שתף קטע נבחר

משפט השוטר היורה: "לסלומון טקה אין עבר פלילי רלוונטי לתיק"

סנגורו של השוטר שירה למוות בסלומון טקה ביקש לקבל את נתוני הרישום הפלילי שלו ושל הנערים ששהו איתו בזמן האירוע "כדי להבין את מידת הסכנה שהיה נתון בה". השופטת קיבלה לידיה את המסמכים והמליצה לסנגור למשוך את הבקשה בשל "היעדר רלוונטיות"

במענה לבקשת סנגורו של קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה, קבעה שופטת בית משפט השלום בחיפה כי לטקה "אין רישום פלילי רלוונטי לעניין התיק", זאת בניגוד לטענות שהשמיעו גורמים בקרבת הקצין במהלך החקירה. פרשת מותו של סלומון טקה חוללה מהומות קשות ברחבי ישראל ועמדה במוקד טענות על גזענות ועל אכיפה סלקטיבית של המשטרה.

 

השוטר בבית המשפט (צילום: שמיר אלבז)
השוטר בבית המשפט וסלומון טקה(צילום: שמיר אלבז)

 

סנגורו של הקצין, עו"ד יאיר נדשי, ביקש לקבל את הנתונים על הרישום הפלילי והעונשים, צווי המבחן והתחייבויות שלא לעבור עוד עבירות, נגד טקה ונגד שלושה מעדי התביעה, נערים שהיו עמו בעת האירוע. הסניגור לא חסך במלים קשות וטען כי בגופו של טקה התגלו סמים ואלכוהול. בשלב מסוים טען כי טקה נהג במהלך האירוע כ"מחבל מתאבד".

 

"הגילוי נחוץ ומהותי כדי לנהל את התיק העיקרי", אמר הסנגור, "וזאת כדי להבין את מידת הסכנה שבה היה המבקש בעת הירי, יש חשיבות לזהות תוקפיו, כוונותיהם, ומידת המוטיבציה בה פעלו עת תקפו את המבקש".

 

התובע מפרקליטות המדינה, עו"ד רונן יצחק, טען בתגובה כי על פי הפסיקה ובפועל, אין רלוונטיות לעברו פלילי של אדם לשאלת המהימנות.

 

השופטת מריה פיקוס בוגדנוב, קיבלה לידיה את המסמכים בדבר הרישום הפלילי, ובעקבות זאת המליצה כאמור לסניגור למשוך את הבקשה - בשל היעדר רלוונטיות. וכך עשה.

 

בדיון נכחו רק עורכי הדין, אביו של טקה ואחותו., וזאת בשל תקנות הקורונה. הנאשם לא הגיע לבית המשפט.

 

 

 

לפי כתב האישום, בעת שטקה ונערים נוספים נעמדו מול הקצין ביוני בשנה שעברה בפארק בקרית חיים, הוא שלף את האקדח, דרך אותו וכיוון אותו לעברם במטרה להרתיעם וצעק לעברם להתרחק לאחור. מיד לאחר מכן הוא כיוון את אקדחו אל האספלט, במרכז הכביש, וירה ירייה אחת - מאותה ירייה נהרג סלומון טקה.

  

מותו של טקה הצית גל מחאה נרחב בקרב צעירים יוצאי אתיופיה, שחסמו כבישים והפגינו במרכזי הערים נגד היחס המשטרתי כלפיהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שמיר אלבז
סלומון טקה וקצין המשטרה
צילום: שמיר אלבז
מומלצים