שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock, עמית שאבי, ירון ברנר

ח"כ עפר שלח: לא נסייע לגנץ לשפר את תנאי הכניעה

ביש עתיד דוחים את האיום של יו"ר כחול לבן לקדם חקיקה נגד נתניהו כדי לזרז את האחדות: "זה נלעג. רוצה שיתוף פעולה? תודיע שהמו"מ הסתיים". על משבר הקורונה: "רה"מ מודיע מה יהיה, ואז הולך לדיון על זה"

 

 

ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) אמר הבוקר (יום א') שמפלגתו לא תשתף פעולה עם האיום של בני גנץ שלפיו יקדם את החקיקה נגד בנימין נתניהו אם תימשך הסחבת במו"מ על הקמת הממשלה. "זה כל כך נלעג: קודם כל נכנעים, מנהלים את המו"מ מהמקום שנתניהו רוצה ועכשיו מאיימים באקדח ריק?", אמר ח"כ שלח בראיון לאולפן ynet. "אנחנו אומרים לגנץ דבר פשוט: לא נשתף פעולה עם הניסיון לשפר את תנאי הכניעה שלך. אתה רוצה את שיתוף הפעולה שלנו? תודיע חד-משמעית שהמו"מ עם נתניהו נגמר. במקרה כזה נלך לשלוש קריאות ונעביר את החקיקה הראויה הזאת".

 

- פוליטיקה זה שיתוף אינטרסים, ועדיין יכול להיות שהאינטרסים שלכם ושל גנץ בעת הזו יכולים להשתלב. יש סיכוי לשיתוף פעולה עתידי? כי יכול להיות שאנחנו בדרך לבחירות.

"אני לא רואה איך האינטרסים שלנו משתלבים".

 

- אבל זה או מהלך פוליטי של אחדות חירום או בחירות. אתם רוצים בחירות רביעיות? מתכוננים לזה?

"שני הדברים לא נכונים. זו לא אחדות חירום. הדיון הוא על ממשלה של 34 שרים ועל מעון משנה לראש הממשלה ועל חקיקת הרוטציה ועל חקיקת החסינות של נתניהו. אין דיון אחד על הקורונה. כחול לבן לא לקחו תפקיד אחד שנוגע לקורונה. כל הדבר הזה הוא הבל.

 

"וזה לא שהאופציה היחידה היא בחירות. אנחנו הצענו, כולל אני באופן אישי לבני גנץ, דרכים שבהן אנחנו נשלוט בכנסת, והממשלה הנוכחית תוכל לנהל את מה שנוגע לקורונה. גנץ החליט את מה שהוא החליט. עד שהוא לא יחזור בו, קשה מאוד לשתף איתו פעולה".

עפר שלח ובני גנץ (צילום: אוהד צויגנברג, שאול גולן)
עפר שלח ובני גנץ(צילום: אוהד צויגנברג, שאול גולן)

ביום שישי שוחח גנץ עם יעקב ליצמן ואריה דרעי, מראשי בלוק הימין, ואמר להם שנתניהו נוקט סחבת בשיחות הקואליציונית. לדבריו הוא התפשר בנושאים רבים במשא ומתן, אך לא יכול להיות שותף לפגיעה בשלטון החוק ובבית המשפט. "נתניהו לא מתקדם במשא ומתן להרכבת ממשלה וחבל שנגיע לבחירות רביעיות בגלל ההתנהלות הזו", אמר להם.

 

"המשבר לא מנוהל כראוי"

כיו"ר ועדת הקורונה, מתח ח"כ שלח ביקורת על ההתנהלות שהובילה הלילה להודעה על הקלות בהנחיות משרד הבריאות: "חלק מההחלטות הן בכיוון הנכון, אבל יש איתן לא מעט בעיות. הן חלקיות ובעיקר לא ברורות".

 

על אופן הדיון וקבלת ההחלטות הוסיף ח"כ שלח: "עולה ראש הממשלה ב-21:00 בערב, ולמעשה כבר מודיע לאזרחי ישראל מה הולך לקרות. בעוד הם מנסים לפענח את זה, מתכנסת הממשלה ומנהלת דיון כל הלילה, ואחד השרים, נדמה לי אופיר אקוניס, אומר: 'אבל ממילא אנחנו לא יכולים לשנות כלום מכיוון שראש הממשלה כבר הכריז על זה'. זה לא עניין של נימוסים והליכות, זה חלק מהעובדה שאין פה הבנה של המשמעות של הסברה נכונה".

בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע
בנימין נתניהו, אתמול(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

לגבי ההנחיות עצמן הוא נתן כדוגמה את נושא הפעילות הגופנית: "זה לא מותרות, זה מונע מחלות ותמותה. זה חשוב לבריאות הנפשית של הציבור בזמן הזה. אי אפשר לתת רק לשני אנשים לרוץ למרחק 500 מטר".

 

- מה אתם רוצים להפיק מדיוני הוועדה?

"אני חושב שכבר הייתה לוועדה השפעה לא מעטה. ההחלטות הן בסופו של דבר של הרשות המבצעת, אבל הנחנו נושאים - גם בענייני בריאות, גם בענייני כלכלה וגם בענייני ממשל, ושמנו דו"ח מפורט ערב הפסח. הייתה לזה גם השפעה על ההקלות".

 

- יש תחושה בציבור שהדבר הזה מנוהל בסדר. אנחנו כבר יוצאים מהסגר.

"אנחנו לא יוצאים משום סגר. תשאל היום את בעלי העסקים. נתתי בשבוע שעבר את הדוגמא של אוסטריה, מדינה עם סדר גודל אוכלוסייה דומה לישראל, עם אוכלוסיות סיכון גדולות פי שניים, מדינה שמאוד קשה לה לסגור גבולות, והיא כבר פתחה הרבה יותר.

 

"המשבר הזה, וראינו את זה אתמול, לא מנוהל באופן שהוא צריך להיות מנוהל. במקום שמצד אחד יהיה גוף ובראשו אופרטור שיקבל החלטות כמו אם לפתוח חנויות נעליים או חנויות חשמל, ומצד שני דרג מדיני שדן באמת בענייני מדיניות, קיבלנו את ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות שיורדים לרזולוציה של חנויות נעליים וממשלה שמתכנסת לדיון ריק כל הלילה שאין לו שום משמעות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג, שאול גולן
עפר שלח ובני גנץ
צילום: אוהד צויגנברג, שאול גולן
מומלצים