שתף קטע נבחר

דיווח: שר ההגנה האמריקני בוחן הסגת כוחות מסיני

על-פי "וול סטריט ג'ורנל", מארק אספר דוחף לביצוע המהלך - שמעורר התנגדות במשרדו וכן בישראל, מחשש לפגיעה ביציבות האזור וסיוע להתבססות דאעש בגבול

 

ארה
מארק אספר(צילום: AP)

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום (שישי) כי שר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר, דוחף להסיג חיילים אמריקנים מכוח המשקיפים הרב-לאומי המוצב בחצי האי סיני. לפי הדיווח, מחלקת המדינה בוושינגטון וממשלת ישראל מתנגדות למהלך, בין היתר מחשש להתעוררות דאעש באזור.

 

כוח המשקיפים הרב-לאומי בסיני הוא ארגון שמירת שלום שאיננו כפוף לאו"ם, המפקח על קיום הנספח הצבאי להסכם השלום בין ישראל למצרים. אספר מעוניין להסיג יותר מ-400 חיילים, מתוך הכוח המונה כ-1,156 חיילים מ-13 מדינות.

 

 

גורמים רשמיים בפנטגון אמרו כי מדובר בחלק מבחינה מחודשת של פריסת כוחותיה של ארה"ב ברחבי העולם. לדבריהם, אספר סבור כי פעילותו של צבא ארה"ב בצפון סיני איננה ניצול יעיל של משאבי משרד ההגנה, וכי סיכון חייהם של החיילים לא מצדיק אותה.

 

מהפנטגון נמסר בתגובה על הדיווח: "המשלחת האמריקנית לכוח המשקיפים הרב-לאומי היא אחת מני משימות שהמשרד בוחן כעת". ישראל, מצרים ומחלקת המדינה של ארה"ב סירבו למסור התייחסות רשמית.

 

ארה"ב כבר צמצמה ב-2016 את השתתפותה בכוח המשקיפים מכ-700 חיילים ל-454. בכוח משרתים גם חיילים מהצבאות של בריטניה, צרפת, איטליה, יפן, אוסטרליה, קנדה, קולומביה, צ'כיה, ניו זילנד, נורבגיה, אורוגוואי ופיג'י.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים