שתף קטע נבחר

ירידה במספר המונשמים, פחות נפטרים מהשבוע הקודם

88 חולים חדשים אובחנו הלילה. מניין הנפטרים עומד על 219. מספר המונשמים הוא הנמוך ביותר מאז תחילת החודש

נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי) מציגים תמונה יציבה של חולי הקורונה בישראל. מספר המונשמים (85) הוא הנמוך ביותר מאז 2 באפריל. מספר החולים בפועל (7,239) הוא הנמוך מאז 3 באפריל. מיום חמישי שעבר בבוקר ועד היום נפטרו 28 חולים. בשבוע שלפני כן נפטרו 51 חולים.

 

מספר החולים החדשים שאובחנו הלילה עומד על 88, וסך החולים שאובחנו עומד על 15,870. מניין הנפטרים הוא 219. עד כה החלימו 8,412 בני אדם. 117 מאושפזים במצב קשה, 79 במצב בינוני והשאר במצב קל.

  

בנתוני החולים החדשים בולטות הערים הבאות:

ירושלים - 37 חולים חדשים

בית שמש - 12 חולים חדשים

פתח תקווה - ארבעה חולים חדשים

בני ברק - שלושה חולים חדשים

חורה - שלושה

ביתר עילית - חולה אחד

מודיעין עילית - חולה אחד

מחלקת הקורונה בבית החולים רמבם בחיפה (צילום: הקריה הרפואית רמב
טיפול בחולי קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

מחלקת הקורונה באסותא אשדוד נסגרה ()
מחלקת הקורונה באסותא אשדוד נסגרה בהיעדר מאושפזים חדשים

סימה מיארה ז
סימה מיארה בת 88 נפטרה בבית החולים שערי צדק

 

בית החולים שערי צדק בירושלים הודיע כי סימה מיארה בת 88 נפטרה במחלקה המבודדת לחולי הקורונה. היא הדיירת הרביעית מבית האבות "גני אורה" בירושלים שנפטרה מקורונה. משפחתה ביקשה למסור כי היא הייתה "אמא וסבתא למופת. תודה על כל האהבה ללא תנאי והנתינה האין סופית שנתנה לכל ילדיה ונכדיה. סבתא מדהימה, אישה אהובה, שבנתה תחתיה משפחה נפלאה". במחלקות הכתר בשערי צדק מאושפזים 43 מאושפזים מהם 11 במצב קשה.

 

אמש עמד מספר החולים בפועל על 7,386 בני אדם. מספר החולים קשה היה 115, מהם 90 מונשמים. נכון לאתמול עמד מספר המחלימים על 8,233 בני אדם.

קופ״ח לאומית מתגברת את הבדיקות באזור חורה עקב ההתפרצות של נגיף הקורונה באזור (צילום: דוברות קופת חולים לאומית)
קופ״ח לאומית מתגברת את הבדיקות באזור חורה עקב התפרצות הקורונה (צילום: דוברות קופת חולים לאומית)

שינוי במספר החולים בנגיף ה קורונה לפי ערים ()

מפילוח הנתונים לפי ערים שפורסם אמש, עולה כי בירושלים אובחנו ב-18 הימים האחרונים 1,462 חולים - עלייה של 74.6%. בבני ברק חלה עלייה של 55.7% ואובחנו 1,007. בכמה יישובים חל זינוק חד מאוד במספר המאובחנים. בחורה שבנגב, שם לא היו חולי קורונה ב-12 באפריל, יש כיום 66 חולים. בדיר אל אסד, שם היו 6 חולים בתחילת חול המועד פסח, זינק המספר ל-146. זינוק חד נרשם גם בנתיבות כ-193% ובבית שמש כ-130% - שתי ערים שעל כמה מהשכונות בהן הוטל סגר בשבוע שעבר.

  

ויש גם יישובים שבהם מספר החולים הנוספים היה נמוך מאוד. במודיעין-מכבים-רעות, שם הייתה התפרצות לפני כמה שבועות, נוסף רק חולה אחד ב-18 הימים האחרונים. בחולון חלה עלייה של 10% במספר המאובחנים החדשים, בראשון לציון חלה עלייה קלה של 11.2% ובאשקלון 15.7%.

 

על פי נתוני משרד הבריאות, ביום שני נערכו 10,881 בדיקות ובשלישי התקיימו 10,476 בדיקות. לשם השוואה, ביום שבת התקיימו 9,031 בדיקות, ביום ראשון התקיימו 8,393 בדיקות וביום שני 9,546 בדיקות. במשרד הבריאות ציינו בפעם השנייה השבוע כי חלה ירידה במספר הפניות לבדיקות קורונה, וגם במד"א ובקופות החולים מספרים על ירידה במספר הבדיקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הקריה הרפואית רמב"ם
טיפול בחולי קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה
צילום: הקריה הרפואית רמב"ם
מומלצים