שתף קטע נבחר

שב"כ: סוכל פיגוע באצטדיון טדי בירושלים

הותר לפרסום כי בעקבות מעצרם לאחרונה של שלושה חברי חוליית חמאס, סוכל פיגוע מתוכנן באצטדיון טדי בירושלים. החוליה תכננה פיגועים גם נגד חיילי צה"ל באזור רמאללה ובנימין. אחד מחברי החוליה נכח במשחק של בית"ר ירושלים

אצטדיון טדי כמעט ריק (צילום: אלכס קולומויסקי)
אצטדיון טדי(צילום: אלכס קולומויסקי)

שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל סיכלו לאחרונה פיגוע מתוכנן באצטדיון טדי בירושלים. כך הותר היום (ד') לפרסום. זאת בעקבות מעצרם בחודש שעבר של שלושה חברי חוליית חמאס. החוליה תכננה פיגועים גם נגד חיילי צה"ל באזור רמאללה ובנימין.

 

חברי החוליה הם אחמד סג'דיה (27) ממחנה הפליטים קלנדיה, מחמד חמאד (26) מכפר עקב ועומר עיד (24) מהכפר דיר ג'ריר שבבנימין, אשר מחזיק גם בתעודת זהות ישראלית.

מחמד חמאד אחמד סג'דיה עומר עיד (צילום: תקשורת שב
חברי החוליה(צילום: תקשורת שב"כ)

בשב"כ ציינו כי השלושה הכירו במהלך לימודיהם באוניברסיטת ביר זית, שם פועל תא הסטודנטים המרכזי של ארגון חמאס בגדה המערבית. בחקירתם עלה כי הם תכננו בנוסף גם לבצע פיגועים באמצעות שימוש במטענים נגד כלי רכב של צה"ל ולפגוע גם בעמדות צה"ליות בכמה מקומות באזור רמאללה.

 

עוד נמסר כי לטובת ביצוע הפיגועים, השלושה נקטו מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין. באחד המקרים, לפי חקירתו של עומר עיד שלו תעודת זהות ישראלית, הוא שהה במשחק של בית"ר ירושלים באצטדיון טדי במטרה לבחון את האפשרות לבצע פיגוע במקום. משהבחין בסידורי האבטחה במקום, הוא הבין שהדבר לא אפשרי.

שרטוט (צילום: תקשורת שב
ההוראות להכנת מטען שהורידו חברי החוליה(צילום: תקשורת שב"כ)

מהחקירה עלה עוד כי השלושה ניסו לייצר מטען חבלה, על-פי הוראות שהורידו מאתרי אינטרנט, ואף רכשו לצורך כך חומרים כימיים, מסמרים וכלי מתכת שונים. הם נעצרו לפני שהצליחו להרכיב את מטען החבלה.

 

בשב"כ הוסיפו כי את המימון לפעילות, בסך עשרות אלפי שקלים, קיבלו חברי החוליה מעבד אל רחמאן חמדאן, תושב שכונת עין אום שראיט ברמאללה, פעיל בכיר בתא חמאס של אוניברסיטת ביר זית, שגם קישר בין חברי החוליה לארגון. נמסר כי הוא שהה במעצר מנהלי עוד קודם לכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
אצטדיון טדי
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים