שתף קטע נבחר

היעדים שהותקפו הלילה: עמדות חיזבאללה בתוך מוצבי צבא סוריה

לפי מקורות זרים, בפעולה המיוחסת לישראל הותקפו עמדות תצפית של חיזבאללה בתוך מוצבים של צבא סוריה. הערכה: הפעילות תימשך כל עוד ימשיך חיזבאללה להתבסס בגולן

התקיפה שאירעה בסוריה הלילה (בין חמישי לשישי), ומיוחסת לישראל, נועדה לפי מקורות זרים לסיכול פעילות חיזבאללה מהגולן הסורי. המקורות הסוריים בדרעא מסרו שהפעולה התבצעה בשלושה מקומות שונים. במהלכה הותקפו עמדות תצפית של חיזבאללה בירי טנקים, טילי קרקע קרקע ובאמצעות טילים ממסוקים. כל עמדות חיזבאללה שהותקפו היו בתוך מוצבים של צבא סוריה.

 

התקיפות הלילה הן חלק מהפעילות הטקטית הרצופה המיוחסת לישראל שנועדה לשבש את "תיק הגולן" של חיזבאללה, ולמנוע הכנת תשתית למתקפות נגד ישראל מהגולן הסורי. ניתן להעריך שהפעילות הזו תימשך כולל פגיעה בעמדות הצבא הסורי כל עוד חיזבאללה ימשיך בהתבססות בגולן. בישראל מביאים בחשבון שהתקיפות עלולות לגרום להסלמה, אולם נראה כי בצה"ל ובמערכת הביטחון נחושים בכוונה לסכל את "תיק הגולן" של חיזבאללה באופן רצוף.

50 ()
מתוך תיעוד ירי מערכות ההגנה האווירית בסוריה במהלך תקיפה בתחילת השבוע באזור דמשק
 

לפי הדיווח הלילה של סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, סאנא, מעט אחרי חצות שיגרו מסוקי קרב של חיל האוויר הישראלי כמה טילים משמי רמת הגולן לעבר מטרות בדרום המדינה. לפי ההודעה הסורית, מהתקיפה הישראלית נגרם נזק, אך לא היו נפגעים.

 

ב"מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם", ארגון אופוזיציה שדיווחיו מהמתרחש בסוריה נחשבים אמינים בדרך כלל, אמרו כי התקיפה כוונה נגד מיליציות פרו-איראניות, וציינו כי חמישה טילים פגעו באזור קונייטרה ומערב דרעא.

 

תקיפה חמישית המיוחסת לישראל בתוך חודש

מדובר בתקיפה חמישית בסוריה תוך חודש שמיוחסת לישראל. התקיפה הלילית בדרום סוריה התרחשה שלושה ימים לאחר שסאנא דיווחה על תקיפה ישראלית של מטרות באזור דמשק. בתחילה טענו בסוכנות הידיעות הסורית כי לא היו נפגעים, אבל לאחר מכן אמרו במרכז המעקב כי ארבעה אנשי מיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפה.

תוצאות תקיפה ישראלית ב סוריה דמשק נמל תעופה אל-מאזה תקיפות צילום לוויין (ImageSat International (ISI))
תוצאות התקיפה בשדה התעופה אל-מאזה: מימין ניתן לראות את הכניסה למנהרה שהושמדה(ImageSat International (ISI))
 

על פי דו"ח מודיעין של חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), בתקיפה שיוחסה לישראל הושמדה כניסה למתחם תת-קרקע של כוח קודס של משמרות המהפכה, בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה בדמשק.

 

שבוע לפני כן דווח על תקיפה באזור תדמור שבמרכז המדינה. במרכז המעקב דיווחו כי תשעה בני אדם נהרגו באותה תקיפה. על פי תמונות הלוויין, שפורסמו השבוע, נראה נזק למחסן, שככל הנראה אוחסנו בו טילים.

 

ב-15 באפריל דווח על תקיפה שביצע מל"ט ישראלי בגבול סוריה-לבנון, בצדו הסורי. היעד של התקיפה היה ג'יפ של חיזבאללה. לפי הדיווחים, הטיל הראשון ששוגר לעבר הג'יפ לא פגע בו - ההערכה היא שבכוונה - והפעילים שנסעו בו עצרו באזור מעבר הגבול ג'דידת יבוס וברחו. היה להם מספיק זמן כדי לחזור כמה פעמים אל הרכב ולאסוף את חפציהם, לפני שהטיל השני פגע בו. גם ב-31 במרץ דווח על תקיפה ישראלית בסוריה..

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים