שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

עזה: הצלב האדום מכניס ציוד רפואי, ישראל מכניסה צמיגים

הארגונים הבינלאומיים ממשיכים להעביר ציוד רפואי לרצועה, שברשותה 110 מיטות לטיפול נמרץ בלבד: "צריך לשמור על ערנות". ישראל העבירה אלפי צמיגים לעזה - לאחר שבעבר אסרה זאת בעקבות הבערתם בצעדות השיבה

הארגונים הבינלאומיים ממשיכים במבצע הסיוע לרצועת עזה במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. הצלב האדום הבינלאומי העביר היום (חמישי) לרצועת עזה ציוד טיפול נמרץ חיוני, שכולל מכונת הנשמה, מוניטורים, דפיברילטורים, מכשירי יניקה ומשאבות - כלי מפתח בטיפול בחולים הסובלים ממקרים חמורים של קורונה.

ציוד נכנס לעזה ()
צעדות השיבה נפסקו, ישראל העבירה צמיגים לרצועה

 Decontaminating Gaza's streets amid the coronavirus outbreak  (Photo: EPA)
מחטאים את עזה. האינטרס שמאחד את ישראל, חמאס והארגונים הבינלאומיים(Photo: EPA)

3082 ()
מחטאים את עזה. 17 נדבקים מאומתים

נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

התרומה מהווה סיוע קריטי למערכת הבריאות הרעועה ברצועת עזה, שברשותה 110 מיטות לטיפול נמרץ בלבד. מרבית המיטות האלה כבר תפוסות בידי אנשים מבוגרים. בנוסף, ברצועת עזה ישנם 93 מכונות הנשמה בלבד, שאמורות להספיק לאוכלוסייה בת שני מיליון אנשים.

 

הצלב האדום פועל גם לשיפור התשתיות בבית החולים האירופי בעזה, שהוגדר כבית החולים המרכזי לחולי קורונה ברצועה. בין השאר הוקם בבית החולים מתקן לבקרת זיהום. בנוסף תרם הארגון מסכות ומשקפי מגן לצוותים הרפואיים של הסהר האדום, שמפעיל את מערך האמבולנסים הפלסטיני ברצועת עזה ובגדה המערבית.

 

"תסריט של אובדן שליטה על התפרצות הנגיף בעזה מפחיד לאור חולשת מערכת הבריאות וצפיפות האוכלוסייה" הסביר דניאל דווילר, ראש משלחת הצלב האדום בישראל ובשטחים. "צריך לשמור על ערנות. ציוד אמנם עוזר, אך נדרש הרבה יותר כדי לסייע למרכזי הבריאות המקומיים להתמודד גם עם התרחיש הגרוע ביותר".

 

 

 
 
עוד על הקורונה ברצועת עזה:

בימים האחרונים העביר ארגון הבריאות העולמי אלפי ליטרים של אלכוג'ל למרכזים הרפואיים ברצועת עזה. עד כה נראה כי ישנה שליטה בנגיף, וישנם רק 17 נדבקים מאומתים ברצועה. מניעת התפרצות חמורה של קורונה ברצועה מהווה אינטרס נדיר שמאחד את הארגונים הבינלאומיים, ישראל וחמאס.

 

במקביל להעברת הציוד הרפואי הדחוף על-ידי הארגונים הבינלאומיים, ישראל העבירה היום צמיגים חדשים לרצועת עזה. משלוח של אלפי צמיגים הועבר לרצועה על-ידי יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים. מדובר בפעימה הרביעית שבמסגרתה הועברו בחודשים האחרונים אלפי צמיגים לרצועת עזה. הצמיגים שנשלחו חולקו בין 14 סוחרים שונים ברצועה.

 

 

 

נדגיש כי ישראל עצרה את הכנסת הצמיגים לרצועת עזה עם תחילת צעדות השיבה באפריל 2018, בשל העובדה שהפלסטינים ניצלו אותם כדי להבעיר מאות צמיגים בכל עימות שבועי על הגדר. הפלסטינים שרפו את הצמיגים כדי ליצור מיסוך עשן שהקל על חבלה בגדר המערכת וזיהם את האוויר בקיבוצים שבעוטף עזה.

 

בחודש ינואר השנה אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, את חידוש הכנסת הצמיגים לעזה - ואישר גם הכנסת מלט לשוק הפרטי ברצועה ללא יכולת פיקוח עליו. מאז האישור נכנסו שלושה משלוחים של אלפי צמיגים. הבוקר נכנס כאמור המשלוח הרביעי דרך מעבר כרם שלום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים