שתף קטע נבחר

חולה קורונה במצב קשה יטופל בנוגדנים שהתקבלו מתורמת שהחלימה

תושבת ירושלים שהחלימה מהנגיף תרמה מנות דם שהועברו לבית החולים אסותא, הנוגדנים יינתנו לחולה במהלך הלילה. "כולנו תקווה שהדבר יביא לשיפור מצבו", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. "המטרה - שהנוגדנים יסייעו למערכת החיסונית לנטרל את הנגיף", הסביר מנהל המחלקה לטיפול נמרץ

 

Подготовка отделения для больных коронавирусом в больнице
מתקן אשפוז קורונה, אסותא אשדוד

בשירותי הדם של מגן דוד אדום ובמשרד הבריאות הצליחו להשיג הלילה (בין שישי לשבת) אספקת מנות פלזמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) עבור החולה בן ה-29 מאשדוד, שנמצא במצב קשה. לפני כניסת השבת נמצאה התורמת, תושבת ירושלים אשר החלימה מנגיף הקורונה, בסיוע שר הבריאות, יעקב ליצמן ועוזרו.

 

עם מציאתה, החל במגן דוד אדום מבצע בזק, להביא אותה באמבולנס למרכז שירותי הדם של מד"א, שם חיכה לה צוות מיוחד שביצע את ההתרמה. באישור ועדת מומחים של משרד הבריאות, הועברו מנות הדם לבית החולים אסותא, והן יינתנו עוד הלילה לחולה.

 

התפשטות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet:

בן 64 מת מקורונה בהדסה עין כרם, מניין הנפטרים עלה ל-95

הקורבן ה-13: עברה ל"משען" ונפטרה מקורונה

פרסום ראשון: אוניברסיטת תל אביב תערוך בדיקות קורונה

בתי ספר בהדרגה, בלי בתי קפה: אסטרטגיית היציאה

19 מדינות עם יותר מ-10,000 חולים: זה שיעור התמותה

נמשכת הצניחה במספר בדיקות הקורונה בישראל

 

הצעיר מאשדוד, אב לשלושה ילדים קטנים, מאושפז בשבועיים האחרונים בבית החולים אסותא בעיר לאחר שחלה בנגיף הקורונה. הוא סבל ממחלות רקע, והנגיף החמיר את מצבו. אתמול החלו במרכז הרפואי בחיפושים אחר תרומת דם מחולה קורונה שהחלים, ויסכים לכך. "אנחנו מחפשים בדחיפות לבן 29, אב לשלושה שנלחם על חייו, מישהו שחלה בקורונה והבריא, ועברו 14 יום מאז שקיבל שתי תשובות שליליות לקורונה", פרסמה המשפחה.

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין התייחס למציאת התורמת ואמר כי "מיד כשהגיעה אלינו הפניה מבית החולים אסותא אשדוד, נערכנו במהירות, תוך שילוב כוחות של אנשי שירותי הדם של מד"א ועובדים מהמערך הלוגיסטי. מיד יצאנו למבצע בזק על מנת שעוד הלילה יקבל החולה את הפלזמה, אשר כולנו תקווה שתסייע לרופאים במאמציהם לשפר את מצבו".

  

 

 

מנהל מחלקת טיפול נמרץ באסותא, ד"ר עמי מאיו, הסביר בשיחה עם ynet את פשר הבקשה לתרומת הדם: "המערכת החיסונית מפתחת זיכרון חיסוני נגד מחלות זיהומיות. ברגע שגורם זר נכנס למערכת החיסון, היא מייצרת נוגדנים כך שבפעם הבאה היא תוכל לנטרל אותו".

 

לתפיסתו של ד"ר מאיו והצוות, "אנשים שחלו בנגיף הקורונה והחלימו, פיתחו נוגדנים בדם – והם לא ייחלו שוב. אנחנו מנסים לגייס את האנשים המתאימים ולזקק מהתרומות שלהם את הנוגדנים".

 

על התהליך עצמו הוא סיפר: "אנחנו מפרידים את הדם, לוקחים את נוזל הדם, ועושים התאמה לפי סוג דם בין חולה לבין תורם שהחלים. אנחנו נותנים לחולה את הדם של התורם תוך מחשבה שהנוגדנים יסייעו למערכת החיסונית לנטרל את הנגיף, עד שהמערכת של החולה תפתח נוגדנים בעצמה".

 

ד"ר מאיו הדגיש כי הדבר טרם הכוח מדעית: "במקרה הזה אנחנו רוצים לבצע את התהליך בתקווה שזה יעזור לו, אבל אנחנו לא יודעים בוודאות". יש לציין כי התנאים לתרומת הדם לחולי קורונה שהחלימו הם שתי תוצאות שליליות בשתי בדיקות, ובמידה שחלפו 14 ימים מהבדיקה השנייה.

 

בתוך כך, אתמול עדכן משרד הבריאות כי עלה ל-95 מספר הנפטרים מסיבוכי הנגיף בישראל. לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, 10,408 בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף (עלייה של 440 ביממה), ו-167נמצאים במצב קשה. 124 חולים מחוברים למכונות ההנשמה.


פורסם לראשונה 10/04/2020 21:17

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים