שתף קטע נבחר

בדרך לישראל: הטייס שהפך ל"הורה מלווה" לתאומים שנולדו בגיאורגיה

יקי רזמוביץ, אב טרי לתאומים שנולדו בהליך פונדקאות בגיאורגיה, שב לישראל בטיסת חילוץ מיוחדת של ישראייר. הטייס אבי גור אריה הוגדר כ"הורה מלווה" כפי שנדרש לפי חוקי התעופה

 

 

 

שבועיים אחרי שנולדו בהליך פונדקאות בגיאורגיה, הצליח יקי רזמוביץ מתל אביב לחזור אמש לישראל בטיסת חילוץ מיוחדת של ישראייר, אחרי שאחד מטייסי החברה, אבי גור אריה (גוש), הפך בדרך חזרה ל"הורה מלווה". בזכות שגרירות ישראל בטביליסי וחברת התעופה הישראלית שבו השלושה אתמול אחרי חודש וחצי לישראל.

 

באמצע חודש מרץ, רגע לפני שגיאורגיה סגרה את שעריה ואסרה כניסת זרים לשטחה כחלק מהתמודדותה עם נגיף קורונה, המריא רזמוביץ מתל אביב לטביליסי כדי שיוכל להיות נוכח בלידת שני ילדיו, אותם הביא בהליך פונדקאות. לפני שבועיים, נולדו לו שני תאומים, אולם בגלל שרק הוא נמצא לצידם, כמעט ונמנעה ממנו האפשרות לשוב איתם ארצה.

הטייס שהפך להורה מלווה כסיוע בטיסה לאבא שחזר עם שני התינוקות שנולדו לו בגיאורגיה ()
רזמוביץ, התאומים והטייס אבי גור אריה (גוש)

הטייס שהפך להורה מלווה כסיוע בטיסה לאבא שחזר עם שני התינוקות שנולדו לו בגיאורגיה ()
 

אתמול יצאה טיסת חילוץ של ישראייר מגיאורגיה, אולם בגלל שעל פי חוקי התעופה על כל תינוק חייב להיות מלווה מבוגר, כמעט והחזרה הביתה התפספסה. מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, התערב בנושא באופן אישי, ודאג לכך שאחד מטייסי החברה שהטיס את המטוס בהלוך ישמש בדרך חזרה "הורה מלווה" של אחד הפעוטות - כדי שמשפחת רזמוביץ תוכל לחזור לישראל.

 

"ב-17 במרץ קבלתי טלפון לעלות דחוף על טיסה באופן מיידי, כי גיאורגיה סוגרת את השדה שלה הרמטית ואין יותר יוצא ואין בא", סיפר רזמוביץ ל-ynet. "אני מהראשונים שהגיעו לפה. הייתי פה חודש עד שהם נולדו, ומאז אנחנו ממתינים עוד שבועיים בבית החולים. השהייה פה רחוק מהמשפחה היתה סיוט. בגלל שהגיאורגים פוחדים מהקורונה, לא נתנו לי להיכנס לבקר את התינוקות בבית החולים, ופעם ביום היתה לי שיחה עם רופא שעדכן אותי ושלח לי תמונות".

הטייס שהפך להורה מלווה כסיוע בטיסה לאבא שחזר עם שני התינוקות שנולדו לו בגיאורגיה ()
הטייס שהפך להורה מלווה
 

לפני שבוע וחצי קיבל רזמוביץ את שני התאומים לידיו, ומאז פעל מול השגרירות וישראייר במטרה שיוכל לשוב לישראל מהר ככל הניתן. "אתמול בבוקר התאומים קיבלו תעודות לידה, אבל לא היו להם אישורי מעבר. כולם אמרו שאין סיכוי שנספיק לעלות על הטיסה, אבל כולם נרתמו לעזור. גם ישראייר וגם שגרירות ישראל בטביליסי.

 

"מנכ"ל ישראייר התערב ואמר לאבא שלי שדאג בארץ: 'הבן שלך עולה על המטוס ויהיה לו טייס מלווה'. אי אפשר לטוס בלי מלווה לכל תינוק, כי הם בוכים, צריך להחזיק אותם בהמראה ובנחיתה על הידיים, צריך להאכיל. בזכות ההתגייסות של המנכ"ל הצלחנו לחזור הביתה. הוא הפך עולמות בשבילנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רזמוביץ, התאומים וה"הורה המלווה"
מומלצים