שתף קטע נבחר

"צילמה כיפת ברזל, בסיסים ורכבים צבאיים": בת 25 נאשמת במסירת מידע לחיזבאללה

צעירה ישראלית נאשמת בעבירות רבות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ומתן שירות לארגון טרור, לאחר שסיפקה לכאורה תצלומים רגישים ומידע לאיש חיזבאללה שכינה עצמו "עלי" בפייסבוק

פקחי או
ארכיון(צילום: AP)

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נגד צעירה ישראלית בת 25 בגין מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (ריבוי עבירות) ומתן שירות לארגון טרור. בין היתר, צילמה כיפת ברזל, בסיסים ורכבים צבאיים עבור איש חיזבאללה.

 

על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד חן יצחקי, הנאשמת הינה אזרחית ותושבת ישראל. "במהלך השנים 2019-2018", נכתב, "התגוררה הנאשמת בבאר שבע. בשנת 2018, במועד שאינו ידוע במדויק, גורם המתגורר בדרום לבנון בשם עלי, פנה אליה באמצעות פייסבוק. לאחר היכרות קצרה בין השניים, החל עלי לבקש מהנאשמת לבצע עבורו משימות שונות בישראל עבור חיזבאללה ובין היתר, משימות צילום שונות ומגוונות".

 

"במסגרת זו", נאמר עוד בכתב האישום, "צילמה הנאשמת והעבירה לעלי באמצעות פייסבוק כ-12 תצלומים של כלי רכב צבאיים הנוסעים על כביש 6; צילומים של גדר המערכת באזור ראש הנקרה, הגנים הבאהיים בחיפה, נקודת התצפית בסטלה מאריס, נמל חיפה, כלי רכב צבאיים באזור חברון; בסיס חצרים ומוזיאון חיל האוויר בחצרים".

עשור לכיפת ברזל (צילום: דוברות משרד הביטחון )
כיפת ברזל(צילום: דוברות משרד הביטחון )

 

"צילמה מערכת כיפת ברזל ובסיס צבאי בדרום"

בהמשך, על פי האישום, עלי שלח לנאשמת מפה של העיר באר שבע וכשבועיים לאחר מכן ביקש ממנה לצלם עבורו את "הנוף מהחדר בדירתה". עלי שיתף את הנאשמת בהתרשמותו כי באחד התצלומים נצפה עמוד הרומז על קיומה של מערכת כיפת ברזל - וביקש מהנאשמת לגשת למקום ולוודא זאת. "הנאשמת ניגשה למקום כשהיא מצויידת במשקפת, צילמה את מערכת כיפת ברזל המוצבת במקום, וכן בסיס צבאי נוסף הנמצא בדרום הארץ", לשון האישום.

 

"לאחר מכן", צוין, "חזרה ודיווחה לעלי והעבירה לו את התצלומים. כמו כן, במהלך 2019 צירף צירף את הנאשמת לקבוצת וואטסאפ בשם "דע את אויבך". כחלק מפעילותה בקבוצה, עמדה הנאשמת בקשר עם אחד ממנהלי הקבוצה שביקש ממנה לתרגם עבורו כתבה מעברית לערבית".

 

בנוסף, כחלק ממשימותיה, בקיץ 2019 נסעה הנאשמת לאזור מעבר ארז וצילמה פילבוקס צבאי ומספר רכבים צבאיים תוך שחייל במקום הבהיר לה כי מדובר באזור צבאי סגור. את התצלומים העבירה הנאשמת לעלי בפייסבוק. עוד נאמר, כי ב-2 בספטמבר אשתקד, בעקבות תקרית צבאית במעורבות חיזבאללה בגבול הצפון - ביקש עלי מהנאשמת לצלם את בית החולים רמב"ם בחיפה, את הכניסה למיון ואת חדרי הניתוח.

 

"הנאשמת, ששהתה  באותה עת בבאר שבע, ביקשה מחברתה לצלם עבורה את בית החולים. עם קבלת התמונות - העבירה אותן לעלי", נכתב באישום. כמו כן, נאמר כי בדצמבר 2019 פנה עלי לנאשמת והעביר לה פרטים על הרצאה מתוכננת של עיתונאי בנושא חיזבאללה וישראל.

 

הוא ביקש ממנה להשתתף באירוע ולהפנות למרצה שאלה שניסח עבורה בזו הלשון: "האם יש סיכוי למלחמה בין חיזבאללה לישראל?". באישום נאמר כי הצעירה עשתה כפי שהתבקשה ואף הקליטה את התשובה שאותה שלחה לעלי. עם זאת, בהמשך הוא ביקש ממנה לצלם "בסיס צבאי" ליד אוניברסיטת תל אביב. היא לא שעתה לבקשה.

 

בבקשת המעצר כתבה עורכת הדין יצחקי: "נגד המשיבה קמה עילת מעצר. כיוון שהיא מואשמת בעבירות ביטחון חמורות, רבות ומגוונות, חזקה כי קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את ביטחון הציבור והמדינה. מסוכנותה גוברת בשים לב לכך שהתנהלה באופן שבו התנהלה על אף שידעה כי עלי משתייך לחיזבאללה. כמו כן, קיים חשש שתשבש את הליכי המשפט, כפי שמחקה את כל שיחותיה עם עלי, או תפגע בראיות בדרך אחרת. ברור שלא ניתן לתת בה כל אמון".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים