שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

הלימודים לא צפויים להתחדש אחרי פסח: "תפסיקו לשחק עם אזרחי ישראל"

בוועדה המיוחדת בכנסת עלה שאין תאריך חזרה לבתי הספר, וזאת אף שאין הסכם עם המורים על הלמידה מרחוק. ח"כ פרומן תקפה: "תפסיקו להוציא את המיץ". לא ברור עדיין האם וכיצד יתקיימו בחינות הבגרות

 

 

מערכת החינוך בצל מגפת הקורונה: הלימודים במוסדות החינוך לא צפויים להתחדש אחרי פסח, וזאת בזמן שעדיין אין הסכמה בין משרד החינוך לבין הסתדרות המורים לגבי המשך הלמידה מרחוק. כך עלה הבוקר (יום ג') מישיבה נוספת של הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה, שבה התמקדו באופן קיום בחינות הבגרות והמשך הלמידה אחרי החג.

544 (צילום: AP)
כיתה מיותמת בבית ספר ברמת גן(צילום: AP)
 

מנהל תחום עובדי הוראה באגף השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, אסף שירמן, אמר בישיבה שיש הסכמות לגבי הצורך בהמשך הלמידה מרחוק, אבל הסכמים רשמיים טרם נחתמו. "אנחנו נערכים ליום שאחרי פסח, גם בהיבט הכלל משקי", ציין.

 

מגפת הקורונה - כתבות נוספות:

 

בתגובה תקפה ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם): "אם לא חוזרים לבית הספר, וזה התרחיש כרגע, הלמידה מרחוק חייבת להתחדש. תפסיקו לשחק עם אזרחי ישראל. זו שעת חירום ויש תקציבי חירום. צריך לשחרר תקציבים, תפסיקו להוציא את המיץ, הילדים והמורים צריכים מענה עכשיו".

אינפו חינוך בחינת בגרות בגרויות קורונה ()

אורלי פרומן צועקת שם על האוצר שמוציאים להורים את המיץ (צילום: ערוץ כנסת)
ח"כ אורלי פרומן בדיון על החינוך בזמן המגפה(צילום: ערוץ כנסת)

 

 

יו"ר הוועדה ניצן הורוביץ' יו"ר מרצ חיזק את דבריה של ח"כ פרומן והעלה את האפשרות ללימודים מרחוק גם בזמן "חופשת הפסח". לדבריו, "מה יעשו הילדים חודש שלם בבית בחופש כביכול? הרי זה לא חופש. צריך לקיים חלק מהלמידה מרחוק גם בחופש. צריך להעסיק את הילדים, זה כמו סיר לחץ עם ההורים.

 

"חייבת להיות אמירה ברורה של משרדי האוצר והחינוך שכל עוד הלימודים מושבתים, תהיה למידה מרחוק. לצערי, למרות שכל הגורמים סבורים שהלימודים לא יחזרו לאחר הפסח, עדיין אין הסכם לגבי המשך הלימוד המקוון ונמשכת גרירת הרגליים על ההסכם עם המורים לימים שאחרי הפסח".

 

הוא ביקש לקבל לו"ז ברור לפגישות המשא ומתן בין המורים והאוצר בנושא הזה.

 

 

 

אתמול הזכירה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שההסכם עם המורים בנוגע ללמידה מרחוק מסתיים לאחר החג: "עובדי ההוראה השקיעו שנים כדי להיות מוכנים ללמידה מרחוק. אין תחליף לעבודתם של עובדי ההוראה ושום אולפן לא יוכל להחליף את עבודתם. נמשיך לשמור על מעמדם וזכויותיהם של המורים".

 

מה עושים עם בחינות הבגרות?

בישיבה הודיעה מנהלת אגף חינוך על יסודי במשרד החינוך, דסי בארי, שהתקבלה החלטה אסטרטגית ולפיה התלמידים האמורים להיבחן לבגרות לא ייפגעו. מנהל אגף בחינות במשרד, דוד גל, ציין שבימים אלה מתבצע מיקוד נוסף לבחינות הבגרות והשאיפה היא לכלול בהן 75% מהחומר ולא יותר.

 

לדבריו מוקדם מדי להודיע על ביטול הבחינות הבגרות וקביעת חלופה אחרת להערכת הבוגרים. "אם לא יהיה אפשר לבצע את הבחינות, נודיע על כך מוקדם ככל האפשר - כבר לאחר חג הפסח", הוסיף.

 

ח"כ הורוביץ קרא לצמצם את החומר בבחינות הבגרות ולאפשר בחירה רחבה יותר בין שאלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
כיתה סגורה בבית ספר יסודי ברמת גן
צילום: AP
מומלצים