שתף קטע נבחר

המחבל תיעד את עצמו: "נתון ללחצים מהמשפחה"

איברהים הלסה, שדרס ודקר לוחם מג"ב, צילם את עצמו בתקופה אחרונה מספר: מקורביי הובילו אותי למצב נפשי קשה. הלוחם שנפצע קל-בינוני סיפר: "ניסיתי להתרחק ממנו, לקחת אותו למקום שבו החברים שלי יוכלו לירות"

 

 

ברשתות החברתיות התפרסם אחר הצהריים (יום ד') סרטון מהימים האחרונים של המחבל הפלסטיני איבראהים הלסה, שביצע הבוקר את פיגוע הדריסה והדקירה במחסום הקיוסק ליד אבו דיס. בסרטון הוא מתלונן על כך שהוא נתון ללחצים קשים מצד בני משפחתו ומקורבים המקשים עליו את חייו האישיים. לדבריו הם הובילו אותו למצב נפשי קשה. הלסה, בשנות ה-20 לחייו, היה תושב הכפר סוואחרה בדרום-מזרח ירושלים.

 

 

הלוחם שנפצע בפיגוע הדריסה והדקירה מדבר (צילום: דוברות המשטרה)
רש"ט ב', הלוחם שנפצע בפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

המספריים ששימשו את המחבל באירוע הדקירה במחסום הקיוסק (צילום: דוברות המשטרה)
המספריים ששימשו את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל התייחס לפיגוע לוחם מג"ב, רש"ט ב', שנפצע באירוע: "במהלך השמירה הגיע רכב ודרס אותי. כשהייתי על הרצפה ראיתי שהמחבל ירד מהרכב. ניסיתי להתרחק ממנו, לקחת אותו למקום שבו החברים שלי יוכלו לפתוח עליו באש ולנטרל אותו".

 

במג"ב טענו שהתנהלות הלוחמים הביאה לתוצאה המתבקשת באירועים מהסוג הזה: "אף שהמחבל הפתיע את הלוחם, הוא הצליח להדוף אותו ולהיאבק בו, ומרגע שניתן היה לירות בו הוא נוטרל על ידי הלוחמים".

 

 

 

הפיגוע בוצע בסביבות השעה 8:00 בבוקר: המחבל, שנהג בכלי רכב מסחרי לכיוון המחסום, סטה לעבר הלוחם ופגע בו. מיד לאחר מכן הוא זינק מכלי הרכב והחל לדקור את רש"ט ב' במספריים. הלוחם נאבק לרגע קצר ואז החל לרוץ לעבר חבריו, שירו במחבל למוות. במקום אותר מטען צינור שנוטרל על ידי חבלן משטרתי.

 

מהזירה פונה רש"ט ב' לבית החולים שערי צדק. גורמי רפואה בזירה העריכו את מצבו כבינוני, וכעת מצבו מוגדר קל.

 

חובש מד"א, ניר בוזגלו, סיפר: "כשהגעתי למחסום חברתי לכוחות הביטחון שהובילו אותי לפצוע, כבן 20, שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. המשכתי את הטיפול הרפואי, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ והוא פונה במצב בינוני ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים