שתף קטע נבחר

הוארך מעצר תושב בת ים שרצח את זוגתו: "אמרנו לה לא לחזור אליו"

הוארך בשבוע מעצרו של איגור צ'פיקוב שרצח את זוגתו, טטיאנה חייקין. חברתה: "אמרנו לה לא לחזור אליו, והם חזרו כשהשתחרר מהכלא". המשטרה: "החשוד התקשר למוקד ואמר שרצח את אשתו. הזירה הייתה קשה ומזעזעת". עורכת דינו: "הוא לא זוכר כלום מהאירוע, גם כי היה בגילופין"

 

 

 

 

 

טטיאנה חייקין, בת 50, היא האישה שגופתה נמצאה אמש (יום א') בבת ים בידי בן זוגה, איגור צ'פיקוב, בן 54 מבת ים. החשוד ברצח הובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, שם הוארך מעצרו בשבעה ימים. 

 

אתמול בערב הוזעקה המשטרה לדירת השניים ברחוב יוספטל בבת ים, לאחר שצ'פיקוב התקשר למוקד המשטרה ודיווח כי רצח את בת זוגו. חייקין עלתה לישראל מאוקראינה בגיל 19, ואין לה משפחה בארץ.

  

רוצח זוגתו בבת ים ()
החשוד ברצח צ'פיקוב והנרצחת טטיאנה חייקין

 

נציג המשטרה בדיון, רס"ב ליאור סולומון, ביקש להאריך את מעצרו של צ'פקין ב-15 ימים. בפתח הדיון אמר: "אתמול בשעות הערב התקבלה שיחה למוקד המשטרתי, ובה מודיע החשוד כי רצח את אשתו. שוטרים שמאתרים את הכתובת מגיעים למקום, ונתקלים בזירה שניתן לכנות אותה 'קשה ומזעזעת'. החשוד נעצר במקום ונלקח לתחנת המשטרה, שם נחקר בגין המיוחס לו ומסר גרסה".

 

נציג המשטרה ציין עוד כי החשוד הורשע ב-2014 בעבירות אלימות נגד אותה מתלוננת, ובגינן אף ריצה חצי שנת מאסר. עוד אמר כי בדיווח למוקד המשטרה אמר החשוד "הרגתי את אשתי" ומסר כתובת לא נכונה. השוטרים הצליחו להגיע לדירת החשוד בעקבות הצלבת פרטים אחרים. המשטרה חקרה אמש שכן שגר סמוך לבני הזוג.  

 

 

הנרצחת מבת ים- טטיאנה חייקין ()
טטיאנה חייקין

 

עורכת דינו של החשוד, עו"ד יעל פינקלמן-ניסן מהסנגוריה הציבורית, אמרה כי מרשה לא זוכר דבר מהאירוע, בין היתר כי היה בגילופין. "מדובר בחשוד שעל אף המצב התרשמתי שהוא לא היה בקו ההבנה והתקשורת הרגיל. למרות שלא ברור אם האירוע התרחש אתמול, עדיין ניכרה השפעת אלכוהול. היתה אינדיקציה לשתייה, וחבל שהדברים לא נבדקים בצורה מסודרת ואני לא יכולה להתרשם מכך שמולי אדם בסף תקשורת רגיל. מצד אחד אין אינדיקציה פסיכיאטרית, אבל יש קושי וצריך לבצע בדיקה ראשונית ולבדוק אם יש מצב נפשי".

 

השופטת אפרת בוסני קבעה בהחלטתה כי קיים חשד סביר נגד החשוד. "עיון בתיק החקירה מעלה שמתקיימת עילה למעצרו של החשוד, הן מחמת המסוכנות ולאור פעולות החקירה לביצוע שמקימות עילות לשיבוש. מדובר בחשוד בעל עבר פלילי שהורשע בתקיפה סתם נגד אותה קורבן, ואף ריצה את עונשו".

 

רוצח זוגתו בבת ים ()
איגור צ'פיקוב, החשוד ברצח בת זוגו

 

באוגוסט 2014 תקף צ'פיקוב את בת זוגו חייקין, ובנובמבר 2014 נגזרו עליו שישה חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי למשך ארבעה חודשים. לפי כתב האישום שהוגש נגדו אז, הוא משך אותה בחוזקה וחבט בראשה. בעקבות האירוע פונתה אז בת הזוג לבית החולים וולפסון בחולון, ולאחר סריקות של המשטרה אותר החשוד כשהוא ישן בדירתו.



מז
זירת הרצח בבת ים (צילום: דנה קופל )

רחוב יוספטל בבת ים (צילום: נדב אבס)
(צילום: נדב אבס)

מז
(צילום: דנה קופל )

 

 

סופי, חברתה של חייקין, סיפרה על מערכת היחסים בין חייקין לבן זוגה: "היה לה בעל טוב שהיה יותר מבוגר ממנה ב-20 שנה, היה לו כסף והוא היה עצמאי ופינק אותה. אחר כך היא עזבה אותו והתחילה לחיות עם מי שרצח אותה. הם שתו כל היום, היא נהייתה שתיינית. הכרתי את ההיסטוריה של האלימות ביניהם, הוא היה מרביץ לבת זוג שלו. הוא היה בן אדם טוב רק בזמן שהוא לא היה שיכור, אבל הוא כל הזמן היה שיכור".

 

עוד סיפרה על חברתה: "לא היו לה ילדים, אין לה פה אף אחד. יש לה אמא באוקראינה. גם בעלה לשעבר גר בחוץ לארץ. ניסינו לעזור לה פעם שעברה, לפני חמש שנים, כשהוא ישב בכלא בגלל שהרביץ לה והשכנים הצילו אותה. היא שכרה דירה ביפו והתחילה לעבוד ולהסתדר לאט-לאט, להיראות כמו בן אדם. עזרנו לה עם כסף כי היא מכרה את כל מה שהיה לה בשביל וודקה. אחר כך היא חזרה לעצמה ושמחנו. אמרנו לה לא לחזור אליו, והיא מצאה אותו וחזרה אליו אחרי שהוא השתחרר מהכלא".

 

לחשוד ברצח, כאמור, עבירה נוספת של תקיפת בת זוג משנת 2003, בגינה ריצה שישה חודשי עבודות שירות. בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהגישה נגדו המשטרה ב-2014 נכתב: "עברו של המשיב מלמד על נטיותיו לנהוג באלימות כלפי בנות זוגו. מדובר במשיב אשר מסוכנותו רבה כלפי המתלוננת, ולא ניתן לאיינה אלא במעצרו מאחורי סורג ובריח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החשוד ברצח צ'פיקוב והנרצחת טטיאנה חייקין
מומלצים