שתף קטע נבחר

ראש מערך הבריאות הפרה את ההנחיות - והתפטרה

סקוטלנד: קתרין קלדרווד, ראש מערך הבריאות, ביקרה בבית הנופש המרוחק שלה פעמיים אף שקראה להישאר בבית כדי למנוע את התפשטות הקורונה. היא תועדה, הוזהרה על-ידי המשטרה - ונאלצה להתנצל ולהתפטר

ראש מערך הבריאות בסקוטלנד, קתרין קלדרווד, התפטרה מתפקידה אתמול (יום א') לאחר שהפרה את ההנחיה להישאר בבית במטרה למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה. קלדרווד עצמה הייתה זו שהמליצה לאזרחי המדינה להימנע מיציאות בלתי-חיוניות מהבית, אך היא ביקרה בבית הנופש המרוחק שלה פעמיים במהלך התקופה האחרונה – בסוף השבוע האחרון ובזה שקדם לו.

קתרין קלדרווד והשרה הראשונה ניקולה סטרג'ון (צילום: רויטרס)
"ההנחיות תקפות לכולם". קלדרווד (מימין) והשרה הראשונה ניקולה סטרג'ון(צילום: רויטרס)

ביקורה של קלדרווד בבית הנופש שלה בעיירה ארלספרי שנמצאת במרחק של כשעה מהבירה הסקוטית אדינבורו, שם היא מתגוררת, נחשף ב"סאן" הסקוטי. בתמונות שפורסמו בצהובון היא נראתה לצד בעלה ושלושת ילדיה, בזמן שהם צועדים עם הכלב שלהם לכיוון חוף הים המקומי.

 

שעות לפני שהתפטרה, הוזהרה קלדרווד על-ידי המשטרה. "ההנחיות שקובעות כי אין לעזוב את הבית ללא סיבה הגיונית תקפות לכולם", אמרו במשטרה הסקוטית. גם מנהיגת סקוטלנד, השרה הראשונה ניקולה סטרג'ון, החליטה שקלדרווד לא תעמוד עוד בראש קמפיין המאבק בנגיף. "אני מודעת לחשיבות של אמון הציבור בהנחיות הממשלה כדי להציל חיים", אמרה.

 

 

בתדרוך לעיתונאים שבו אמורה הייתה לעדכן על המצב במדינה ועל המשך המאבק בנגיף, התנצלה קלדרווד. "לא מילאתי את ההמלצות שאני נותנת לאחרים. אני באמת מצטערת על כך", היא אמרה. היא הוסיפה כי היו שכינו אותה צבועה ובלתי-אחראית. "מה שעשיתי היה שגוי. אני מאוד מצטערת".

 

להחלטה של קלדרווד קדמה ביקורת גדולה מצד אנשי האופוזיציה ומצד תושבי העיירה שבה היא מחזיקה בבית הנופש שלה. בסקוטלנד נרשמו עד כה 3,345 נדבקים בקורונה ו-218 מקרי מוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images
כשעה נסיעה מהבית. קתרין קלדרווד
צילום: Getty Images
מומלצים