שתף קטע נבחר

צילום: נדב אבס, יריב כץ

היציאה מהסגר: משפחות בפארקים ובחנויות, אלפי רוכבי אופניים ביערות

בעקבות ההקלות שעליהן הוחלט ברקע התמתנות מגפת הקורונה הוסרה המגבלה על 500 מטר לפעילות ספורטיבית. יערן קק"ל בבן שמן: "מדהים, היער חזר לחיים". הטיילת בת"א והטיילת באשקלון התמלאו ברצים. משפחות נהרו לפארקים - וגם למרכזי "ביג" שנפתחו

 

 

אלפי רוכבי אופניים הגיעו היום (שבת) לשבילי הסינגלים של הקרן הקיימת ביער בן שמן - לאחר שהרכיבה הותרה במסגרת ביטול מגבלת 500 המטרים על פעילות ספורטיבית במסגרת הנחיות מגפת הקורונה. "היער מלא ברוכבי אופניים, המון, לא ייאמן", סיפר אלי חן, יערן קק"ל בבן שמן. "היער חזר לחיים, זה מדהים". במקביל, גם מרכזי הקניות "ביג" ברחבי הארץ נפתחו - והמונים פקדו את החנויות.

 

לדברי חן, גם אתמול הגיעו רוכבים רבים - אך מלבדם הגיעו למסלולים גם ג'יפים וטרקטורונים, והמשטרה הגיעה לפזר אותם משום שעל פי המגבלות פעילות זו עדיין אסורה.

 

בקק"ל מדווחים כי תנועה ערה של רוכבי אופניים נרשמה בסינגלים רבים ביערות ברחבי הארץ: "קק"ל עומדת בכל התנאים של משרד הבריאות, אבל ליערנים אין אפשרות או סמכות אכיפה נגד מי שמפר את ההנחיות. אנחנו עובדים במתכונת מצומצמת מאוד כדי להספיק לנקות את היערות, רבים מהאנשים שמגיעים משאירים לכלוך בשטח".

 

 

 

רוכבי האופניים יצאו לרכב ביער בן שמן עם ההקלה בהגבלות (צילום: גיל יוחנן)
רוכבים ביער בן שמן, הבוקר(צילום: גיל יוחנן)

רוכבי האופניים יצאו לרכב ביער בן שמן עם ההקלה בהגבלות (צילום: גיל יוחנן)
מבלים ביער בן שמן(צילום: גיל יוחנן)

לכלוך ביער בן שמן היום (צילום: אלי חן, יער בן שמן)
פסולת שהושארה ביער בן שמן (צילום: אלי חן, יער בן שמן)

 

 
כמו כן, אלפי בני אדם יצאו לשטחים הציבוריים ולמדשאות בגוש דן כדי ליהנות ממזג האוויר ולבצע פעילות ספורטיבית בטיילת של תל אביב, בנמל יפו ובפארק הירקון. במקביל הגיעו משפחות אל המדשאות ברחבי העיר, וילדים רבים עלו על המתקנים בניגוד להנחיות. פקחים עירוניים שהגיעו לחלק מהמקומות ביקשו מהם לרדת.

 

ניידות סיור של המשטרה ושל הפיקוח העירוני בתל אביב, סיירו במוקדי ההתקהלות, ביקשו מהנוכחים לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולחבוש מסיכות.

 

"אנחנו יורדים להתפרק קצת בהתאם למה שמותר", אמרה דינה משכונת בבלי שירדה עם ילדיה והשכנה לפארק הירקון. "זה במרחק שמותר להיות בו מהבית, אז אין בעיה. הילדים צריכים לצאת החוצה. אני רואה שילדים עולים על מתקנים ולדעתי אין עם זה שום בעיה, ילדים צריכים לשחק. כשיגיעו הביתה ננקה אותם טוב".

אנשים עושים ספורט בצל הקורונה לאחר הקלה בהנחיות (צילום: רועי עידן)
המרינה באשקלון, הבוקר(צילום: רועי עידן)

אנשים עושים ספורט בצל הקורונה לאחר הקלה בהנחיות (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

אנשים עושים ספורט בצל הקורונה לאחר הקלה בהנחיות (צילום: רועי עידן)
ג'וגינג במרינה באשקלון(צילום: רועי עידן)

גם אתמול ניצלו רבים את מזג האוויר הנעים ולא ויתרו על בילוי ברחובות תל אביב. גם בראשון לציון הגיעו עשרות רבות לאגם הנקיק - ופוזרו. בעירייה הפצירו באזרחים שלא להתקהל ולהפר את הוראות הממשלה. במשטרה ציינו כי פעולות האכיפה עדיין נמשכות.

 

הערב צפוי מזג האוויר להיות נוח ברוב האזורים. בהרים יהיה מעט קריר. תנשב רוח צפון מזרחית עד דרום מזרחית במהירות 15-5 קמ"ש. גובה הגלים בים התיכון 100-50 ס"מ.

 

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: קריית שמונה 27-13, קצרין 24-10, צפת 22-10, טבריה 31-15, נצרת 25-12, חיפה 23-14, תל אביב 24-14, ירושלים 25-12, אשקלון 23-14, עין גדי 33-23, באר שבע 30-14, ערד 28-14, מצפה רמון 27-13, אילת 33-23.

 

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עליה קלה בטמפרטורות שתהיינה רגילות לעונה. גובה הגלים בים התיכון יהיה 100-50 ס"מ. ביום שני יהיה נאה עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, שתהיינה מעט גבוהות מהרגיל לעונה. אחה"צ ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף.

 

ביום שלישי תורגש ירידה ניכרת בטמפרטורות. לקראת הצהריים הרוחות יתחזקו וירד גשם מקומי ברוב חלקי הארץ. יתכנו סופות רעמים בודדות וברד. בלילה הגשם יתחזק וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. גם ביום רביעי יהיה מעונן חלקית וקריר מהרגיל לעונה. ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, ינשבו רוחות ערות.

 

 
אנשים מפרים את ההנחיות ויוצאים לטייל בחוף בשבת בבוקר (צילום: נדב אבס)
הטיילת בתל אביב, היום(צילום: נדב אבס)

אנשים מפרים את ההנחיות ויוצאים לטייל בחוף בשבת בבוקר (צילום: נדב אבס)
מבלים בחוף בתל אביב(צילום: נדב אבס)

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר חולי הקורונה בישראל עומד כעת על 6,525 בלבד. 227 נפטרו, ומניין הנדבקים הכולל עומד על 16,152. מאז העדכון האחרון אתמול בערב נוספו 51 נדבקים חדשים, 244 מחלימים, שני נפטרים ומונשם אחד. מספר החולים הפעילים נמוך בכ-3,300 מאז השיא ב-15 באפריל.

 

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בשלושת הימים האחרונים התגלו 99 חולים חדשים בירושלים, 30 בחורה – שם סך החולים הגיע ל-99, בבני ברק אובחנו מאז יום חמישי 29 חולים חדשים, בבית שמש 18 ומודיעין עילית 10.

 

בדיר אל אסד, שעליה הוטל סגר, אובחן חולה בודד בשלושת הימים האחרונים. עוד מתברר מהנתונים כי ברמת גן התגלו חמישה חולים חדשים בשלושת הימים האחרונים, בפתח תקווה שבעה, בנס ציונה ארבעה, ובכפר קרע ארבעה. בבאר שבע אובחנו שלושה חולים חדשים, בחיפה שניים ובתל אביב אובחן חולה אחד נוסף מאז יום חמישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
יער בן שמן, היום
צילום: גיל יוחנן
מומלצים