שתף קטע נבחר

צילום: AP, EPA

התחבורה הציבורית ממשיכה לפעול במתכונת מצומצמת

הממשלה צפויה לאשר הלילה את ההקלות להגבלות הקורונה, אך חברות האוטובוסים ימשיכו לעבוד מחר בהיקף של 25% - והרכבת תצטרך עוד כמה ימים. משרדי הבריאות והתחבורה יצטרכו לגבש הנחיות חדשות לנוסעים

 

ריסוס תחנת אוטובוס  (צילום: רויטרס)
התחבורה הציבורית עדיין לא חוזרת במלואה(צילום: רויטרס)

למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שבת) על הרחבת שירותי התחבורה הציבורית בהתאם להקלות החדשות, חברות התחבורה הציבורית יפעלו מחר בהיקף של 25% - מתכונת דומה לזו שהייתה בשבועות האחרונים.

 

לפי ההנחיות שגובשו בקרב מקבלי ההחלטות - אך טרם אושרו בממשלה - לא ברור אם גם רכבת ישראל תיכלל בהגדלת השירות, אם כי לפי גורמים בענף ייקח כמה ימים כדי להניע מחדש את רשת הרכבות שהושבתה לחלוטין. 

 

אינפו הגבלת הקלות קורונה ()
אינפו הגבלת הקלות קורונה

 

גורם בענף התחבורה הציבורית אמר ל-ynet כי החברות המפעילות את שירותי האוטובוסים הונחו להכין תוכנית תפעולית לחזרה למתכונת של 40%-50% מהשירות, אך עדיין לא ברור כמה נהגים יחזרו מהחל"ת - ומי ישלם את הפיצויים על הפסקת השירות.

 

הגורם ציין כי משרדי הבריאות והתחבורה יצטרכו לגבש הנחיות חדשות כדי לאפשר את העלייה לאוטובוסים עם מסכות ולהגביל את מספר הנוסעים. לפי ההסכמות המסתמנות, תותר ישיבה ליד החלונות בלבד, והחברות ידאגו למדבקות על רצפות האוטובוס כדי לסמן לנוסעים היכן מותר לעמוד.

 

קו 18 דן תל אביב (צילום: נדב אבס )
החברות יצטרכו לגבש תוכנית תפעולית לחידוש העבודה(צילום: נדב אבס )
 

3082 ()
לרכבת ייקח זמן לחזור לעבודה

במשרד התחבורה מדגישים בינתיים כי הרכבת ממשייכה בהשבתה המוחלטת, ומאות קווי האוטובוס העירוניים והבינעירוניים שבוטלו עדיין לא יחזרו לפעילות מלאה. הרכבת הקלה בירושלים ממשיכה לפעול בתדירות של רכבת אחת בכל שש דקות.

 

עקב ההגבלות הורחב בשבועות האחרונים שירות התחבורה השיתופית החכמה של "דן" לערים הסובבות את תל אביב, תוך הגבלת מספר הנוסעים. באופן דומה הורחב גם שירות "תיק תק" בחיפה. גם בענף המוניות הפעילות נאלצה להשתנות בצל ההגבלות, והותרה נסיעה רק לנוסע אחד בכל פעם (מלווה נוסף יכול להצטרף במקרים של טיפול רפואי), שיכול לשבת רק במושב האחורי וכשחלונות הרכב פתוחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית הובר
בקרוב - הנחיות חדשות לאוטובוסים
צילום: עמית הובר
מומלצים