שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock

הפארקים שוממים, המנגלים בחצרות ובמרפסות: "נחגוג אחרי הקורונה"

אלמלא הקורונה, מזג האוויר הנוח היה מושך מאות אלפים אל הפארקים והגנים הלאומיים. השנה כל הדרכים נחסמו - והחגיגות הועברו לבתים. הכינרת זכתה ל"יום העצמאות השקט ביותר", והיערות נותרו ריקים מאדם. הסתיים מטס חיל האוויר שעבר מעל המרכזים הרפואיים ברחבי הארץ

 

 

זה לא נעים לראות פארק סגור: תקופת הקורונה זימנה מחזות חריגים במיוחד - הפעם נותרו הפארקים והגנים הלאומיים ריקים מאדם דווקא ביום העצמאות, החג שבו הישראלים גודשים אותם ומבעירים מנגלים תחת כל עץ רענן.

 

פארק אשכול ריק מאדם ביום העצמאות (צילום: רועי עידן)
פארק אשכול ריק מאדם (צילום: רועי עידן)

בצפון הארץ, שתושביו רגילים לחגוג את יום העצמאות עם המשפחות בגנים הלאומיים והפארקים העירוניים, נאלצו הישראלים להסתפק במרפסות ובגינות הפרטיות.

 

עמית אליהו מנשר אמר בשיחה עם ynet כי לראשונה זה שבועות, משפחתו התכנסה אחרי שבועות ארוכים בבידוד, אך למרות הגעגוע שמרו בני המשפחה על כללי הריחוק, והקרובים המבוגרים אף חבשו מסיכות מגן. "החלטנו שאם גם ככה הכל ייפתח בימים הקרובים, אפשר להיות קצת יותר ביחד וליהנות מאווירת החג", אמר אליהו.

 

משפחות אליהו וטורמן חוגגות עצמאות (צילום: עמית אליהו)
משפחות אליהו וטורמן מנשר חוגגות עצמאות(צילום: עמית אליהו)

חופי הכינרת, שהתמלאה השנה בקצב חסר תקדים יחסית לשנים האחרונות, היו ריקים מאדם. ברשות הכינרת אף הגדירו את החג כ"יום העצמאות השקט ביותר". בשעות הבוקר נחת בחוף חלוקים מסוק עם שני נוסעים שהגיעו ממרכז הארץ, נהנו לכמה דקות מהמפלס הגבוה - והמריא בחזרה. 

 

 

פארק רמת הנדיב ריק מאדם (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
זכרון יעקב: פארק רמת הנדיב סגור למבקרים(צילום: אהוד אמיתון/TPS)

 

חגיגות יום העצמאות (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

חגיגות יום העצמאות (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

הגנים הלאומיים בגליל העליון ובכרמל נסגרו לכניסת מטיילים, וכך גם פארק הזהב בקריית שמונה, שבשגרה מזמין אליו את מרבית תושבי האזור, והפארקים הרבים לאורך חופי חיפה. במקום הופעות ומנגלים המוניים, האירוע המרכזי בעיר הכרמל היה דווקא שיירת מכוניות האספנות שחלפה ברחובות העיר בשכונות החוף, ברכס הכרמל, בהדר, בעיר ובקריית חיים. המסע לווה על-ידי ניידות ופקחים עירוניים שדאגו למנוע את ההתקהלויות סביב המכוניות.

 

יער חדרה, שרגיל לארח אלפי ישראלים שמגיעים לצפות בהופעות המסורתיות ולאכול על האש, נותר היום שומם. הכניסות ליער נחסמו באמצעות מחסומי ברזל, והחוגגים העבירו את היום היפה בבתים.

 

חגיגות יום העצמאות (צילום: מוטי קמחי)
חגיגות יום העצמאות(צילום: מוטי קמחי)
 

ביער אילנות שליד נתניה, רגילים תושבי האזור לתפוס מקום כבר בערב שלפני, ובמהלך החג אפשר לשמוע את המוזיקה שבוקעת מהרמקולים שכל משפחה הביאה עימה. השנה התמונה הייתה לחלוטין. היער נותר שומם, ומלבד אנשים בודדים שטיילו באזור, חלקם רוכבי אופניים, הוצבו במקום צוותי משטרה ומג"ב שסיירו באזור, בעיקר בחוסר מעש, כיוון שהסגר הרחיק את המבלים מהמקום.

 

גם חלקו המזרחי של היער, באזור הגן הבוטני, נותר ריק. למרות האיסור להבעיר אש במקום, יום העצמאות מושך לאזור מדי שנה מבלים רבים שהפעם נשארו בבתים.

 

בירושלים, סמל חגיגות העצמאות הוא המנגל המסורתי בגן סאקר, שאלפי משפחות מגיעות אליו מדי שנה. המשטרה הציבה מחסומים בכל הרחובות שמובילים לגן ובמוקדים נוספים בבירה. הרחובות הירושלמים נותרו ריקים מאדם - אפילו יותר מביום כיפור.

 

גן סאקר בירושלים ריק מאדם (צילום: מאיר בינקוביץ, צילום רחפן)
גן סאקר, היום(צילום: מאיר בינקוביץ, צילום רחפן)

  גאן סאקר בירושלים ריק מאדם ביום העצמאות ()

יחיאל וחני מרצבך החליטו לחגוג השנה בחצר המקושטת שלהם בשכונת נחלאות. "בכל שנה אנחנו חוגגים עם המשפחה המורחבת והחברים", סיפרו. "השנה אף אחד לא יגיע לפה, אבל נדליק מנגל ונעשה שמח", אמרו יחיאל וחני שאיחלו "לעבור מהר את משבר הקורונה במהרה כדי שנחגוג אחר כך בשביל כל מה שהפסדנו". 

 

לבבות בשמיים: המטס החגיגי

מטס ההצדעה של חיל האוויר ליום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל חלף השנה מעל המרכזים הרפואיים מנהריה שבצפון ועד אילת בדרום בהוקרה לצוותים שנמצאים בחזית המאבק בקורונה. ynet העביר בשידור חי את המטס.

 

 

ארבעת מטוסי ה"עפרוני" של בית הספר לטיסה "ציירו" לבבות בשמיים, והציבור הסתפק בלצפות בפעלולים האווירובטיים מהחלונות ובאמצעי התקשורת.

 

מטס יום העצמאות (צילום: דובר צה
מטס יום העצמאות(צילום: דובר צה"ל)

מטס יום העצמאות (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

מטס יום העצמאות (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

  (צילום: AFP)
המטס מעל תל השומר(צילום: AFP)
  (צילום: AP)
בית החולים הלל יפה(צילום: AP)

בית חולים מעייני הישועה בבני ברק (צילום: יגאל סלבין)
מעייני הישועה בבני ברק(צילום: יגאל סלבין)

בית חולים בילינסון (צילום: דוברות בילינסון)
בית חולים בילינסון(צילום: דוברות בילינסון)

3082 ()

50 ()
כך זה נראה מלמעלה

  (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך את צוותי המטס ואמר: "אנו מצדיעים לכם, שומרי חומות ישראל. תודה לכם על המטס העוצמתי ועל המחווה המרגשת. בשם אזרחי ישראל כולם, לצוותי הרפואה וההצלה העומדים על משמר בריאותנו במסירות אין קץ. הגביהו עוּף! חג עצמאות שמח, חיילי וקציני צבא ההגנה לישראל. חג עצמאות שמח ישראל!". 

 

הטייס השיב לו ברשת הקשר: "כבוד נשיא המדינה, הרמטכ"ל, אנו טייסי חיל האוויר מברכים אתכם בשם צבא ההגנה לישראל בברכת חג עצמאות שמח".

 

המטס נחתם מעל בית החולים סורוקה בבאר שבע, שבמנחת שלו נוחתים מאות מסוקים מדי שנה שמפנים חיילים ואזרחים בשגרה ובחירום. הצוותים הרפואיים יצאו מבית החולים ונפנפון לטייסים. "אומרים תודה לצוותים הרפואיים בארץ, לחיילי צה"ל שעובד לילות כימים בעת הזו כדי שהחג יהיה שמח", מסרו בבית החולים.

 

ריקי כרמי השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים