שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

פרסום ראשון: משלוחים לאזרחים ותיקים - תוך 48 שעות

המדינה תנסה לסייע לאוכלוסיה שנדרשת להקפיד על בידוד יותר מכולם - אך באותו הזמן נאלצת להמתין שבועיים למשלוחי מזון או תרופות. הסכם שגובש עם חלק מרשתות השיווק והפארם יזרז את המשלוח שיגיע עד יומיים

 

За покупками в масках и перчатках. Фото: Рои Идан ()
תורים לסופרמרקט באשקלון

בשורה לאזרחים הוותיקים: בימים הקרובים יופעל שירות חדש שיאפשר להם לקבל משלוחים מרשתות המזון והפארם תוך פרק זמן של עד שתי יממות. זאת בעוד כיום הם נאלצים להמתין לפעמים שבוע ואף שבועיים.

 

נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי המשרד לשיוויון חברתי הגיע בינתיים להסכמה על כך עם שלוש רשתות מזון גדולות ועם רשת סופרפארם. המשרד מקיים שיח עם רשתות נוספות, וייתכן שבימים הקרובים הרשימה תגדל.

 

ההסכם נוגע לנשים מגיל 62 ומעלה ולגברים מגיל 67 ומעלה – אוכלוסייה שנמצאת בסיכון יתר בכל הנוגע להידבקות בנגיף ולהחלמה ממנו. בשל כך הם ספונים בבתיהם, ורבים מהם נאלצים להזמין מזון ותרופות ולא יוצאים לרכוש את המוצרים הללו, כפי שנוהגים צעירים מהם וכפי שמתירות התקנות.

 

תורים בסניף רמי לוי בירושלים (צילום: עמית שאבי)
תורים בסניף רמי לוי בירושלים. הרשת נענתה ליוזמה(צילום: עמית שאבי)

עד כה נענו לבקשה רשת שופרסל, שתתחיל במשלוחים המהירים מיום שני הקרוב; רשת יינות ביתן שתתחיל בראשית השבוע הבא וכן הרשת של רמי לוי. זו הודיעה כי התחילה כבר במהלך מיוזמתה וכי תכניס אותו להילוך גבוה כבר בימים הקרובים.

סופרפארם גם היא ככל הנראה תיכנס לרשימה, ובמסגרת זו תשלח לא רק תרופות אלא גם מוצרים חיוניים אחרים.

 

פרק הזמן של 48 שעות אינו תקף אם ההזמנה בוצעה ביום שישי או בערב חג. במקרה שכזה אין התחייבות שהמשלוח יגיע ביום ראשון או ביום שאחרי החג. 

 

 
גילה גמליאל בריאיון לאולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
"קוראת לכל הרשתות להצטרף". גילה גמליאל(צילום: אבי מועלם)

לרשתות לא תהיה גישה ישירה למאגר המידע של האזרחים הוותיקים, אלא רק כאשר תבוצע הזמנה מאדם שטוען כי הוא אזרח ותיק, המערכת של הרשת תסתנכרן עם המאגר כדי לקבל תשובה האם הוא נמצא במאגר וזכאי למשלוח המזורז.

 

הרשתות לא הודיעו במקביל על הגדלת מערך המשלוחים, שעומד בפני ביקושים גדולים בהרבה מאשר בשגרה, כך שתעדוף הקשישים צפוי לעכב במידה מסוימת את יתר המשלוחים אפילו עוד יותר. כדי למנוע התחזויות ורמאויות תיפתח לרשות הרשתות רשימת האזרחים הוותיקים בישראל, ובכל שיחה יוודאו שם שהמתקשר אכן זכאי לשירות המהיר.

 

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל אמרה: "אנחנו מחויבים לוודא שהאזרחים הוותיקים מקבלים מענה לצרכים הבסיסיים לאור חובת השהייה בבית. אני קוראת ליתר הרשתות להצטרף ליוזמה".

 

המשרד מפעיל מעבר לכך מתנדבים שמגיעים לבתי אזרחים ותיקים ועורכים בעבורם קניות. להזמנת השירות התקשרו 8840*.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
תור לסופרמרקט
צילום: עמית שאבי
מומלצים