שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

ספרד: עוד 864 מתו ביממה, כבר יותר מ-100 אלף חולים

זהו שיא חדש במספר המתים היומי מהנגיף במדינה. פריז: מיטות הטיפול הנמרץ נגמרות, חולים קשה יישלחו ברכבות מהירות לערים אחרות. 42 אלף כבר מתו ברחבי העולם, מספר הנדבקים מתקרב למיליון. בת 101 החלימה בהולנד, מדינות מזהירות אזרחים: "בלי מתיחות קורונה ל-1 באפריל"

ספרד הודיעה בצהריים (יום ד') כי עוד 864 בני אדם מתו בתחומיה מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, שיא יומי חדש במדינה, ובכך עלה מספר הקורבנות בספרד ל-9,053. ב-24 השעות האחרונות זוהו 7,719 נדבקים חדשים, ובכך הגיע מספר הנדבקים הכללי בספרד ל-102,136. העלייה היומית במספר הנדבקים מעט מתונה יותר מהעלייה של אתמול, שעמדה על 7,967.

 

מספר המתים מהנגיף בעולם הגיע היום ליותר מ-42 אלף ומספר הנדבקים ליותר מ-860 אלף.

 

משבר הקורונה – עוד כתבות מהעולם:

 

נגיף קורונה ספרד לוגרונו (צילום: AP)
פינוי חולה בספרד. מחכים לירידה דרמטית במספרים(צילום: AP)

598 (צילום: AP)
חסר בית בכיכר הריקה במדריד, ספרד(צילום: AP)

ספרד, נזכיר, נמצאת בהסגר זה יותר משבועיים, והתקווה היא שבימים הקרובים יגרום ההסגר הזה סוף סוף לירידה משמעותית במספר הנדבקים, ואז גם יוקל העומס על בתי החולים ואלה יוכלו להעניק טיפול מציל חיים לרבים יותר מבין הנזקקים לכך.

 

בצרפת, שהופכת בימים האחרונים למוקד הדבקה חמור למדי ומתקרבת בצעדי ענק לממדי תחלואה ותמותה דומים לאלה של ספרד ואיטליה, מתכוונות הרשויות להעביר 38 חולים במצב קשה ברכבות מהירות מאזור פריז, שבו הרופאים כורעים תחת העומס, לאזורים שבהם מערכת הרפואה עמוסה פחות. אתמול נרשם בצרפת היום עם מספר המתים הגבוה ביותר, 499. בצרפת מתו עד כה בסך הכול 3,523 בני אדם. בפריז לא נותרו למעשה מיטות פנויות ביחידות לטיפול נמרץ.

איטליה נגיף קורונה בעיר בארי (צילום: רויטרס)
איטליה עדיין בהסגר. בעיר בארי(צילום: רויטרס)

חיטוי איטליה נגיף קורונה מילאנו (צילום: AP)
מאמצי החיטוי במילאנו, איטליה(צילום: AP)

גרמניה, שבתחילת הדרך נרשם בה שיעור תמותה נמוך באופן יוצא דופן, מדווחת בימים האחרונים על מספרים גבוהים יותר של מתים, וגם היום דיווחה על 149 מתים בתוך יממה. בכך עלה מספר המתים הכללי בגרמניה ל-732. ביממה החולפת התגלו שם עוד 5,453 נדבקים, ומספר הנדבקים הכללי הגיע ל-67,366.

 

ברוסיה הודיע בצהריים הקרמלין כי הנשיא ולדימיר פוטין, שאתמול נודע כי רופא שלחץ את ידו בשבוע שעבר נדבק בקורונה, נכנס למעשה לבידוד. מלשכתו של פוטין נמסר כי הוא שומר על מרחק מאנשים אחרים ומקיים את ישיבות הממשלה דרך שידור וידאו.

צרפת נגיף קורונה חולים ליד פריז (צילום: רויטרס)
בית חולים ליד פריז. המיטות נגמרות(צילום: רויטרס)

נגיף קורונה צרפת פריז רחובות ריקים (צילום: MCT)
שממה סביב מגדל אייפל בפריז(צילום: MCT)

בהולנד, שנפגעה גם היא קשה מאוד מהנגיף ומדווחת כעת מדי יום על מספר תלת ספרתי של מתים, דיווחו אמש על רגע קטן של נחת: אישה בת 101 שנדבקה בנגיף הקורונה החלימה ושוחררה מבית החולים. היא אושפזה בבית חולים ברוטרדם לפני כשבוע וחצי כשהיא סובלת מקשיי נשימה, ואז הושמה בבידוד. האישה, שעדיין מנהלת חיים עצמאיים, התאוששה, ואתמול הועברה לבית אבות. אחרי שתשהה שם זמן מה – תשוב לביתה.

 

"היא גברת קשוחה, ונהדר לראות אותה נשמעת להמלצות הרופאים, למשל להתעטש למרפק", סיפר הרופא סוניל רמלאל. "היא אפילו הורתה לי לשמור על המרחק הרצוי ממנה". בשבועות האחרונים דווח על כמה קשישים אחרים שהחלימו מהנגיף למרות גילם המופלג, בהם אישה בת 103 מאיראן ואישה בת 98 מסין. יותר מ-12,500 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף בהולנד, ויותר מ-1,000 מתו.

 

בתוך כך, במדינות ברחבי העולם לא שוכחים שהיום הוא 1 באפריל, יום השקרים והמתיחות הבינלאומי. בצל מגפת הקורונה, במדינות רבות הזהירו הרשויות את האזרחים להימנע ממתיחות הקשורות להתפשטות הנגיף, ויש אף מדינות המאיימות על אזרחיהן בעונשי מאסר אם יעשו זאת

 

טייוואן למשל הזהירה כי מי שיפיץ שקרים על התפשטות הנגיף עשוי להישלח לשלוש שנות מאסר ולהיקנס ב-100 אלף דולר. בתאילנד הזהירה הממשלה את האזרחים בציוץ בטוויטר כי מי שיפיץ שמועות בנוגע לקורונה מסתכן בחמש שנות מאסר. בהודו, שם הפצת מידע כוזב, במיוחד בווטסאפ, היא תופעה נרחבת, השמיעו פוליטיקאים אזהרות דומות. נראה כי גם חברות מסחריות רבות שבעבר ניצלו את היום לתעלולים שיווקיים נמנעות מכך השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
במהלך הסגר באיטליה
צילום: EPA
מומלצים