שתף קטע נבחר

שוטרים נדרסו בצרפת: "נקמה על פלסטין"

בן 29 דרס במכוון שני שוטרים בפרברי פריז, מצבם קשה. במכתב שהשאיר החשוד, בן 29, הצהיר שנשבע אמונים לדאעש

 

 

שני שוטרים נפצעו באורח קשה באירוע דריסה בפרברי פריז אמש (שני), לאחר שעל פי החשד גבר בן 29 פגע בהם במכוון עם מכוניתו בעיר קולומב שבצרפת. על פי החשד מדובר בפיגוע דריסה. לפי החוקרים החשוד הזדהה כ'יוסף' והודה כי "עשה זאת בשביל דאעש". ברשות הנהג נתפסו סכין ומכתב שבו הביע את רצונו למות כשאהיד והצהיר שנשבע אמונים לדאעש. 

 

גורם המעורה בפרטי החקירה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "החשוד רצה לפגוע בשוטרים כנקמה על המתרחש בפלסטין". הוא אושפז בעבר בבית חולים פסיכיאטרי וטרם הוחלט אם להעביר את החקירה ליחידה ללוחמה בטרור.

אירוע דריסה בקולומב שבפרברי פריז (צילום: AFP)
זירת האירוע בפרברי פריז(צילום: AFP)

אירוע דריסה בקולומב שבפרברי פריז (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אירוע דריסה בקולומב שבפרברי פריז (צילום: AFP)
המכונית שבה נהג החשוד(צילום: AFP)
 

אחד השוטרים, שפציעתו מוגדרת קשה יותר, נמצא בתרדמת וסובל משבר בגולגולת ומשברים בשתי רגליו. החשוד נלקח לחקירה בתחנת משטרה באזור פריז. לפי גורמים במשטרה, הגבר נסע במהירות ברכב מסוג BMW ודרס את שני השוטרים שעמדו ליד האופנועים שלהם וליד ניידת נוספת.

 

"אחד השוטרים נלכד בין מכונית החשוד לניידת המשטרה", אמר גורם במשטרה לכלי תקשורת מקומי בצרפת. "החשוד מוכר למשטרה, אך לא לרשויות הביטחון בצרפת", הוסיפו גורמים בצוות החקירה.

 

שר הפנים הצרפתי, כריסטוף קסטנר, התייחס לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מחשבותיי עם השוטרים שנפצעו. השוטרים הוצבו במקום כדי להגן עלינו. אנו מצדיעים לשוטרי העירייה על קור הרוח שהפגינו. החקירה תשפוך אור על המניע". ניקול גואטה, ראש העיר קולומב, מסרה: "שני שוטרים צעירים במצב של בין חיים למוות, מחשבותיי עם משפחותיהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
זירת האירוע בקולומב שבצרפת
צילום: AFP
מומלצים