נשארים בבית: משרד החינוך בונה "תורת למידה" שתיושם לאחר פסח
במשרד מנסים לתקן את חוסר האחידות ששורר בין המסגרות ומעוניינים להגדיר כללים מסודרים. במקביל, מגבשים תרחישים לחזרה הדרגתית של שכבות הגיל בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות
משרד החינוך נערך להמשך למידה מרחוק בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים והתיכוניים לאחר חופשת הפסח. במשרד שוקדים בימים אלה על הכנה של "תורת למידה" אחידה שתופעל בכל מערכת החינוך.
"הלימודים לא יחזרו אחרי פסח"
פתיחת בתי הספר והחזרה לשגרה כפופים להחלטות משרד הבריאות והממשלה, ובמשרד החינוך בוחנים תרחישים שונים לאפשרות של חזרה ללימודים באופן הדרגתי – שבוע או שבועיים לאחר חופשת הפסח.
במשרד בוחנים, בין היתר, מי מבין שכבות הגיל יחזור ראשון ללימודים – האם גני הילדים ישובו לפעול ראשונים כדי לאפשר להורים לצאת לעבודה לאחר תקופה ארוכה של חופשה ללא תשלום (חל"ת) או אבטלה, או תלמידי התיכון שהם עצמאים יותר ועתידים לגשת לבחינות הבגרות.
במשרד התקבלו דיווחים של מורים מבתי הספר התיכוניים שסיפרו כי תלמידי התיכון מתעוררים בשעות הבוקר המאוחרות ומתקשים להתרכז. לאור זאת, נשקלת האפשרות לאשר לבתי הספר התיכוניים להתחיל את יום הלימודים בצהריים או בערב. בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים, מנגד, יום הלימודים מרחוק ייפתח כרגיל בבוקר, תתבצע הקראת שמות והמורים יתבקשו לצייד את התלמידים במערכת שבועית קבועה מראש, שיעורי בית ומבחנים מקוונים.
גורמים במשרד החינוך הודו כי עד כה הלמידה לא היית אחידה וכל מורה לימד בשעות אחרות ובמסגרת שעות שונה. חלק מהמורים הטילו על התלמידים משימות, אחרים הסתפקו בשליחת סרטונים, חלק קיימו שיעורים דרך אפליקציית זום עם 30 תלמידים, היו שצירפו מורים מקצועיים ובמקרים אחרים התקיים קשר עם המחנך או המחנכת בלבד.
גורמים במשרד החינוך אמרו כי השוני היה גדול, והורים רבים התלוננו לאחר שחשו כי חלק מהמורים לא השקיעו בהוראה מרחוק ורצו לצאת ידי חובה בלבד.
נזכיר כי גם אם יוחלט שבתי הספר יישארו סגורים, אתמול הודיעו שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב כי תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בבתי ספר לחינוך מיוחד יחזרו ללמוד בבתי הספר לאחר חופשת הפסח.