שתף קטע נבחר

השר הנגבי: מקווים לכונן ממשלה תוך שבוע

בריאיון לאולפן ynet שלל הנגבי את הערכתו של ליברמן ולפיה הולכים לבחירות: "על פי תחזיותיו בעבר, כנראה יקרה בדיוק הפוך". לדבריו, הליכוד וכחול לבן יתנו מענה להערות של בג"ץ על ההסכם הקואליציוני. הוא גם הודה שהיה קושי בסיוע לעסקים שנפגעו מהקורונה: "רוב הכסף נשאר בכספת"

 

 

השר צחי הנגבי שלל הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet את הערכתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהתראיין לפניו - ולפיה הולכים לבחירות רביעיות: "על פי תחזיותיו בעבר, כנראה יקרה בדיוק הפוך. אנחנו מעוניינים כבר בחמישי הזה לסיים את כל הליכי החקיקה בכנסת ולכונן את הממשלה. אם אי אפשר ביום חמישי, אז בשבוע הקרוב".

השר הנגבי באולפן ynet (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
השר הנגבי באולפן ynet(צילום: ירון ברנר)

לדברי הנגבי, "עשינו ויתורים חסרי תקדים וכואבים ביותר. גם כחול לבן עשו זאת. אנחנו בהמתנה דרוכה לכך שהחוק יקבל את אישור הכנסת, לא יסוכל על ידי פסיקה חיצונית וניתן יהיה להקים ממשלת חירום לשלוש שנים".

 

- מה הגבולות? יש אולי סעיפים שיכולים לקבל ביקורת שיפוטית או שבג"ץ יורה לבטל. מה תעשו אז?

 

"ההסכם הזה הוא מבנה מורכב ביותר, כמו רקמה שיש בה הרבה חוטים, וברגע שאתה מושך חוט אחד אתה יכול לפרום את כל הרקמה העדינה הזו. לכן הבקשה שלנו מבית המשפט העליון הייתה אל תתערבו בהסכם, אין צורך להתערב. היו כמה נושאים שהציקו לשופטים, אנחנו אמורים במהלך היום יחד עם כחול לבן לתת מענה, ואני מקווה שהוא היה מרגיע מבחינת השופטים, לאותן סוגיות שלגביהן הם ביקשו הבהרות. אני מקווה שבזאת יסתיים העניין".

 

- אתה יכול להגיד לאזרחי המדינה שבנימין נתניהו לא עושה תרגיל? שהוא לא מעוניין בבחירות אלא רוצה להקים ממשלה?

 

"באלף אחוז. ראש הממשלה אתמול הגדיר בחירות רביעיות כאסון, ואני חושב שהוא לא יפעל לקדם את פני האסון הזה אלא אם כן אנחנו נראה שלמעשה אנחנו לא מסוגלים להביא בפני הכנסת הסכם קואליציוני ששומר על אותם איזונים מורכבים שהגענו אליהם לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן עם כחול לבן - כשבסופו של דבר כל צד שמר מכל משמר את הנושאים החשובים לו וכיבד את הרצון של הצד השני לשמור על הנושאים שלו".

 

 

- בוא נדבר על ההכרזות בנושא קורונה. בטוח שהקצב שבו זזים הוא הקצב הנכון?

 

"בתחילת הדרך ראש הממשלה הגדיר והממשלה אימצה את ההגדרה האסטרטגית הזו - במקום שבו אנחנו מתלבטים בין החמרת יתר להקלת יתר, אנחנו בוחרים בחומרה. אני חושב שזה בסופו של דבר מקור ההצלחה הגדולה ביחס למדינות רבות בעולם. אנחנו לא חכמים יותר, אנחנו לא עם מערכת רפואית משוכללת יותר, פשוט לקחנו פחות סיכונים בתחילת הדרך. היינו ראשונים בעולם לעצור את הטיסות מסין, היינו הראשונים בעולם לעצור למעשה את כלל הטיסות. היינו הראשונים בעולם להכניס את כל אזרחי ישראל לתרבות מאוד קשה של התכנסות בבתים, ואכן הציבור הוכיח בגרות, אחריות וצייתנות להוראות מאוד מחמירות".

 

עכשיו אנחנו הולכים לכיוון האחר, לכיוון של הקלות. גם בכיוון ההקלות אנחנו עדיין דבקים באותה גישה?

 

"הגישה היא שכשיש ספק - אין ספק. כלומר לא פותחים הכל בצורה פרועה, פותחים הכל באופן מדורג. לכן בתי העסק נפתחו רק ברחוב, ובקניונים ובשווקים זה יקרה בימים הבאים. לכן מערכת החינוך לא חזרה בתפוסה מלאה אלא בהדרגתיות, וזה מה שיאפיין אותנו בשבועות הקרובים".

 

- הרבה מאוד אנשים מתלוננים על הבירוקרטיה, אנשים מתלוננים שלא קיבלו את הסיוע שהבטיחו להם. איך אתה מגיב לזה?

 

"קודם כל זה מאוד נכון, זו הייתה נקודת התורפה. למעשה כשהמשק קיבל או אמור היה לקבל זריקת חמצן מהממשלה והממשלה החליטה על סיוע באמת חסר תקדים תוך ימים - אבל זה לא הגיע לציבור. כמו שאתה מציין, רוב מוחלט של ההלוואות, המענקים והפיצויים נותרו בתוך הכספת של המדינה. לכן ראש הממשלה עשה סדרת דיונים ובהם דרש דרישות חד משמעיות לגבי קיצור הזמן שזה מגיע והורדת בירוקרטיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
השר הנגבי באולפן ynet
צילום: ירון ברנר
מומלצים