שתף קטע נבחר

הסגר בחורה הוארך, התושבים טוענים שאין אכיפה: "שכחו אותנו"

תוך שלושה ימים זינק מספר החולים ביישוב הבדואי בכ-20%, והתושבים טוענים כי אין בכלל אכיפה לחולים שהפרו בידוד: "המשטרה עושה סיבוב פעם בכמה שעות, זה כמו המערב הפרוע". גם ברהט הסמוכה חוששים: "שיתנו לנו שמות של חולים, זה לא סודות גרעין"

 

חורה היום (צילום: רועי עידן )
(צילום: רועי עידן )

המדינה האריכה בצהריים (שלישי) את הסגר על שתי השכונות ביישוב חורה שבנגב עד ליום ראשון, אך התושבים המבוהלים עדיין חוששים מפני התפרצות נוספת. "אולי רק חצי מהתושבים שומרים על הכללים של משרד הבריאות", אמר אחד התושבים בשיחה עם ynet. "אין כאן נוכחות משטרתית בכלל, אם היו מגיעים - היו להם הרבה דו"חות לחלק".

 

הסגר הראשוני הוטל למשך ארבעה ימים בלבד, והוחלט להאריכו לאחר שבשלושת הימים האחרונים שיעור החולים עלה ב-19.4% ל-123 בני אדם. חלק מהחולים הועברו למלונית באשקלון, אך חלק נותר בבידוד ביתי, ולטענת גורמים ביישוב אינם מתייחסים להוראות. 

חורה היום (צילום: רועי עידן )
רהט(צילום: רועי עידן )

ראלס אבו סבית, שמפעיל את חנותו בצל החוקים וההנחיות החדשות, אמר כי האכיפה במהלך הסגר אינה ברורה. "לפעמים כשהולכים למכולת רואים 50 אנשים, בלי מסכות ובלי כפפות. המשטרה רואה את זה ולא אוכפת", סיפר. "אנחנו כמו במערב הפרוע. המשטרה מגיעה לעשות סיבוב אחת לכמה שעות, אבל לא אוכפת. אולי רק כשיש התקהלויות, אבל החנויות כולן עובדות רגיל.  

 

"לדעתי פשוט שכחו אותנו. זה לא חדש. אין פה מועצה שעובדת כמו שצריך ומבצעת חיטוי לרחובות. גם בגלל הרמדאן החיכוך בין התושבים גדול יותר - והסיכוי לתחלואה גדול פי שניים. חייבים לעשות כאן סדר, ולהסביר לאוכלוסייה שזה לא עונש".

 

חאבס אלעטואנה, ראש המועצה, אמר כי "זו הפעם הראשונה שיישוב נמצא בסגר, וזה לא קל. בעיניי ההנחיות נשמרו, אני סומך על ההערכה של משרד הבריאות והגורמים הרלוונטיים".

 

 

גם בעיר הסמוכה רהט חוששים מפני גל הידבקויות מאותם תושבי חורה, שלדברי ראש העיר פאיז אבו סאהיבן מחזיקים עסקים בשטחה. "יש כאן פאשלה של משרד הבריאות והממשלה ששכחו אותנו", אמר אבו סאהיבן. "מפקירים את התושבים גם ברמת התקציבים וגם בקורונה. שוכחים את חורה ואת הנגב".

 

ראש העיר הודה כי הוא חושש לתושביו: "יש לנו הרבה אנשים שמגיעים מחורה לפה, וזה ים שאני לא יודע איך לשחות בו. אני לא יודע למי יש קורונה ומי צריך להיות בבידוד. אין לי את הכלים האלו. התושבים קונים מהעסקים של תושבי חורה. הכל תוהו ובוהו".

 

"המדינה נכשלה פה והיא צריכה לתת לנו את השמות של מי שצריך להיות בבידוד ומי חולה קורונה. אנחנו כבר נשמור על הסודיות, אם צריך אני יודע לעבוד כמו בשב"כ", הוסיף ראש העיר. "זה לא סוד גרעיני, מדובר בסיכון של בריאות הציבור. משרד הבריאות חייב לערוך עם עצמו חשבון נפש".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "הטענות אינן מוכרות למשטרה. משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מוגברת במאמץ האכיפה במניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל בכלל המישורים. כמו כן, משטרת ישראל מבצעת פעולות הסברה וחלוקת מסכות בכל רחבי הארץ, בשיתוף עם הרשות המקומית, הנהגת היישוב וגורמי פיקוד העורף. משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה ככל שיידרש ביישוב חורה ובכל מקום אחר במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
"שכחו אותנו". רהט
צילום: רועי עידן
מומלצים