שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

מנהלים רפואיים בבתי אבות מזהירים: "חדרי המיון יוצפו בקשישים"

על רקע מקרי ההידבקויות בנגיף הקורונה בכמה בתי אבות, קראו שורת מנהלים רפואיים במוסדות לבכירי מערכת הבריאות לערוך בדיקות שבועיות לצוותים: "לעצור את הפצצה המתקתקת". אחד המנהלים: "אם עובד יידבק - זה יהיה קטלני". תלונות גם על מחסור בציוד מגן: "המחיר התייקר פי 20"

 

 

שורת מנהלים רפואיים בבתי אבות פנו הבוקר (יום ג') אל שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, בדרישה לערוך בדיקות לאנשי הצוות במוסדות אחת לשבוע, כדי למנוע את מה שהגדירו "מוות המוני של זקנים במוסדות גריאטריים והצפת חדרי המיון בהמוניהם".

 

לקריאת המכתב המלא - לחצו כאן

מחדל בתי האבות: "לא בודקים קשישים, זו רשלנות פושעת"

 

"אנו סבורים כי הדרך היחידה למנוע מוות המוני של זקנים במוסדות גריאטריים היא באמצעות פעולות מניעה משמעותיות להשארת נגיף הקורונה מחוץ למוסדות אלו. רובם ככולם מזה כשבועיים סגורים למבקרים מן החוץ. סכנת ההדבקה לפיכך, היא מהעובדים בלבד", כתבו המנהלים. "עובדים אלו חשופים לנגיף שבחוץ ואף יתרה מכך – משתמשים במנגנון הסעות או תחבורה ציבורית באופן תדיר וללא מיגון".

оциальное жилье
בית האבות "מגדל נופים" בירושלים

 

 

לדבריהם, "המסקנה הברורה היא שיש לפעול למניעת האסון הבא באמצעות בדיקה מהירה ואמינה על בסיס שבועי כסקר לצוות העובדים שנכנס לכל מחלקה".

 

מנהלי בתי האבות קראו לבכירי המשרד "לעצור את הפצצה המתקתקת", כלשונם. "הוציאו הנחיה להתחיל בבדיקות קורונה שיטתיות בבתי האבות החל ממחר בבוקר", הם ציינו במכתב. "בנוסף, דאגו לאמצעי מיגון מלאים שבתקופה זו התייקרו פי 20 וסייעו למוסדות לשמור על הדיירים".

  (צילום: רועי עידן)
"עובדים עלולים להידבק בחוץ". בית האבות משען בבאר שבע(צילום: רועי עידן)
 

 

 

המנהל הרפואי של בית האבות "נווה אורנים" בגדרה, ד"ר משה גייצן, אמר בשיחה עם ynet כי "אסרנו את הביקורים של בני המשפחה של הקשישים, אך זה לא מספיק. העובדים יוצאים ונכנסים וחלקם גם עובדים במוסדות אחרים". לדבריו, "הם עלולים להידבק בחוץ – וברגע שמישהו אחד נדבק זה כבר הופך לקטלני".

 

נזכיר כי בלפחות ארבעה בתי אבות נרשמו מקרי הידבקות בנגיף. בבית האבות "מגדל נופים" בירושלים ובבית האבות "ויזניץ'" בבני ברק גם נרשמו מקרי מוות מהנגיף, ועל כן קראו מנהלי בתי האבות לבכירי המשרד לפרסם הנחיות לכל בתי האבות, כך שיוכלו לשמור על הדיירים. במשרד הבריאות עדיין לא אישרו ביצוע בדיקות מקיפות לכלל הדיירים ב"משען" בבאר שבע, "ויזניץ'" בבני ברק וב"עד 120" בראשון לציון.

בית אבות עד 120 (צילום: שמוליק דודפור)
"עושים צחוק מהמדינה". בית האבות "עד 120"(צילום: שמוליק דודפור)

יעקב לנדאו, בנה של קשישה במוסד "ויזניץ" בבני ברק, קרא למשרד הבריאות לעצור את מה שהגדיר מחדל, לפני שיהיו מקרי מוות נוספים. "זו רשלנות פושעת. אם מישהו במשרד חושב שהוא יכול להישאר אדיש למצב, לא לעשות את תפקידו ולהפקיר את חיי דיירי בתי האבות, אני רוצה שיידע שאנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שתקום ועדת חקירה שתמצה את הדין עם אותם אלו שהתרשלו. הם ישלמו בחומרה רבה", אמר לנדאו.

 

אתמול אמר יו"ר איגוד בתי האבות רוני עוזרי במהלך דיון בוועדת הקורונה בכנסת כי "המצב חמור וקשה. אפס עזרה מהמדינה. אנחנו עם מחסור בכוח אדם ומשרד הבריאות הוציא מכתב שאסור להעסיק עובדים בשני מקומות, ושלעובדים אסור לעבוד יותר מכך וכך שעות במשמרת. אנחנו במצוקה גדולה".

 

עוזרי הוסיף: "אני קורא לממשלה: אם אתם לא עוזרים – לפחות אל תפריעו. לגבי ציוד – אנחנו מתמודדים כל היום מול ספסרים בפי שלושה מחיר, משרד הבריאות לא עוזר לנו בכלום. לא ייתכן שהממשלה תתעלם, זאת האוכלוסייה החלשה ביותר. מגלגלים אותנו ממשרד למשרד, עושים צחוק מהמדינה, אין קבלת החלטות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית האבות "מגדל נופים" בירושלים
מומלצים