שתף קטע נבחר

צילום: AP, EPA

עם שלושה תלמידים בכיתה: החינוך המיוחד שב לפעול

כ-7,000 תלמידי החינוך המיוחד הגיעו למוסדות עם פתיחתם לאור ההקלה בהגבלות. ריחוק, מסכות והפסקות מחולקות: כך נראים הלימודים בשגרה החדשה

מוסדות החינוך המיוחד נפתחו הבוקר (יום ג') לאחר תקופה ארוכה שבה היו סגורים בעקבות ההגבלות שהוטלו בשל התפשטות נגיף הקורונה. במשרד החינוך ציינו שכ-7,000 מסך 10,000 התלמידים שאמורים היו לפקוד את המוסדות הגיעו אליהם.

חידוש הלימודים במוסדות החינוך המיוחד ()
חידוש הלימודים במתכונת מוגבלת

חידוש הלימודים במוסדות החינוך המיוחד ()
מסכות וריחוק חברתי. המוסדות נפתחו שוב

במסגרת מתווה החזרה ללימודים, תלמידי החינוך המיוחד למדו היום בקבוצות קטנות לאורך שלוש שעות. במהלך השבועות הבאים צפוי לעלות מספר התלמידים באופן הדרגתי - עד שכלל תלמידי החינוך המיוחד יחזרו למסגרות.

 

השיעורים התנהלו בכפוף לנהלים הנדרשים ותוך הגברת המודעות לצמצום האפשרות להידבקות בנגיף הקורונה. במסגרת זאת, בכל כיתה היו עד שלושה תלמידים שישבו בשולחנות נפרדים ובמרחקים מוגדרים. גם התלמידים וגם המורים עטו מסכות.

חידוש הלימודים במוסדות החינוך המיוחד ()

חידוש הלימודים במוסדות החינוך המיוחד ()

חידוש הלימודים במוסדות החינוך המיוחד ()

בכל כיתה יושבים שני אנשי צוות קבועים, ועבור כל תלמיד תוכננה מערכת אישית של עד שלוש פעמים בשבוע בתיאום עם ההורה. במקביל, לכל כיתה יינתנו הפסקות במרחב ובזמן נפרד. לא יתקיימו הפסקות משותפות לכל התלמידים, ובמהלך ההפסקות נדרשים התלמידים להמשיך לקיים את הנחיות משרד הבריאות ובהן לעטות מסכה ושמירה על מרחק.

 

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר כי הם נרגשים לראות את שמחת אלפי התלמידים. "לאחר תקופה קשה וממושכת התלמידים פגשו את אנשי הצוות המסורים שלהם, וחלק מחבריהם לכיתה", אמר אבואב. "הצוותים החינוכיים עשו עבודה מצוינת בימים האחרונים. אנו ערוכים לפתוח את יתר מוסדות החינוך, כאשר הדבר יתאפשר, תוך מתן מענה למכלול הצרכים הנדרשים".

 

שר החינוך רפי פרץ אמר כי "על אף הקשיים, אני שמח ומברך על פתיחת המסגרות הבוקר ללא תקלות. אמשיך לפעול למען חזרה מדורגת של שאר מערכת החינוך ובהקדם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תלמידי החינוך המיוחד חזרו ללמוד
מומלצים