שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

גרמניה תסייע בחילוץ 150 ישראלים מניו זילנד

הממשלה הגרמנית תסייע באמצעות הקצאת מקומות בטיסות חילוץ ומתן היתרי מעבר לישראלים שנתקעו בניו זילנד. בין הישראלים, שתי חיילות משוחררות המתגוררות כבר שבועיים באתר קמפינג ולא יכולות לנוע בגלל הסגר. "זה לא זמן להיות מטייל במדינה זרה"

ממשלת גרמניה תסייע בחילוץ 150 ישראלים שנמצאים בניו זילנד. כך סוכם בשיחה בין שר החוץ ישראל כץ לשר החוץ הגרמני הייקו מאס.

 

משבר הקורונה - כל העדכונים ב-ynet

הטיסה הארוכה אי פעם: מטוס אל על החזיר ישראלים ממלבורן

 

כץ הודה לשר החוץ הגרמני על הסיוע שהעמידה ממשלת גרמניה לטובת חילוץ ישראלים מחו"ל, בהקצאת מקומות בטיסות החילוץ הגרמניות ובמתן היתר מעבר גורף לאזרחים ישראלים ולטיסות בדרכן לישראל. משרד החוץ הגרמני סייע בחילוץ 17 ישראלים מפרו ו-12 מנפאל.

עומר ויצמן ()
עומר ויצמן

תמר קרניאל ()
תמר קרניאל

השר מאס הודה לשר החוץ כץ על האישורים שניתנו לפלסטינים בעלי אזרחות גרמנית לצאת לגרמניה דרך נתב"ג. השר הישראלי עידכן את עמיתו הגרמני בפעולות שנקטה ישראל במטרה להתמודד עם הקורונה והשר הגרמני שיבח צעדי ישראל וציין כי הם מודעים לפעילות הישראלית ובכוונת ממשלת גרמניה לאמץ צעדים דומים. שני השרים סיכמו על המשך שיתוף פעולה בין המדינות והשר הגרמני הדגיש את נכונותו לסייע בכל דבר שישראל תבקש לטובת המאבק במגפה.

 

"אנחנו ממש שקופים"

בין הישראלים שתקועים בניו זילנד, גם שתי חיילות משוחררות שיצאו לטיול שלאחר צבא - עומר ויצמן ותמר קרניאל. השתיים מתגוררות באתר קמפינג בתוך רכב וואן ליד אוקלנד. שתיהן נמצאות בניו זילנד כחודש, וכבר שבועיים שוהות תחת סגר ללא אפשרות לנוע.

הוואן בניו זילנד ()
הוואן בניו זילנד
 

"יש חשש אמיתי שאנשים יתחילו להידבק כאן ונמצא את עצמנו אבודות מול המערכת המקומית שלא רואה אותנו", אמרה ויצמן, בת 22, "זה לא זמן להיות מטייל במדינה זרה, אנחנו ממש שקופים ואין מי שידאג לנו".

 

לדבריה, "האפשרויות לטיסות יוצאות מניו זילנד מחייבות אשרות כניסה לאוסטרליה או ארצות הברית מה שהופך אותן ללא רלוונטיות למי שאיננו בעל אשרות אלו. מדינות אחרות כדוגמת גרמניה ושווייץ דואגות בימים אלה להוציא את האזרחים שלהן מניו זילנד, ונראה שרק בהתערבות של הממשלה אפשר יהיה להוציא גם את הישראלים".

 

במשרד החוץ אמרו שאין עדיין מועד לטיסות החילוץ האלה וכי מתקיימים מגעים לאפשר אותן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים