שתף קטע נבחר

אחרי אבחונו של ליצמן: ח"כים ננזפו שלא הגיעו עם מסכות לדיון

נציג משרד הבריאות אמר בוועדת הקורונה כי "בבתי החולים יקצו רק שליש מהפעילות לחולים שאינם עם קורונה". מנהל שערי צדק נזף בנוכחים שלא חבשו מסכות: "רק הבוקר שמענו על שר שחלה, תגנו על עצמכם". מנכ"ל קופ"ח מכבי העריך: "38% מבני ברק נדבקו"

 

 

 

בדיון שקיימה הבוקר (יום ה') הוועדה המיוחדת להתמודדות עם נגיף הקורונה בכנסת התייחס ד"ר ארז און, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות להיערכות בתי החולים לשלב הבא של ההתמודדות, ואמר כי רק שליש מפעילות בתי החולים תוקדש לחולים "רגילים" שאינם עם קורונה. הבוקר נחשף ב"ידיעות אחרונות" כי הנחיית משרד הבריאות היא להקצות 20% ממיטות האשפוז בלבד לחולים שאינם עם קורונה.

 

לדבריו של און, החלוקה תהיה כך ששליש מבית החולים יטפל בחולי קורונה מונשמים, שליש בחולים בינוניים וקשים שאינם מונשמים ושליש בשאר הפעילות השוטפת של בית החולים, בדגש על רפואה דחופה.

 

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, התייחס למצב החמור בבני ברק וטען: "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

 

ועדת הקורונה (צילום: ערוץ הכנסת )
ועדת הקורונה בשבוע שעבר(צילום: ערוץ הכנסת )
 

הוא הוסיף כי יש לדחות ניתוחים אלקטיביים שאינם דחופים: "ניתוחים דחופים ממשיכים לעשות וניתן שיקול דעת מלא. על בית החולים לתת החלטה לפי כל מקרה. גם היום זמני ההמתנה הם לא קצרים לאשפוז הכללי ונצטרך להיערך לכך ביום שאחרי".

 

Samson Assuta Ashdod University Hospital  ()
מחלקת קורונה באסותא אשדוד. בתי החולים יקצו שליש לחולים מונשמים

במהלך הדיון שבו נכחו מנהלי בתי החולים, מנכ"לי קופות החולים ובכירי משרד הבריאות, נזף פרופ' עופר מרין, מנהל בית החולים שערי צדק, בחברי הועדה שישבו בכנסת ללא מסכות: "אני חושב שהיה נכון שהחברים שיושבים בתוך האולם יהיו עם מסכות, אצלנו בשערי צדק יש הנחיה ברורה. אם יש לי מישהו אחד בחדר אני שם מסכה".

 

הוא הוסיף: "רק הבוקר שמענו על שר שחלה. תגנו על עצמכם גם כדי שלא תהיו חולים וגם שאם מישהו אחר בתוך החדר אחרי זה יתגלה שהוא חולה אתם לא תיכנסו לבידוד".

 

עופר מרין. ארכיון (צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות" ) (צילום: אוהד צויגנברג,
עופר מרין. ארכיון(צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות" )
 

בדבריו התייחס מרין למחדל בבתי האבות והטיפול בקשישים: "במדינות שבהן משאירים אנשים מבוגרים בבתי האבות שימותו שם, נפגע אמון הציבור במערכת".

 

ד"ר גיל פייר, משנה רפואי למנכ"ל בי"ח איכילוב, התייחס למחסור בציוד: "ישנו מחסור בכל הציוד הנלווה להנשמה - מוניטורים משאבות וכו'. אנחנו רוצים להנשים את כולם בסטנדרט גבוה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ הכנסת
ועדת הקורנה בשבוע שעבר
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים