שתף קטע נבחר

צילום: נדב אבס, יריב כץ

"אוכל מלוכלך ופשפשים במיטה": תלונות על מלון בידוד בים המלח

מנחמוב אריש (31) מבת ים, שנשלח לבידוד במלון עם חזרתו לישראל מארה"ב, טען בשיחה עם ynet כי התנאים במקום "ירודים ומחפירים". הוא תיאר צפיפות ("4 נפשות כלואות בחדר"), לכלוך ("אוכל עם יונים"), וחוסר מענה למצבו הרפואי: "סובל מהתקפי חרדה, 3 ימים מחכה לתרופה"

  

 

מנחמוב אריש (31), תושב בת ים שנשלח לבידוד במלון בים המלח עם חזרתו לישראל מארצות הברית לפני שלושה ימים, טען היום (ה') בריאיון לאולפן ynet כי התנאים שבהם הוא ויתר האנשים המתארחים במקום - לכאורה ירודים באופן חריג. בין היתר, המזון שלדבריו מוגש לא הגייני, יש חרקים ולכלוך, ועוד הוא מתאר קשיים בקבלת תרופות מרשם שלהן הוא זקוק.

 

התפרצות נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים:

המלצות משרד הכלכלה: פתיחת מתחמי ביג, חנויות לתינוקות ומספרות

ירידה במספר החולים במצב קשה בישראל

משרד הבריאות: מסוף השבוע הבא רק קופות החולים יתנו הפניות לבדיקת קורונה

ספרד: מניין המתים מקורונה עלה ב-440 ל-22,157

כוחות מג"ב נכנסו לכפר עקב שבמזרח ירושלים כדי לאכוף את תקנות הקורונה 

 

מנחמוב אריש (צילום: חגי דקל, אורי דוידוביץ)
"סובל מחרדה, לא ישן יומיים". מנחמוב אריש(צילום: חגי דקל, אורי דוידוביץ)

"האוכל פה לא ראוי למאכל, אני לוקח תרופות מרשם שלא מספקים לי כבר יותר משלושה ימים", סיפר אריש. "אני לא יכול להירדם, יש לי התקפי חרדה. מגישים לנו את האוכל על הרצפה, על הביצים יש לכלוכים של יונים, יש פשפשים על המיטה", הוא טען. "מסתובבים כאן חרקים, אין לנו מרפסות ואנחנו לא יכולים לצאת ולנשום אוויר. יש כאן שמונה קומות מלאות באנשים, והבידוד הוא בתנאים של אסירים בבית סוהר. אנשים כלואים בחדרים עם ילדים, ארבע נפשות בחדר. לא הכינו אותנו מראש, כשהגעתי מארצות הברית לא החתימו אותי בכלל על זה שאני הולך להגיע למלון בתנאים כאלה".

 

אריש ציין כי אילו היה יודע שכך ייראו הדברים, הוא היה דוחה את חזרתו לישראל. "זה מחפיר, אין כאן אפילו מלח ופלפל. אי אפשר להזמין מהסופר בחוץ כי הכול מאוד מאוד יקר. אתה נמצא כאן בים הלח והסופרמרקטים חוגגים על זה. עלות הקנייה של מוצרים בסיסיים, כמו שתייה או מעדנים, יכולה להגיע לסכום של 500-600 שקלים. ואין אפשרות להכין לבד אוכל, אז צריך להתבסס על מה שמביאים לך - פרגיות בצבע שחור וביצים מקולפות עם חתיכות של ציפורים עליהן".

מלון מבודדי קורונה שב חו
"חרקים מסתובבים, אין אוויר"(צילום: אוראל מנחמוב אריש)
 

מלון מבודדי קורונה שב חו
"פשפשים על המיטות". תיעוד ממלון הבידוד בים המלח(צילום: אוראל מנחמוב אריש)

מלון מבודדי קורונה שב חו
"ביצים עם לכלוכים של יונים"(צילום: אוראל מנחמוב אריש)

 

אריש, הסובל מאלרגיה, סיפר שהוא לא מצליח לקבל את התרופה שהוא זקוק לה. "משרד הבריאות מפנה אותי לחמ"ל פה, לפיקוד העורף, והם מטרטרים אותי ומפנים אותי לקופת החולים - שמפנים אותי חזרה לכאן. פיקוד העורף באמת מנסה לעזור, אבל הם פועלים תחת משרד הבריאות - שאין להם שום נציג פה. רק עכשיו, אחרי שלושה ימים, התקשרו ואמרו לי להביא את הכרטיס המגנטי שלי - אבל אף אחד לא נוסע לארה"ב עם כרטיס קופת חולים, הוא נמצא בכלל בבת ים".

 

בתגובה לכך מסרו כאמור במשרד הבריאות: "כאשר מדובר בהנפקת תרופות למבוטח אשר אין בידו כרטיס מגנטי, ניתן לבקש אמצעי זיהוי מהימן אחר כדי לאפשר למבוטח לקבל שירותים בסיסיים. נושא זה מפורט בחוזר סמנכ"ל לפיקוח על קופות חולים ושב"ן מס12/2011 בשם 'אי התניית מתן שירות בהצגת כרטיס מגנטי'. אנו לא מכירים את הפנייה. לבדיקה פרטנית יש להעביר אלינו את פרטי הפנייה ואנו נשיב בהתאם".

  

 

 

 

 

"בנתב"ג לא החתימו אותי בכלל על בידוד"

"לא אמרו לי שאני מגיע לים המלח, לא אמרו לי שאני הולך להיות במלון, לא החתימו אותי על הצהרה, לא החתימו אותי על שום דבר", סיפר אריש על שאירע עם הגעתו לישראל. "בכרטיס הטיסה כתוב שישראל מחייבת אותך להיות 14 יום בבידוד, אבל לא אמרו אם זה בידוד במלון. אני מבחינתי חשבתי שאני מגיע הביתה - יש לי בית ריק, אני הולך לישון בבית שלי.

 

"לפני כן אני גם הגשתי טופס שאני רוצה להיות בבית, והם פשוט התעלמו מזה", המשיך אריש, "אני יכול להיות בבידוד בתנאים שלי והם פשוט לא מוכנים. ביקשתי מהם גם פסיכולוג או פסיכיאטר שינסה לעזור לי להעביר את התקופה פה, ואין להם מערך פסיכולוגי כזה או אחר, פשוט מפנים אותנו למוקד ער"ן. משרד הבריאות לא יודע לספק תשובה על שום דבר".

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מלון האורחים מיועד לאלו המוגדרים כמבודדים, על פי הנחיות משרד הבריאות. אדם אשר נמצא בבידוד לא יוכל להיות באינטרקציה עם אנשים ולא יוכל לצאת מהמקום שהוגדר עבורו לתקופת הבידוד. צה"ל אינו גוף מנחה אלא גוף מבצע, ועל כן לא בסמכותו לשנות את הנהלים.

 

"באשר לתרופות, על קופות החולים לספקן עבור האורחים. מרגע הגעתן, הן נבדקות על ידי צוות המלון שאכן הן אלו ששייכות לאותו אדם. זמן הגעה משוער מהרגע שמגיעות התרופות למלון ועד לאותו אורח, עומד על כשעתיים. בנושא האוכל לא נשמעו תלונות עד כה, הנושא ייבדק ויטופל במידת הצורך. צה"ל עושה את מרב המאמצים על מנת להקל על דיירי המלון ככל הניתן וזאת במסגרת ההקפדה על הנחיות משרד הבריאות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל מנחמוב אריש
תיעוד המבודד: "ג'קים ואוכל מלוכלך"
צילום: אוראל מנחמוב אריש
מומלצים