שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

כעס בחברה הערבית על הסגר: "יש מי שלא חוגג את פסח"

ההנחיות המחמירות על סגר ממחר התקבלו בזעם בחברה הערבית: "אם היה מדובר בחג של המוסלמים, הסגר היה רק על היישובים הערביים". אחרים הוסיפו: "בגלל פסח עושים יום כיפור לשאר האוכלוסייה"

 

 

ההחמרה המשמעותית בהגבלות התנועה ממחר (יום ג') ועד למחרת ליל הסדר, עוררו הערב כעס בציבור הערבי, שיושפע גם הוא מהנחיות ראש הממשלה לחג. מוקדם יותר הודיע בנימין נתניהו על שורת צעדים שנועדו לצמצם את סכנת ההדבקה בנגיף קורונה בליל הסדר שייחגג ביום רביעי: ממחר ב-16:00 אחר הצהריים לא תתאפשר יציאה מהיישובים והערים, והסגר יימשך עד יום שישי ב-7:00, או עד מוצאי שבת לפי טיוטת התקנות. אמנם ביישובים הערביים לא ייאכף האיסור על עוצר בליל הסדר, אבל האיסור לצאת מהערים והכפרים יהיה בתוקף.

 

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

 

חמיס עבדאללה מג'סר א-זרקא אמר ל-ynet: "אני לא מבין את הממשלה. הרי אם היה מדובר בחג של המוסלמים, היו מחליטים על סגר רק ביישובים הערביים. אני דווקא בעד הסגר, אבל בלי אפליה".

עיסא פאיד תושב יפיע ()
עיסא פאיד "נכנעים לחרדים"

רביע מלחם תושב ערערה ()
רביע מלחם. "אם יש סיכון, למה רק עכשיו?"

אמיר אלבחרי תושב טייבה ()
אמיר אלבחרי. "אף אדם שפוי לא יתנגד לסגר"

 

 

 

 

עיסא פאיד מיפיע הוסיף: "מדינה שלמה נכנעת למפלגות החרדיות. במקום סגר על אזורים שבהם יש התפשטות רחבה של הנגיף, עושים יום כיפור לשאר האוכלוסייה. וחוץ מזה, אתם מודאגים מפסח? בסדר, אבל יש אוכלוסיות אחרות שלא חייבות להסתגר".

 

רביע מלחם מערערה הוסיף: "לא ברור למה התקבלה ההחלטה עכשיו. אם יש סיכון, אז למה רק עכשיו? ואם זה בגלל פסח, מה אנחנו קשורים?".

 

חכים שאיב מבקה אל-גרביה ראה קשר בין ההודעה הערב לבין התפתחות ההנחיות והצעדים שנקטה הממשלה לאורך כל הימים האחרונים: "כל יום שומעים על מהלכים חדשים וצריך לחפש באותיות הקטנות איך זה נוגע למגזר הערבי. גם ההחלטה על הסגר עכשיו התקבלה לפי החג היהודי. זה משליך גם על השטח: כבר כמה ימים אנחנו רואים שעוזרים לנזקקים יהודים בחבילות מזון, ומתעלמים מהנזקקים במגזר הערבי. הכל נעשה רק מהתחשבות בציבור היהודי. יש לנו רמדאן עוד מעט. אנחנו נזכה להתייחסות דומה?".

 

אמיר אלבחרי מטייבה אמר ל-ynet: "אף בנאדם שפוי לא יתנגד לסגר כללי למען בריאות הציבור. הבעיה היא בתזמון ובנסיבות. אם זה בגלל חג של היהודים, למה הסגר מוטל גם על הערבים?".

ח'מיס עבדאללה תושב ג'סר אזרקא ()
חמיס עבדאללה

חכם שאיב- תושב בקה ()
חכים שאיב מבקה אל-גרביה

 

 

 

בהצהרתו אמר נתניהו: "פסח לא יהיה פורים, כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגגו רק עם המשפחה שנמצאת עכשיו איתכם בבית. ביום רביעי, לפני ליל הסדר, כל אחד ואחד נשאר בביתו משעה 18:00 עד למחרת ב-7:00. אני יודע שיש פה הכבדה גדולה, אבל פשוט אין ברירה. אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות.

 

"אני מבקש מכם למלא אחר ההנחיות שלנו ולעשות זאת במשמעת עצמית ואחריות אישית. תעשו זאת למענכם, למען יקיריכם, למען השוטרים והשוטרות, החיילים היקרים שלנו שיחד עם צוותי הרפואה ומד"א עושים מלאכת קודש. מלאכים בלבן, מלאכים במדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים