שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

יותר מ-10,000 מתים בבריטניה: "יום קודר"

737 חולי קורונה מתו בבריטניה ביממה האחרונה, ומספר המתים הגיע ל-10,612 בני אדם. אחרי השחרור מבית החולים הודה ראש הממשלה ג'ונסון לצוות שהציל את חייו: "זה יכול היה להיגמר אחרת". באיטליה המגמה נמשכת: מספר המתים הנמוך מאז 19 במרץ , ירידה בחולים החדשים

 

ביממה האחרונה מתו מנגיף הקורונה בבריטניה עוד 737 חולים. מספר המתים עד כה הגיע ליותר מ-10,000 ועומד על 10,612 בסך הכול. "זה יום קודר", אמר שר הבריאות הבריטי מט הנקוק. "אנחנו מצטרפים לרשימה של מדינות שבהן יש יותר מ-10,000 מתים מקורונה".

 

בצל הקורונה: העולם הנוצרי מציין "פסחא של בדידות"

 

בהתייחסות לעומסים על מערכת הבריאות הציבורית אמר הנקוק: "בתחילת המשבר אנשים אמרו ששירות הבריאות הלאומי יקרוס. ראינו את הסכנה הזאת בכל מקום, אבל לא כאן". הנקוק אמר שלבריטניה יש 2,295 מיטות פנויות במחלקות לטיפול נמרץ ו-9,775 מכונות הנשמה.

3082 ()
בוריס ג'ונסון. "יכול היה להיגמר אחרת"
 

לפי הדיווחים של בריטניה מספר הנדבקים בנגיף מתחילת ההתפרצות הוא 84,279 בני אדם. כמו מדינות אחרות, גם בבריטניה ההערכה היא שמספר החולים האמיתי גבוה בהרבה: בבריטניה יש ביקורת גדולה נגד הממשלה על מספרן המוגבל של הבדיקות לגילוי הקורונה.

 

בצהריים שוחרר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מבית החולים בלונדון, שבוע אחרי שאושפז בגלל נגיף הקורונה. בזמן שג'ונסון לא בתפקיד, ממלא מקומו דומיניק ראב ושאר השרים נמצאים תחת לחץ הולך וגובר בעקבות מניין המתים שממשיך לטפס: אתמול ושלשום היו ימים קטלניים במיוחד עם יותר מ-900 מתים.

3082 ()
בית החולים שבו התאשפז ג'ונסון
 

בלשכתו של בוריס ג'ונסון מסרו היום שאחרי השחרור מבית החולים הוא ימשיך את ההתאוששות שלו בצ'קרס, המעון הכפרי של ראש הממשלה מצפון ללונדון. ג'ונסון, נזכיר, שהה במהלך האשפוז שלושה לילות במחלקה לטיפול נמרץ.

 

שר הבריאות הנקוק אמר שג'ונסון נח ולא ברור עדיין לא מתי יחזור לתפקיד ראש הממשלה. "זו החלטה קלינית שהרופאים צריכים לקבל ביחד איתו. הממשלה מתפקדת בצורה יעילה לחלוטין במסגרת האסטרטגיה שלו", אמר שר הבריאות

  (צילום: AP)
לונדון. סגר מאז 23 במרץ(צילום: AP)
 

אחר הצהריים העלה ג'ונסון לטוויטר סרטון באורך חמש דקות, שבו נראה אנרגטי כהרגלו. ג'ונסון הודה לצוות הרפואי שטיפל בו. "עזבתי היום את בית החולים אחרי שבוע שבו שירות הבריאות הלאומי הציל את חיי, אין ספק", אמר ג'ונסון. הוא מסר תודה מיוחדת לשני אנשים צוות – "ג'ני מניו זילנד ולואיס מפורטוגל" - וסיפר שהם עמדו לצדו במשך 48 שעות "כשהדברים יכלו גם להסתיים אחרת".

 

ג'ונסון הודה לציבור שממלא אחר ההנחיות שנכנסו לתוקף ב-23 במרץ. הוא אמר לבריטים שהמאמץ כבר משתלם, "ויש לכך הוכחות מדי יום". ג'ונסון הוסיף: "למרות שבכל יום אנחנו מתאבלים על מי שהלכו מאיתנו במספרים גדולים כל כך, ולמרות שהמאבק בשום אופן לא נגמר, אנחנו עכשיו מתקדמים במאבק הלאומי יוצא הדופן בקורונה". ג'ונסון אמר לאזרחים: "אנחנו ננצח את נגיף הקורונה, וננצח אותו ביחד". 

לונדון בריטניה פארק מטיילים למרות משבר ה קורונה (צילום: רויטרס)
שוטרים בפארק בלונדון(צילום: רויטרס)
 

ארוסתו של ג'ונסון, קארי סימונדס, סבלה בעצמה בשבועות האחרונים מתסמינים של נגיף הקורונה. סימונדס, שנמצאת בהריון, הודתה היום לצוות "המדהים" שטיפל בראש הממשלה. "אני מרגישה ברת מזל בצורה יוצאת דופן. בשבוע האחרון היו רגעים חשוכים מאוד. הלב שלי יוצא לכל מי שנמצא במצב דומה, שמודאגים בגלל יקיריהם".

 

באיטליה נמשכת מגמת הירידה במספר המתים ליממה. הערב דיווחה המדינה על 431 מתים ביממה האחרונה, לעומת 619 אתמול – המספר הנמוך ביותר מאז 19 במרץ. מספר קורבנות הקורונה באיטליה הגיע ל-19,899 בני אדם.

3082 ()
ירידה נוספת במספר המונשמים
 

יותר מחודש אחרי הטלת הסגר באיטליה נמשכת מגמת ההאטה במספר החולים החדשים. ביממה האחרונה דווח על 4,092 חולים חדשים לעומת 4,694 אתמול. בסך הכול חלו בנגיף הקורונה 156,363 בני אדם באיטליה. רק בארה"ב ובספרד נדבקו יותר אנשים.

 

בנוסף דיווחה איטליה על יום תשיעי ברציפות שבו יש ירידה במספר המאושפזים בטיפול נמרץ: 3,343 לעומת 3,381 בני אדם אתמול. מבין כלל החולים 34,211 החלימו עד כה. ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הודה היום לאיטלקים על הקרבתם במאבק נגד הנגיף, ואמר שהמדינה תצליח להתגבר על המגפה: "ביחד נעשה את זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
מומלצים