שתף קטע נבחר

משפחת ההרוג: "השוטרים ירו במכוון"; המשטרה: "הוא דרס וסיכן חיים"

סלאמה אבו-כף נורה למוות בידי שוטרים בשכונת רמות בבאר שבע, לאחר שלטענת המשטרה ניסה להימלט תוך שהוא וחברו פוגעים ברכבי משטרה ומסכנים את השוטרים. המשפחה זועמת: "מעלימים ראיות"

 

 

 

משפחתו של סלאמה אבו-כף בן ה-36, שנורה למוות אמש (יום רביעי) במהלך מרדף משטרתי שכונת רמות שבבאר שבע, טוענת כי השוטרים "ירו כדי להרוג - וכעת מעלימים ראיות". לטענתם, מדובר במחדל משטרתי ובאירוע שיכול היה להסתיים אחרת.

 

הרוג בן 40 נמצא הרוג כתוצאה מירי ברחוב שלמה בן יוסף בבאר שבע (צילום: הרצל יוסף)
"ירו בו כי הוא שייך למגזר הבדואי". זירת האירוע, אתמול(צילום: הרצל יוסף)

הרוג בן 40 נמצא הרוג כתוצאה מירי ברחוב שלמה בן יוסף בבאר שבע (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)

בהודעת המשטרה על האירוע נכתב כי "במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך של משטרת ישראל בתופעת גניבת כלי רכב, ובמהלך פעילות יזומה של יחידת אתגר בלהב 433 נגד גורמי פשיעה, בוצע ניסיון מעצר של שני חשודים המשתייכים לכנופיית גנבי רכב שפעלה בשבועות האחרונים באזור הדרום. במהלך הפעילות הבחינו השוטרים ברכב גנוב ובחשודים המנסים לגנוב רכב נוסף באחת השכונות בבאר שבע. במהלך ניסיון המעצר ניסו החשודים להימלט, תוך שהם פוגעים במספר כלי רכב אזרחיים ורכבים ששימשו את השוטרים ומסכנים את חייהם של השוטרים".

 

לפי המשטרה, "השוטרים שחשו מאויימים ירו לעבר הרכב. במהלך האירוע שוטר אחד נפגע באורח קל, וכתוצאה מהירי נפגע אחד החשודים, תושב הדרום, ומותו נקבע על-ידי גורמי רפואה. חשוד נוסף נמלט וכעת מתבצעים אחריו חיפושים. הנושא יועבר לבדיקת מח"ש".

 

התושבים בשכונה מספרים על המון מקרים של גניבות רכבים באזור, אך לדבריהם זו הפעם הראשונה שהם נקלעו לקרב יריות כזה. חדווה גור מספרת שהיא שמעה כ-15 יריות וצעקות בערבית. לדבריה, "בהתחלה פחדתי לצאת, כי לא רציתי להיקלע למצב הזה. בהמשך יצאתי וראיתי שמישהו שוכב על הרצפה".

הרוג בן 40 נמצא הרוג כתוצאה מירי ברחוב שלמה בן יוסף בבאר שבע (צילום: הרצל יוסף)
"ניסה להימלט תוך כדי דריסת שוטר". זירת האירוע, אתמול(צילום: הרצל יוסף)

שאקר אבו כף, דודו של ההרוג, הכחיש שסלאמה הגיע לשכונה כדי לגנוב רכבים. הוא טען כי מכיוון שהחנויות באזור מגוריהם סגורות, סלאמה הגיע למקום לצורך קניות. לדבריו, "היה כאן מעשה מכוון, מכיוון שסלאמה שייך למגזר הבדואי".

 

שאקר הוסיף כי גורם במח"ש אמר למשפחה ש-15 שוטרים נחקרו בעקבות האירוע. לדבריו, נאמר למשפחה כי נורו לפחות שלושה כדורים פגעו בראשו של סלאמה ונורו לעברו מטווח קצר. הוא הוסיף כי "המשטרה יודעת שהיא טעתה ולכן מנסה לטשטש ולהסתיר ראיות".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחשוד שניסה להימלט בעת ניסיון מעצר בזמן שהוא, ביחד עם אדם אחר, מנגחים כלי רכב, דורסים שוטר ומסכנים את חייהם של השוטרים. שוטרי יחידת אתגר עושים מלאכת קודש במאבק בפשיעה ובתופעת גניבות כלי הרכב, המשפיעה באופן ישיר על האזרח הנורמטיבי ורכושו, במטרה לשמור על איכות החיים ולאפשר שגרת חיים תקינה למען אזרחי ישראל. נציין כי פרטי האירוע הועברו כאמור לבדיקת מח"ש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
זירת האירוע בבאר שבע
צילום: הרצל יוסף
מומלצים