שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

לא רק שוטרים: גם פקחים יוכלו לקנוס שוהים במקום אסור

המשרד לביטחון הפנים הודיע כי מעתה גם פקחים עירוניים יוכלו לאכוף את ההנחיות ולקנוס תושבים שעוברים על ההנחיות

לא רק שוטרים: במשרד לביטחון הפנים אמרו כי מהיום (ב') פקחים עירוניים יוכלו לאכוף את ההנחיות, למנוע שהייה במקום אסור במרחב הציבורי ולקנוס תושבים.

 

  

לפי ההודעה, "בהמשך לשיח בין השר לביטחון הפנים ארדן ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס והרצון המשותף לייצר מכפילי כח באכיפת תקנות משרד הבריאות, פעל השר ארדן להרחבת סמכויות הפקחים העירוניים, כך שמהיום גם הם מוסמכים לאכוף ולהטיל קנסות בגין שהייה במקומות ציבוריים שנאסרו בתקנות - ואין לשם כך צורך בליווי של שוטר, ובכך להוות 'מכפיל כוח' למשטרה ברחבי המדינה".

 

עד כה, הוסמכו הפקחים לקנוס בתי עסק שפעלו בניגוד להוראות, וכעת לאחר תהליך הסמכה הם יופעלו על ידי הרשויות המקומיות גם במרחב הציבורי, בתיאום עם המשטרה.

 

50 ()
פקחים בראשון לציון, תמונת אילוסטרציה

 

בכלכליסט פורסם היום כי קיימת עלייה משמעותית במספר הדוחות שניתנו לאזרחים ועסקים שהפרו את הנחיות הסגר. עד אתמול ניתנו לאזרחים ולעסקים 25,837 דוחות על איש שמירה על הנחיות החירום. היקף הדוחות מסתכם ב-21 מיליון שקל. רוב הדוחות (24,040) ניתנו לאזרחים שנמצאו במרחק של יותר מ-100 מטר ממקום מגוריהם. 1,772 דוחות בסכום של 5,000 כל אחד, ניתנו לבעלי עסקים שלא שמרו על ההנחיות או לאזרחים שהפרו את חובת הבידוד.

 

לפני שבוע פורסם ב"כלכליסט" כי עד ה-5 באפריל, המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה קלט 12,298 קנסות קורונה בסכום של כ-11 מיליון שקל. כלומר, בתוך שבוע הוכפל מספר הדוחות שניתנו לאזרחים מפרים.

 

 

ההודעה נמסרת ברקע התנגשויות נוספות של המשטרה עם אזרחים מפרי בידוד. הבוקר השתלטו שוטרים מתחנת בת ים על חשוד בתקיפת פקחית ושוטר שרשמו לו דוח על הפרת צו בריאות העם האוסר להתרחק ללא סיבה מהבית יותר מ-100 מטר. בתיעוד נראה החשוד מוקף על ידי שישה  שוטרים, שלאחר מכן מרתקים אותו לקרקע ואוזקים אותו. שוטרת נוספת משקיפה מהצד. בהמשך הוכנס החשוד לניידת, עד העברתו לאמבולנס בו קיבל טיפול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדבר אבס
פקחים בראשון לציון
צילום: נדבר אבס
מומלצים