שתף קטע נבחר

"החשש מקריסת מערכת הבריאות בניו יורק לא התממש"

מושל ניו יורק אמר שהמצב במדינה התייצב, וכעת הוא ינסה לסייע למדינות שכנות להפחית את שיעורי התמותה. מושלי המדינות מתלבטים מתי יהיה נכון להקל בהגבלות: "כולנו רוצים לפתוח הכול מחר, אבל אנשים ימותו"

מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר אמש (ד') ש"החשש מקריסת מערכת הבריאות במדינה לא התממש". הוא הודיע שישלח 100 מכונות הנשמה למישיגן ועוד 50 למרילנד במאמץ להפחית את שיעורי התמותה שם.

 

  (צילום: AP)
יותר מ-200 אלף נדבקו בניו יורק(צילום: AP)

"לעולם לא אשכח את הנדיבות שאנשים ברחבי ארה"ב הפגינו כלפינו", אמר המושל. הוא הוסיף כי כעת, כשהמצב במדינה התייצב, ניו יורק מחזירה טובה למדינות השכנות.

 

ביממה האחרונה מתו במדינת ניו יורק 752 חולי קורונה ואובחנו 11,571 נדבקים חדשים בנגיף. מניין הנדבקים במדינה עומד על 213,779 בני אדם. קואומו ציין ש-2,253 חולים נוספים אושפזו בבתי החולים וכי המדינה ערכה עד כה יותר מחצי מיליון בדיקות קורונה.

  (צילום: AFP)
"אנחנו עדיין לא שם". תור לסופר בניו יורק(צילום: AFP)
 

בינתיים, מושלי המדינות מתלבטים מתי יהיה נכון להקל בהגבלות שהוטלו. רבים מהם אמרו שהם לא רוצים להסיר את המגבלות מהר מדי ולסכן את בריאות הציבור, למרות לחץ מצד המחוקקים הרפובליקנים, בעלי עסקים וליגות ספורט מקצועיות.

 

"כולנו רוצים לפתוח הכול מחר, אבל אנשים ימותו אם לא נעשה את כמו שצריך", אמר מושל מינסוטה טים וואלץ. מושלים אמרו בעקביות כי לפני שהם יוכלו לשחרר את המגבלות, הם צריכים לדעת מה המצב במדינות שלהם, ולשם כך הם זקוקים להליכי בדיקה ונהלי מעקב.

 

 

"אנחנו עדיין לא שם", אמר ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה של טראמפ למחלות זיהומיות. "אין כאן ויכוח אם אנחנו צריכים לפתוח את הכלכלה מחדש", הוסיף וואלץ. "ברור שכן".

 

קליפורניה, אורגון וושינגטון הסכימו לתאם כיצד מדינות החוף המערבי יתחילו להסיר את הסגר. שבע מדינות בצפון-מזרח, כולל ניו יורק, ניו ג'רזי ופנסילבניה, תיאמו ביניהן מהלך דומה, אפילו שהנשיא דונלד טראמפ אמר השבוע שהוא, ולא המושלים, יהיה זה שיחליט מתי "לפתוח מחדש" את כלכלת ארה"ב.

 

בתוך כך, חוקרים בבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד אומרים שייתכן שארה"ב תצטרך לדבוק באמצעים להתרחקות חברתית עד שנת 2022. יותר מ-2,200 בני אדם מתו מקורונה בארה"ב מאז אתמול, שיא יומי על פי סוכנות הידיעות רויטרס.  

  (צילום: gettyimages)
ריחוק חברתי עד 2022? רחובות ניו יורק ריקים(צילום: gettyimages)

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

רחוב פארק אווניו ריק מנהטן ניו יורק  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

החוקרים כתבו בממצאים שפורסמו בכתב העת Science כי "ייתכן שיהיה צורך לשמור על ריחוק חברתי לסירוגין עד 2022 אלא אם כן תגבר יכולת הטיפול בחולים במצב קריטי באופן משמעותי או יימצא טיפול או חיסון".

 

החוקרים ציינו את דרום קוריאה וסינגפור כדוגמאות למקרים שבהם התרחקות חברתית יעילה עשויה להפחית את העומס על מערכות הבריאות ולאפשר מעקב. המחקר הכיר בכך שהתרחקות ממושכת עשויה להוביל לתוצאות שליליות עמוקות כלכליות, חברתיות וחינוכיות.

 

ארגון הבריאות העולמי (WHO) הזהיר כי המגפה "בהחלט" עדיין לא הגיעה לשיא. יותר משני מיליון בני אדם ברחבי העולם נדבקו בנגיף יותר מ-129 אלף מתו ממנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים