שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

ג'ונסון בבית החולים: לא מונשם, רוסיה משקרת

ראש ממשלת בריטניה, שנדבק בנגיף הקורונה ואושפז אמש, מסר שמצבו טוב ושהוא עובר בדיקות. הדובר שלו מכחיש דיווחים של התקשורת הממלכתית ברוסיה, ומבהיר שג'ונסון ממשיך להנהיג את בריטניה מבית החולים

 

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התייחס אחר הצהריים (יום ב') לאשפוז שלו בבית החולים, בעקבות תסמינים ממושכים של נגיף הקורונה. ג'ונסון מסר שהוא במצב רוח טוב ונמצא בקשר עם הצוות שלו. במקביל דווח בבריטניה שביממה האחרונה מתו מנגיף הקורונה 439 בני אדם. מספר המתים הכולל עומד על 5,373, ומספר הנדבקים על 51,608.

 

"בעצת הרופא שלי הלכתי לבית החולים לבדיקות שגרתיות. אני עדיין סובל מתסמינים של נגיף הקורונה", נכתב בעמוד הטוויטר של ראש ממשלת בריטניה. "אני במצב רוח טוב ושומר על קשר עם הצוות שלי, בשעה שאנחנו ממשיכים להיאבק יחד בנגיף הזה ולשמור על כולם בטוחים". ג'ונסון הודה למערכת הבריאות הבריטית על הטיפול בו, ובשאר החולים, בזמנים קשים אלה.

נגיף קורונה בריטניה בית החולים שבו אושפז לכאורה בוריס ג'ונסון ראש הממשלה (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

ג'ונסון הודיע בשישי שעבר שהוא נדבק בנגיף הקורונה וסובל מתסמינים קלים. אתמול, בזמן שנאומה המיוחד של המלכה אליזבת משודר בטלוויזיה, פונה ראש הממשלה לבית החולים סנט תומאס במרכז לונדון. בלשכתו הבהירו שג'ונסון ב-55, שבימים האחרונים עבד מהבית בגלל שנכנס לבידוד, ממשיך למלא את תפקידו.

 

הדובר של ג'ונסון מסר שהוא אושפז בגלל "תסמינים ממושכים" של נגיף הקורונה. הוא ציין שהלילה שלו בבית החולים היה נוח ושהוא נשאר שם למעקב. בתקשורת הבריטית דווח שג'ונסון מקבל טיפול בחמצן. הדובר שלו, ג'יימס סלאק, לא אישר או הכחיש את הדיווחים וסירב להשיב אם ג'ונסון סובל מדלקת ריאות.

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה חולה קורונה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

סלאק גינה את הדיווחים שפורסמו בתקשורת הממלכתית ברוסיה, לפיהם ג'ונסון מחובר למכונת הנשמה. "יחידות המומחים הממשלתיות שלנו ראו עלייה בדיווחים השקריים מאז שנגיף הקורונה התפרץ", אמר הדובר. הוא ציין שהדיווחים הרוסיים שקריים ושבעת הזו חשוב להפריך כל מידע שגוי.

 

סלאק גם לא פירט על הבדיקות שעובר ג'ונסון. לפי רופאים, אדם בגילו של ג'ונסון, שסובל מתסמיני קורונה אחרי 10 ימים, עובר ככל הנראה בבית החולים בדיקות שנוגעות לרמת החמצן ותפקוד הריאות, הכליות והכבד. בנוסף, העריכו רופאים, שג'ונסון עובר גם בדיקת אק"ג.

3082 ()

בשבוע שעבר הכחישו בלשכתו של ג'ונסון כי מצבו חמור יותר מכפי שדווח. ההכחשות באו אחרי שגורמים יודעי דבר לכאורה אמרו לעיתון "גרדיאן" כי מחלתו של ג'ונסון קשה יותר מכפי שהוא או אנשיו מוכנים להודות, וכי רופאים שבודקים אותו מודאגים מהנשימה שלו. במהלך השבוע האחרון סבלה גם ארוסתו ההרה של ג'ונסון, קארי סימונדס בת ה-32, מתסמינים של הנגיף, אולם שלשום מסרה כי היא מרגישה טוב יותר.

 

מי יחליף את ג'ונסון במידת הצורך?

בעקבות אשפוזו של ג'ונסון תוהים בבריטניה עד כמה ראש הממשלה חולה, ואם הוא יכול להנהיג את בריטניה מבית החולים. הדובר של ג'ונסון הדגיש שג'ונסון ממשיך להנהיג את הממשלה, ומקבל עדכונים בבית החולים.

 

בבריטניה אין סגן רשמי או ממלא מקום לראש הממשלה שברור כי הוא הממונה להיכנס לנעליו במקרה הצורך. עם זאת בלשכת ג'ונסון אמרו שבמקרה הצורך ימלא שר החוץ דומיניק ראב את מקומו של ראש הממשלה החולה. כבר אתמול דווח כי שר החוץ יישב היום בראש ישיבה בעניין הנגיף במקומו של ג'ונסון. היום אמר ראב שהפעם האחרונה שבה שוחח עם ג'ונסון הייתה בשבת. "הוא נמצא בבית החולים למעקב, הוא מקבל עדכונים שוטפים על ההתפתחויות וממשיך להוביל את הממשלה", אמר שר החוץ של ג'ונסון.

 

ההיסטוריה הבריטית אינה מספקת די תקדימים כדי לפזר את הערפל. ביוני 1953 לקה ראש הממשלה דאז ווינסטון צ'רצ'יל בשבץ בעודו בתפקיד. מחלתו נשמרה בסוד באופן יעיל כל כך עד שאפילו כמה משריו הבכירים לא ידעו על כך. צ'רצ'יל הפתיע את הרופאים והצליח להתאושש עד כדי כך שחזר לדאונינג 10 בתוך חודשיים והמשיך לכהן בתפקיד.

 

בתחילת שנות ה-2000 עבר טוני בלייר שני טיפולים בשל בעיה בלבו בעודו מכהן כראש הממשלה, ובכל אחת מהפעמים צמצם את היקף עבודתו לכמה ימים. פקידי ממשל אמרו אז שאם בלייר לא יוכל להמשיך למלא את תפקידו, סגנו ג'ון פרסקוט ייכנס לנעליו עד שייבחר מנהיג חדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים