שתף קטע נבחר

הירי על הניידות ברהט: בנו של ראש העיר נעצר

סכסוך קרקעות בין משפחת אזברגה למשפחתו של ראש העיר הוביל לתקרית שבמהלכה נורו יריות על ניידות משטרה. 13 נעצרו, בהם בנו של ראש העיר

 

 

 

13 חשודים נעצרו בעקבות הירי לעבר ניידות משטרה ברהט. אחד העצורים הוא בנו של ראש העיר. מתחקור האירוע, שהתרחש אתמול בין שכונות 21 ל-32 ברהט, עולה כי השוטרים חילצו עצמם בירי ולשתי הניידות נגרם נזק. שני שוטרים נפצעו משברי הזגוגיות ונזקקו לטיפול רפואי.

 

בעקבות הירי הוזעקו כוחות גדולים של משטרה ומג"ב לעיר והחלו בפעילות מבצעית לאיתור המעורבים ומעצרם. חקירת האירוע הוטלה על ימ"ר נגב, ועד כה, נעצרו אמור 13 חשודים בעבירות של מעורבות בירי, איומים ברשת החברתית והחזקת תחמושת.

ירי לעבר ניידת משטרה ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
הנזק לאחת הניידות(צילום: דוברות המשטרה)

התקרית האלימה אירעה בעקבות סכסוך קרקעות מתמשך בין משפחת אזברגה לאבו-סהיבן, משפחתו של ראש העיר רהט, פאיז אבו-סהיבן. בדיון שנערך בבית המשפט זכתה משפחת אזברגה בשטח המדובר אך במשפחה היריבה מסרבים להכיר בהחלטת בית המשפט.

 

בית משפט השלום בבאר שבע האריך עד יום שלישי את מעצרו של אנס אבו סהיבן, בנו של ראש העיר רהט, יחד עם עוד ארבעה חשודים נוספים. המשטרה ייחסה להם חשד של נשיאת נשק שלא כדין, קשירת קשר לביצוע פשע, ירי מנשק חם שלא כדין באזור מגורים ותקיפת שוטר בנשק חם. שאר החשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

 

השופט סגן הנשיא יורם ברוזה אמר כי "השימוש בנשק באזור מגורים הינו דבר חמור ביותר ללא קשר ליעד אליו מכוון כלי הנשק". השופט החליט כי יש לקחת בחשבון את המצב הבריאותי השורר במשק, אשר מסיט את נקודת האיזון לכיוון שחרור, אולם מאידך גם מאט את קצב החקירה ויש לקחת זאת בחשבון.

 

עו"ד מחמד רחאל ועמית ויצמן, שמייצגים את החשודים, אמרו בתגובה כי "מדובר בחשד חמור ואנו מגנים את המקרה, אבל אין כל קשר בין החשד לבין החשודים. השופט בעצמו כתב כי המעצר מבוסס על מידע מודיעיני. בימים הקרובים יוכח כי ידו אינה במעל".

 

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את האירוע ופועלת למיצוי חקירתו תוך הרחקת המעורבים החשודים מהמרחב הציבורי. הנוכחות המוגברת בעיר תמשך ככל שתדרש".

ירי לעבר ניידת משטרה ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
שוטרים ברהט(צילום: דוברות המשטרה)
 

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע: "מדינת ישראל לא תסבול התקפות על שוטרים ששומרים על אזרחיה. שוחחתי על כך עם השר לביטחון הפנים ודרשתי למצות את הדין עם הפורעים".

 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן גינה אף הוא: "הירי על ניידות המשטרה ברהט חמור במיוחד ואסור לעבור עליו לסדר היום. הוא מחייב תגובה נחושה וקשה נגד פורעי החוק המשתוללים ברהט. לאור זאת, הנחיתי את המשטרה לפעול בכוחות גדולים בכדי להביא מאחורי סורג ובריח את כל מי שמעורב במעשה ולמצות עימו את הדין. תוך זמן קצר החלו לפעול בעיר מאות שוטרים יחד עם יחידות מיוחדות שביצעו עשרות מעצרים. פעילות המשטרה תימשך ברהט בכל העוצמה הנדרשת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
הניידת המחוררת מכדורים
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים