שתף קטע נבחר

השירים נמצאו בחולות: מי החייל שלחם בסיני וכתב אותם?

בין דפי ספר "יזכור", נעמה מאיר מצאה "דפים מתפוררים צהובים" - ובהם שירים שגילה אביה ליד מוצב בודפשט, במהלך מלחמת יום הכיפורים. כעת הם מחפשים למי הם שייכים: "אם אבא או סבא שלכם לחם בגזרה הדרומית, ואהב לכתוב שירים, הראו לו ונשמח להשיב אותם"

 

 

מי כתב את השירים שאבדו בחולות? בין דפי הספר "יזכור", שאמה של נעמה מאיר קיבלה לכבוד יום הולדתה ה-18, מצאה הבת "דפים מתפוררים ומצהיבים ובהם שירים בכתב יד". מדובר בשירים שנכתבו לפני יותר מארבעה עשורים בידי חייל או חיילים, וכעת המשפחה מחפשת להשיב את המילים יקרות הערך לבעליהן.

 

בשיחה עם אולפן ynet, מאיר סיפרה היום (ג') על המציאה המרגשת: "אנחנו חושבים שהשירים נכתבו על ידי חייל אחד שלחם בסיני במלחמת ים כיפור. גם קצת לפני כן, יש שיר משנת 1968 ועוד אחד משנת 1973. שירים מאוד יפים, מכמה סוגים".

נעמה מאיר מצאה שירים של חיילים מלחמת השחרור מלחמת יום כיפור יום הזיכרון ()
אחד השירים שנמצא

נעמה מאיר מצאה שירים של חיילים מלחמת השחרור מלחמת יום כיפור יום הזיכרון ()

נעמה מאיר מצאה שירים של חיילים מלחמת השחרור מלחמת יום כיפור יום הזיכרון ()

אביה של נעמה, אלחנן פרידמן, סיפר לבתו כיצד מצא את השירים: "במלחמת יום כיפור הגענו לצומת רומני על שפת הים, כ-20 ק"מ ממוצב בודפשט, ושם התחפרנו בשוחות ליד החוף. אמרו לנו שייתכן כי המצרים ינסו לתקןף דרך הים. כשחפרנו בחולות גילינו שוחה, שכנראה הייתה של מישהו לפני כן. מתוך המחפורת התחילו להתעופף כל מיני ניירות".

 

"הכנסתי את הניירות לחגור שלי ולמעשה לא הסתכלתי מה יש שם בדיוק, אבל ראיתי שזה מישהו שכתב שירים", הוא סיפר. "בהמשך הבאתי את הדפים הביתה והנחתי אותם בתוך כריכה של אחד הספרים, כך שכל העניין נשכח ממני. עכשיו כשחיפשתי משהו, מצאתי את המסמכים האלה. ייתכן שאולי זה כבר מאוחר למצוא למי הם היו שייכים, אבל כנראה לכוחות שהיו לפנינו".

 

"אבי הנבוך, שרצה כבר מזמן למצוא דרך לגלות למי הם שייכים, נענה להצעה שלי לפרסם אותם בפייסבוק. אולי מכאן תצמח הישועה", סיפרה הבת נעמה. בפוסט שהיא העלתה כתבה הבת שהשירים נמצאו בזמן שהמשפחה עברה על הספרים והדפים של אמה שנפטרה. "אבא שלי הוציא את הספר 'יזכור' בהוצאת משרד הביטחון, שאמא שלי קיבלה לכבוד יום הולדתה ה-18, ובו רשומים שמות כל הנספים במלחמת השחרור. בספר מופיעים שמותיהם של אבא שלה, ישראל משה היימן הי"ד, ושמותיהם של שני בני דודים נוספים שנהרגו תוך שבוע אחד. בין עמודי הספר המאובק גילינו דפים עם שירים בכתב יד, שאבי מצא לפני 46 שנה במלחמת יום הכיפורים, ושכח מקיומם".

 

 באותו פוסט שהיא העלתה היא כתבה: "אז אם אבא או סבא שלכם השתתף בקרבות בגזרה הדרומית, ברפידים ובגשר פירדאן בתעלה בשנים 1968-1973 ונראה לכם שהוא אהב לכתוב שירים, אנא הראו לו את התמונות האלה, ונשמח להשיב את השירים לבעליהם". מזהים את השירים? שלחו לנו מייל אדום עם הפרטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים