שתף קטע נבחר

בדיקת הקורונה של נתניהו שלילית, אך הוא יישאר בבידוד

ראש הממשלה שנכנס לבידוד בעקבות אבחונו של השר יעקב ליצמן כחולה קורונה עבר בדיקה לנגיף והתוצאה תקינה. גם הבדיקות של שר האוצר כחלון ומנכ"ל משרדו באב"ד נמצאו תקינות. טרם פורסמה החקירה האפידמיולוגית על אודות המקומות שבהם שהה השר ליצמן לפני גילוי הנגיף בגופו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביצע אמש (ה') בדיקת קורונה והתוצאה תקינה. נתניהו נכנס לבידוד עד יום רביעי הבא, לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן אובחן כחולה קורונה. נתניהו, שרק שלשום יצא מבידוד, שב לבידוד עד ליל הסדר לפי המלצת רופאו האישי ולפי הנחיית משרד הבריאות. שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרדו שי באב"ד עברו גם הם היום בדיקה לגילוי הנגיף, והתברר כי הן יצאו תקינות.

 

גם ראש המוסד, יוסי כהן, נכנס לבידוד בלשכתו לשלושה ימים לאחר שהתברר כי נפגש גם הוא עם שר הבריאות. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי וראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות ד"ר ורד עזרא נכנסו אף הם לבידוד בעקבות אבחונו של השר ליצמן.

 

Prime Minister Benjamin Netanyahu, Health Ministry DG Moshe Bar-Siman Tov and Health Minister Yaakov Litzman  ()
נתניהו לצדם של המנכ"ל בר סימן טוב והשר ליצמן

משה כחלון (צילום: יואב דודקביץ)
השר כחלון. בדיקה תקינה(צילום: יואב דודקביץ)

 

נתניהו יצא שלשום מבידוד אחרי יומיים. הוא נכנס לבידוד הביתי מאחר שששהה בסביבת היועצת שלו למגזר החרדי ולכנסת רבקה פאלוך, שאובחנה כנשאית של נגיף הקורונה.

 

משרד הבריאות סיים שלשום את החקירה האפידמיולוגית של פאלוך והנחה את ראש הממשלה להישאר בבידוד עד סוף אותו יום, ובכך להשלים שבועיים מהפעם האחרונה שפגש את היועצת. פאלוך שנמצאת בבידוד ביתי אמרה: "אני מרגישה ברוך השם בסדר".

 

בלילה שבין ראשון לשני נמסר מלשכת ראש הממשלחה כי פאלוך, ששהתה באחרונה בסביבתו של נתניהו, יועציו וכמה מהשרים, נדבקה בקורונה.

פאלוך. נתניהו היה יומיים בבידוד בעקבות שהייה בקרבתה (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
פאלוך. נתניהו היה יומיים בבידוד בעקבות שהייה בקרבתה(צילום: עמית שאבי)

פאלוך עברה בדיקת קורונה לאחר שבעלה אובחן כחולה ואושפז בסוף השבוע במצב קל. בעקבות קרבתה של היועצת לנתניהו ולשרים, המתינו בלשכת ראש הממשלה במתח לתוצאות בדיקתה.

 

כמה שעות לאחר שהגיעו תוצאות הבדיקה של פאלוך, עברו גם ראש הממשלה ומקורביו בדיקה שנמצאה שלילית. עם זאת, בלשכת נתניהו הבהירו כי נתניהו ייכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 

 

 

ביום שני נשא נתניהו הצהרה מביתו ואמר כי נכנס לבידוד כדי לתת דוגמה אישית. "למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עוד לא הסתיימו החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית", אמר נתניהו.

 

ליצמן ממשיך לנהל את האירוע מביתו

גם צוות לשכת שר הבריאות ליצמן נכנס אתמול לבידוד בעקבות ההודעה על אבחונו. משרד הבריאות מסר כי "צוות יועציו, עוזריו ועובדי המזכירות בלשכת השר, ממשיכים לעבוד מביתם ויקיימו קשר טלפוני רציף ככל שיידרש עם השר, שממשיך לנהל את האירוע מביתו באופן מלא. החובה להישמע להוראות הינה לכולם ושמירת הנחיות משרד הבריאות הן בגדר הצלת חיים".

 

ראש מטה מנכ"ל משרד הבריאות, נעם ויצנר, אמר בריאיון לאולפן ynet כי "קיבלנו את ההודעה בנוגע לליצמן בלילה כמו כולם. החקירה האפידמיולוגית מתבצעת ברגעים אלו ממש ונכון לרגע זה כדי להימנע ולא לסכן אף אחד אני נמצא בביתי מרוחק מאחרים". הוא ציין כי אינו יודע ממה נדבק ליצמן.

 

"זה משהו שיכול לקרות, זה נגיף מאוד מדבק", אמר ויצנר והוסיף כי "כל צמרת משרד הבריאות - גרוטו, סדצקי ואני הקפדנו על כללי הריחוק החברתי. רוב הישיבות בשבועות האחרונים נערכו מרחוק, היו גם פגישות פיזיות. לא נפגשנו עם ליצמן כהנהלה כבר תקופה. אם נצטרך להיכנס לבידוד נעשה זאת".

 

"מן הראוי ששר הבריאות ישמש דוגמה"

בעקבות ההודעה ששר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו נדבקו בנגיף הקורונה, עולה השאלה אם תתפרסם החקירה האפידמיולוגית של השר. בסביבתו רמזו כי בשל נוהלי ביטחון, תוצאות החקירה והמסלול שבו עבר בימים האחרונים לא יפורסמו בסופו של דבר.

 

עו"ד רחלי אדרי-חולתא, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, אמרה: "מן הראוי ששר הבריאות ישמש דוגמה לאזרחי ישראל". היא הוסיפה: "נכון, ישנו הבדל בין חולה מסוים, לצורך הדוגמה, שזהותו אינה ידועה ומסלולו מתפרסם, לבין שר הבריאות שזהותו ידועה ומסלולו יתפרסם.

 

"יש לזכור כי אנו נמצאים בימים לא רגילים, שבהם זכויות הפרט שלנו מוגבלות בצורה בלתי רגילה ואזרחי ישראל נדרשים להקשיב ולעבוד בשיתוף פעולה אזרחי עם גורמי אכיפת החוק למען בריאות הציבור, ולכן מצופה מנבחרי הציבור לשמש דוגמה ולוותר במקצת על פרטיותם".


פורסם לראשונה 02/04/2020 23:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים