחנו עד כה תשעה נדבקים. זהו לכאורה מספר קטן, אבל אף גורם - ישראלי, פלסטיני או בינלאומי - לא מוכן לערוב שאין ברצועת עזה עוד חולים שמסתובבים ברחובות וללא ידיעתם מדביקים עוד ועוד אנשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דדי פולד
השיגור לעבר ישראל, אמש
צילום: דדי פולד
מומלצים