שתף קטע נבחר

הבוקר: שתי רעידות אדמה קלות בצפון תוך כשעה

הרעש הראשון אירע בשעה 5:38, עוצמתו הייתה 3.2 והמוקד - 14 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן. בשעה 6:53 אירע רעש נוסף בעוצמה חלשה יותר, והמוקד היה 54 ק"מ צפונית מערבית לנהריה

שתי רעידות אדמה קלות בצפון הארץ, תוך מעט יותר משעה: הבוקר (יום ב') בשעה 5:38 הורגש רעש אדמה קל בגליל התחתון. באגף הסייסמולוגי שבמכון הגיאולוגי אמרו כי מוקד הרעש, בעוצמה 3.2, היה 14 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן.

 

בשעה 6:53 בבוקר אירעה רעידת אדמה נוספת, בעוצמה עוד יותר חלשה. המוקד שלה היה בים התיכון, מערבית לדרום לבנון. עומק הרעידה היה 20 ק"מ והמוקד המדויק היה 54 ק"מ צפונית מערבית לנהריה. לפי המכון הסייסמולוגי האירופי, עוצמתו היית גם כן 3.2, אבל באגף הסייסמולוגי שבמכון הגיאולוגי בישראל אמרו כי העוצמה הייתה 2.7.

 

לפני כשבוע וחצי הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 6.6 באי כרתים שביוון. לפי המרכז הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, מוקד הרעש היה בים - 89 קילומטרים מדרום לעיר לרפטרה שבאי. גולשים דיווחו למייל האדום של ynet כי הרעש הורגש גם בארץ, בין היתר בהוד השרון, בחולון, בראשון לציון ובפתח תקווה. לא היו נפגעים או נזק.

 

בחודש שעבר הורגשו שתי רעידות אדמה קלות בישראל: אחת מהן, בעוצמה 3.6, התרחשה ב-11 באפריל ב-19:30 והמוקד שלה היה באזור מושב עין יהב שבערבה. הרעש הורגש גם בבאר שבע וירוחם. חמישה ימים קודם לכן התרחשה רעידת אדמה חזקה יותר - בעוצמה 4.3 - באילת, מעט אחרי 08:00. מוקד הרעש היה כ-100 קילומטרים דרומית לעיר ובעומק של 3 קילומטרים. בכל המקרים לא דווח על נפגעים או נזק.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים