שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

יותר מ-3,000 מתו בצרפת. ניו יורק מתחננת לעזרה

418 חולי קורונה מתו בצרפת ביממה האחרונה, שיא מתחילת ההתפרצות: "השבועות הקשים עדיין לפנינו". בפריז מקווים שמסוף השבוע ניתן יהיה לראות את השפעות הסגר. בניו יורק דיווח המושל על 253 מתים וכמעט 7,000 חולים חדשים והתחנן לעזרה בבתי החולים: "תבואו עכשיו, אנחנו במלחמה". הנסיך צ'ארלס יצא מהבידוד, ג'ונסון ומרקל עדיין עובדים מהבית

 

צרפת הפכה הערב (יום ב') למדינה הרביעית שמספר המתים בה גבוה מ-3,000 (האחרות הן סין, איטליה וספרד). ביממה האחרונה מתו 418 איש מנגיף הקורונה בצרפת, ומספר המתים הכולל עלה ל-3,024.   

 

ב-24 השעות האחרונות דווח על יותר מ-4,000 נדבקים חדשים בצרפת. מספר הנדבקים עלה ב-11% וכרגע ידוע בצרפת על 44,500 חולים. מבין החולים 5,107 נמצאים במצב קשה ומחוברים למכשירים. העדכון היומי בצרפת מתבסס רק על הנתונים בבתי החולים. הרשויות מסרו שבקרוב מאוד הן יכללו בעדכון גם את המידע מבתי האבות, מה שצפוי להעלות משמעותית את מספר המתים.

ארה
ספינת חיל הים מגיעה לניו יורק(צילום: רויטרס)
 

מספר המתים ביממה האחרונה בצרפת הוא הגבוה ביותר במדינה מתחילת מגפת הקורונה. כמו באיטליה וספרד, גם בצרפת בתי החולים מתקשים לעמוד בעומס. היום פינו מסוקים של הצבא הצרפתי חולים במצב קשה במזרח המדינה לבתי חולים במדינות שכנות, בזמן שצרפת מנסה להגדיל את מספר המיטות ביחידות לטיפול נמרץ.

 

חבל גרנד אסט בצפון צרפת הוא הראשון שנמצא על סף קריסה בעקבות גל הנדבקים, גל שהתפשט מערבה לאזור פריז – שם בתי החולים מתקשים להוסיף מיטות ביחידות לטיפול נמרץ ולהתמודד עם העומס.

 

"למצוא מקום במחלקה לטיפול נמרץ זה כאב ראש שלא נגמר", אמר לרויטרס ז'רום פינו, רופא בבית חולים בפריז. "אנחנו שואלים את עצמנו אם להעביר חולה ליחדה הזאת במקום חולה אחר, זה 'משחק' בלתי פוסק".

צרפת נגיף קורונה חולים ליד פריז (צילום: רויטרס)
חולי קורונה בדרך לאשפוז ליד פריז(צילום: רויטרס)

צרפת נגיף קורונה חולים ליד פריז (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

צרפת נגיף קורונה חולים ליד פריז (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ הזהיר את 67 מיליון האזרחים שהשבועות הקשים ביותר עדיין לפניהם. צרפת הגדילה את מספר המיטות ביחידות לטיפול נמרץ מ-5,000 ל-10,000 מתחילת המשבר. היעד שלה כרגע הוא 14,500 מיטות. גורמים במערכת הבריאות הצרפתית מאמינים שבסוף השבוע תתחיל צרפת לראות איך משפיע הסגר על הנדבקים בקורונה. הסגר הוטל ב-17 במרץ.

 

יותר מ-730 אלף איש נדבקו בקורונה ברחבי העולם. יותר מ-36 אלף מתו, רובם באירופה. באיטליה עלה הערב מספר המתים ל-11,591 בני אדם. אחרי איטליה, המדינה שנפגעה מהנגיף בצורה הקשה ביותר היא ספרד – 7,340 מתו מקורונה במדינה.

צרפת נגיף קורונה מטפלים בחולים שטרסבורג (צילום: רויטרס)
מפנים חולה קורונה לבית החולים בשטרסבורג(צילום: רויטרס)

צרפת נגיף קורונה פינוי חולים מסוקים ל גרמניה (צילום: AFP)
פינוי חולים במסוק לגרמניה(צילום: AFP)
 

הערב דיווחה איטליה על 812 מתים מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ועל 4,050 נדבקים חדשים. מספר הנדבקים ליממה הוא הנמוך ביותר בשבועיים האחרונים, וחלק מהמומחים טוענים שהסגר שהטילה המדינה לפני כשלושה שבועות מתחיל להוכיח את עצמו – מה שעשוי לעודד גם את ספרד וצרפת. איטליה הודיעה שהסגר יוארך עד 12 באפריל, היום שבו יציינו השנה את חג הפסחא.

 

מושל ניו יורק קורא לאחדות - ומבקש עזרה

בניו יורק קרא היום המושל אנדרו קואומו לרופאים ומומחים מרחבי ארה"ב להגיע לניו יורק, ולעזור לבתי החולים להתמודד עם נגיף הקורונה. עד כה גבה הנגיף את חייהם של יותר מ-1,200 בני אדם במדינת ניו יורק. גורמים בניו יורק העריכו שמספר המתים ימשיך לעלות, ושהשיא יגיע בשבועות הקרובים.

 

המושל קואומו אמר שביממה האחרונה מספר המתים עלה מ-965 ל-1,218, ושמספר הנדבקים הגיע מ-59,513 ל-66,487 בני אדם (עוד 253 מתים ו-6,974 ביממה האחרונה בניו יורק). כ-9,500 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים בניו יורק.

ארה
הספינה שהגיעה למנהטן(צילום: רויטרס)
 

ארה
(צילום: EPA)

"בבקשה תגיעו לעזור לניו יורק עכשיו. אנחנו צריכים עזרה", ביקש קואומו במנהטן, בזמן הגעתה לחוף של ספינה של חיל הים האמריקני שעליה הוקם בית חולים שדה. בספינה יש אלף מיטות, ו-12 חדרי ניתוח שיוכלו לפעול 24 שעות ביממה.

 

לפי AP הספינה, USNS קומפורט, תשמש את ניו יורק לטיפול במאושפזים שאינם חולים בקורונה, כדי להקל על בתי החולים במדינה. ב-AP ציינו שהספינה הגיעה לסייע לניו יורק גם אחרי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הקהל שהתקבץ ליד נהר ההדסון הריע לספינת חיל הים. חלק מהקהל קרא בשמו של הנשיא דונלד טראמפ.

ארה
(צילום: AP)

ארה
(צילום: EPA)

ארה
(צילום: EPA)

מושל ניו יורק קרא לאחדות ולשיתוף פעולה חוצה מפלגות במלחמה נגד הקורונה. קואומו הסכים עם אמירתו של הנשיא טראמפ, שקבע שהמאבק בנגיף הקורונה שקול למלחמה. "אז בוא נפעל בצורה הזאת", אמר המושל.

 

קואומו הבטיח שהעובדים במערכת הבריאות של ניו יורק יהיו אסירי תודה למי שיגיע לסייע להם, ובהמשך יעזרו במידת הצורך למדינות אחרות בארה"ב. "במצב הזה אין מדינות אדומות (רפובליקניות) או מדינות כחולות (דמוקרטיות), אין מתים אדומים ואין מתים כחולים. מדובר באדום, לבן וכחול (צבעי דגל ארה"ב). הנגיף לא מבדיל ביניהם".

 

המושל אמר שכדי להתמודד עם המשבר זקוקה ניו יורק לעוד מיליון אנשי צוות. עוד לפני קריאתו של המושל כבר התנדבו קרוב ל-80 אלף רופאים ואחים לשעבר, ועובדים נוספים במערכת הבריאות. "אני מוכן לעשות כל מה שהם צריכים", אמר ג'רי קופס, מוזיקאי ולשעבר אח שחבר בלהקת "בלו מן גרופ", שסיבוב ההופעות שלה הופסק. הוא חזר לביתו בלונג איילנד והתנדב לעזור.

ארה
המושל אנדרו קואומו(צילום: AP)

מספר הנדבקים בארה"ב, המדינה עם האוכלוסייה השלישית בגודלה בעולם (330 מיליון), הגיע ליותר מ-140 אלף. יותר מ-2,500 מתו מהנגיף, שהתפשט לכל מדינות ארה"ב. מספר החולים הגבוה ביותר הוא באזור העיר ניו יורק, אך גם בניו אורלינס, דטרויט וערים נוספות מדווחים על עלייה מבהילה.

 

רשת CNN דיווחה הערב שבוושינגטון הבירה קראו לתושבים להישאר בבתים. "להישאר בבית זו הדרך הטובה ביותר לשטח את העקומה ולהגן על עצמכם, על המשפחה שלכם ועל כל הקהילה מנגיף הקורונה", אמרה ראש העיר מיוריאל באוזר.

 

בלוס אנג'לס כבר פועל בית חולים שדה שהוקם בספינה של חיל הים. אתמול התחיל בית החולים לקלוט מאושפזים, שלא נדבקו בקורונה. מושל קליפורניה גאווין ניוסם אמר היום שתוך ארבעה ימים מספר הנדבקים כמעט והוכפל: 1,421 חולים מאושפזים לעומת 746 לפני ארבעה ימים. מספר המאושפזים במצב קשה עלה מ-200 ל-597. עד כה נדבקו בקליפורניה 5,763 בני אדם. לפחות 130 מתו.

 

180 מתים בבריטניה, סגר במוסקבה

מספר קורבנות נגיף הקורונה בבריטניה עלה היום ל-1,415 בני אדם. עוד 180 מתו ביממה האחרונה, לעומת 207 אתמול. יותר מ-2,600 נדבקו ב-24 השעות האחרונות. משרד הבריאות הבריטי מסר שעד כה נדבקו 22,141 בני אדם בקורונה.

 

בריטניה נערכת לעלייה במספר הנדבקים שמגיעים לבתי החולים. כרגע מגיעים לאשפוז כאלף חולי קורונה חדשים מדי יום. במערכת הבריאות הציבורית ציינו שהמספר עלול "לעלות במעט", להתייצב ולהתחיל לרדת בתוך שבועיים או שלושה. כמו איטליה, צרפת וספרד, גם בריטניה הטילה סגר.

 

בלשכתו של בוריס ג'ונסון, שאובחן כחולה קורונה בסוף השבוע, הבהירו היום שהוא מסוגל למלא את כל חובותיו למרות שהוא נמצא בבידוד. שר החוץ של ג'ונסון, דומיניק ראב, אמר שראש הממשלה היה "מלא מרץ" בישיבת הממשלה שניהל הבוקר, בשיחת וידאו.

 

ראב נשאל היום על דיווחים שפורסמו לאחרונה, לפיהם חלק מחברי הממשלה מרגישים שבעתיד צריכה הקהילה הבינלאומית לבחון את התנהלותה של סין, שבה התפרץ הנגיף בסוף 2019. ראב השיב: "בוודאי, אחרי שהמשבר יירגע אני חושב שיגיע הזמן לבצע סוג של 'הפקת לקחים', ואני בטוח שארגון הבריאות העולמי יעמוד בראש המהלך הזה".

נגיף קורונה בריטניה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בידוד ישיבת קורונה (צילום: רויטרס)
ישיבת ממשלה עם ג'ונסון(צילום: רויטרס)
 

אחר הצהריים דיווחה בריטניה שיורש העצר, הנסיך צ'ארלס, יצא מהבידוד הביתי שבוע אחרי שאובחן כחולה ופיתח תסמינים קלים. בלשכתו של הנסיך בן ה-71 אמרו שהוא סיים את תקופת הבידוד בהמלצת גורמים במערכת הבריאות, וחזר לקיים פגישות עבודה. רעייתו קמילה נבדקה, ולמרות שלא אובחנה כחולה היא תישאר בבידוד עד סוף השבוע ליתר ביטחון.

 

לא רק ג'ונסון מנהיג את ממשלתו מהבידוד. הדובר של ממשלת גרמניה מסר הערב שלמרות שהקנצלרית לא נדבקה בקורונה (בשלוש בדיקות שנערכו לה התקבלו תוצאות שליליות) היא ממשיכה לשהות בבידוד ולעבוד מהבית. מרקל נמצאת בבידוד בעקבות חיסון שקיבלה ב-20 במרץ מרופא שבהמשך אובחן כחולה קורונה.

50 ()
פוטין בביקור בבית חולים במוסקבה

במוסקבה החל היום סגר שמחייב את 13 מיליון תושבי העיר להישאר בבתים. באזורים רבים ברוסיה מתכננים לנקוט צעד דומה כדי לעצור את התפשטות הנגיף. "הצלחנו להרוויח זמן ולהאט את הקצב הנפיץ של התפשטות המחלה בשבועות האחרונים, ואנחנו צריכים לנצל את הזמן הזה במלואו", אמר הנשיא ולדימיר פוטין.

 

היום שוחח פוטין עם דונלד טראמפ. בקרמלין מסרו שהשיחה עסקה במגפת הקורונה ובירידה של מחירי הנפט. לקראת השיחה אמר טראמפ שהוא מעריך שפוטין ינצל את ההזדמנות ויבקש להסיר את הסנקציות האמריקניות נגד מוסקבה, שהוטלו אחרי סיפוח חצי האי קרים. "הוא כנראה יבקש את זה", אמר טראמפ לפוקס ניוז. "הוא מבקש את זה כבר שנתיים".

 

רוסיה דיווחה עד כה על 1,836 נדבקים ועל תשעה מתים. רוב המקרים הם באזור הבירה מוסקבה. בימים האחרונים יש עלייה חדה במספר הנדבקים. ברשתות החברתיות ברוסיה טוענים שמספר החולים האמיתי גבוה בהרבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פסל החירות על רקע הספינה שהגיעה לניו יורק
צילום: רויטרס
מומלצים