שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

יחגוג את ליל הסדר בבית: בן 92 החלים מקורונה והשתחרר מבית החולים

אהרון סידמן פונה לפני שבוע לבית החולים סורוקה בעקבות דלקת ריאות חריפה. בדיקות שנערכו לו חשפו כי חלה בקורונה והוא אושפז במחלקה המיוחדת בבית החולים. בנו שליווה אותו כל העת סיפר: "הוא אמר לי שזה לא המקום שלו וביקש שניקח אותו הביתה. הבטחתי לו כל הזמן שזה יקרה"

  

 

אהרון סידמן, בן ה-92, שאושפז ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורנה בסורוקה במשך שבוע, השתחרר אתמול (שני) לאחר שהחלים ותוצאות בדיקותיו נמצאו שליליות לנגיף.

 

סידמן, תושב באר שבע, חש ברע לפני כמה שבועות ובבדיקת דם שערך עלה כי הוא סובל מדלקת חריפה והוא פונה לסורוקה. "הוא מימיו לא היה בבית החולים", סיפר בנו יצחק (69). "לקחנו אותו לחדר המיון, שם עשו לו צילום ובדיקות קורונה. הסתבר שהייתה לו דלקת ריאות קשה וכעבור כמה שעות גילו שחלה בקורונה". במשך כשבוע היה מאושפז במחלקת הקורונה בבית החולים.

אהרון סידמן ()
יחגוג את חג החירות בביתו. אהרון סידמן

אהרון סידמן ()
סידמן בעת שחרורו מסורוקה
 

 

יש לכם מה לספר לנו על הקורונה? מידע שטרם נחשף? סרטונים או תמונות? כתבו למייל האדום

 

סידמן היה בצעירותו מתאבק במצרים וכשעלה ארצה עבד במפעל "חרסה" בבאר שבע. "אבי אדם חזק ובריא למרות גילו", סיפר יצחק. "כל ערב הוא היה אומר לי 'תיקח אותי מפה, זה לא המקום שלי'. וכל ערב אמרתי לו שזה עוד יגיע". במשך כמה שבועות שהה אהרון בביתו ולא יצא, אך המשפחה אומרת שהוא התעקש לנסוע לסופרמרקט לקנות מצרכים, וככל הנראה שם נדבק. גם אשתו בת ה-88, והמטפלת הסיעודית שלה, נדבקו בנגיף אך לא פיתחו סימפטומים. המשפחה שהתאחדה סביב אהרון ערכה תפילה להחלמתו בפייסבוק שבה השתתפו גולשים מישראל, צרפת ואפילו אוסטרליה.

 

 "במחלקה הזו אין וודאות, וכל הזמן הגענו והבאנו לו את הדברים שביקש. עוד תמונה של הנכדים, הנינים, עוד ספר. כולנו התפללנו לשלומו. האמנו שהוא חזק. הצוות הרפואי עדכן אותנו מדי יום במצבו ומגיעה להם הכרת תודה ענקית. האחיות הנפלאות שטיפלו בו וכל הצוות הרפואי הם חיילים אמיתיים בחזית", אמר יצחק. את ליל הסדר יחגגו בני משפחת סידמן כל אחד בביתו. "אבא יעשה את הסדר עם אמא. נתארגן עם זום של כל המשפחה", סיכם.

 

 

אוכלוסיית הקשישים מעל גיל 80 היא הפגיעה ביותר לנגיף הקורונה. ד"ר יפתח שגיא, רופא בכיר במתחם הקורונה בבית החולים, התייחס לסכנה הנשקפת לחייהם של אלו שפיתחו אפילו תסמינים קלים: "גם אם הם מגיעים במצב קל, זה עוד עלול להסתבך. הם סובלים מהתחלואה הגבוהה ביותר ונפטרים באחוזים הגבוהים ביותר. 

 

"הטיפול בקשישים מצריך כוח סיעודי ורפואי שעובד יחד. אני שמח שיש לנו הזכות לשחרר אדם בן 92 שהבריא מקורונה לחגוג את חג החירות בביתו. הבשורה הזו מחזקת גם את המטופלים וגם את הצוותים המטפלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים