שתף קטע נבחר

הוקפא מינוי הרופא שהורשע בהחזקת חומרי פדופיליה

אחרי שנפסק כי ד"ר אברהם ברקאי יוכל להתמנות לתפקיד הרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד בצפון, התקבלה בקשת הפרקליטות לעכב את המינוי. לפני עשור אותרו במחשבו של הרופא כ-190 אלף קבצים פדופיליים

גזר דין של ד
ד"ר ברקאי(צילום: אבישג שאר-ישוב)

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הודיע היום (א') כי החליט לעכב עד למתן החלטה אחרת את ביצוע פסק הדין בעניין מינויו של ד"ר אברהם ברקאי, שהורשע בהחזקת חומרי פדופיליה, לרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד במחוז הצפון.

 

ההחלטה ניתנה שלושה ימים אחרי שהפרקליטות פנתה לבית הדין לעכב את ביצוע פסק הדין השנוי במחלוקת עד להכרעה בערעור שיוגש בנושא.

 

ד"ר ברקאי, מומחה ברפואת ילדים, נעצר לפני כ-10 שנים כאשר במחשבו נמצאו כ-190 אלף קבצים של תמונות וסרטונים שהוגדרו פורנוגרפיים-פדופיליים. הוא הורשע בהחזקתם וכן בהפצת החומרים שכן אפשר לאחרים להתחבר למחשבו ולקבל את התמונות והסרטונים. בשנת 2011 הוא הורשע ונדון למאסר של שנה וחצי, אולם בערעור קוצר העונש והועמד על חצי שנת מאסר שריצה בעבודות שירות, וכן בקנסות ופיקוח.

 

לנוכח עברו, המינוי לתפקיד נתפס כבעייתי ביותר וגרר תגובות זועמות מצד הורים ובכירים בארגונים השונים. ראשי רשויות וועדי הורים באזור הצפון הודיעו כי לא יאפשרו לד"ר ברקאי להיכנס לבתי ספר, וברשת אף הופצה עצומה בנושא שעליה חתמו יותר מ-20 אלף איש.

 

שר החינוך רפי פרץ אף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אדם שהורשע בעבירות מין לא ייכנס בשערי אף מוסד חינוכי. נקודה. אני עובד מול משרד הבריאות ומשרד המשפטים כדי לוודא את זה".

 

את הבקשה נגד מינויו של ברקאי הגישה המחלקה למשפט העבודה בפרקליטות המדינה, שמייצגת את נציבות שירות המדינה. הדיון בערעור צפוי להתקיים בבית הדין הארצי לעבודה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבישג שאר-ישוב
ד"ר ברקאי
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים