שתף קטע נבחר

הרכבת לא חוזרת - ולאוטובוסים מחכים שעות

הרכבת תשוב לפעילות רק בעוד יותר משבועיים, בלי תחנות ביניים ועם הגבלה על מספר הנוסעים - ובינתיים גוברים העומסים בתחנות האוטובוס. נוסעת סיפרה כי המתינה כשעתיים וחצי לאוטובוס מת"א לחיפה, אחרת התייאשה ועלתה על טרמפ. אגד: ביקשנו לתגבר קווים

 

 

על רקע החלטת ראש הממשלה שלא להשיב את הרכבת לפעילות ביום ראשון הקרוב כמתוכנן, העומסים בתחבורה הציבורית הורגשו היום (ה') היטב ברחבי הארץ. בינתיים, הנוסעים זועמים - ובאגד מאשימים את משרד התחבורה.

 

"'זה כבר האוטובוס השלישי או הרביעי שיוצא ואני עדיין בתור", סיפר אחד הנוסעים שהמתין לעלות על קו 480 של אגד לירושלים ממסוף ארלוזורוב בתל אביב. נוסעת אחרת המתינה במשך שעתיים וחצי כדי לעלות על קו 910 לחיפה - ולבסוף החליטה לנסוע לתחנה המרכזית - תחנת המוצא של הקו - כדי לתפוס מקום. 

 

רונית, שביקשה גם היא לעלות על קו 910 ב-17:30, סיפרה ל-ynet כי היא הגיעה לתחנה ב-15:10. "האוטובוסים לא עוצרים כי הם מלאים ובתחנה יש התקהלות גדולה כי הרבה אנשים חוזרים מהעבודה", אמרה. היא הוסיפה כי כשיצרה קשר עם מוקד השירות, נאמר לה לנסוע לתחנה המרכזית כדי לעלות על האוטובוס - אך גם שם עמוס מאוד. "בערך כל 12 דקות יוצא אוטובוס אבל בפועל זה לא קורה", אמרה.

 

"במוקד של אגד אמרו שמשרד התחבורה מתגבר את הקווים לפי התלונות שמגיעות אליו, אבל מי בכלל מתלונן במשרד התחבורה?". לבסוף, כשהיא מיואשת, החליטה רונית לעלות על טרמפ לחיפה - והגיעה לעיר אחרי ארבע שעות.  

תור לקו 480 לירושלים מתחנת ארלוזורוב בתל אביב (צילום:  15 דקות)
ממתינים לאוטובוס בתל אביב(צילום: 15 דקות)

תור לקו 480 לירושלים מתחנת ארלוזורוב בתל אביב (צילום:  15 דקות)
(צילום: 15 דקות)

 

דובר אגד, רון רטנר, אמר כי "קו 910 הינו קו מקביל לרכבת שלדאבוננו פותח את הדלת בתחנת המוצא, קולט 23 נוסעים ונוסע. אין יכולת חוקית לקלוט נוסעים בדרך". 

 

רטנר הוסיף כי גם עומסי התנועה בכביש 4 ובוואדי ערה בשל מחאת התושבים באזור הקשו על הפעלת קווים בכלל ועל הפעלת הקו המדובר בפרט. לדבריו, "קיימים לחצים וביקושים בלתי סבירים גם על הקווים לאילת וממנה - בעיקר ימים ראשון וחמישי - ואין אישור להוסיף אוטובוסים בציר החשוב הזה. באם יורה לנו משרד התחבורה, אזי לא נהסס לתגבר ככל שיידרש את השירות הבינעירוני".

 

ממשרד התחבורה נמסר כי "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הנחתה את חברת אגד לחזור לתפוקה מלאה. הפעילות הינה בהתאם למגבלת הנוסעים בתחבורה הציבורית.

חברת אגד נמצאת בקשר הדוק עם הרשות ואנו פועלים במשותף לשיפור השירות לנוסעים".

 

הרכבות לא יפעלו עד 1 ביוני: "צפוי פקק אחד גדול ביום ראשון"

מענה חלקי לבעיית התחבורה הציבורית אמור היה להיות הפעלת הרכבות מיום ראשון. אמש פורסם לראשונה ב-ynet כי משרד הבריאות התיר להפעיל את הרכבות ללא מגבלת נוסעים, אך מאוחר יותר הודיע מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כי הוא מתנגד למתווה. בינתיים, הודיע היום ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הרכבות ישובו לפעול ב-1 ביוני ולא לפני כן.

הרכבת חוזרת לפעול (צילום: אסף זגריזק)
תחנת רכבת השלום בת"א(צילום: אסף זגריזק)
 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי "ראש הממשלה החליט לעכב את פתיחת הרכבת עד 1 ביוני, וגם אז לפתוח רק קווים ישירים ללא תחנות ביניים ועם הגבלה על מספר הנוסעים".

 

סמוטריץ' הוסיף כי הוא "סבור שזו החלטה שגויה שאינה מאזנת נכון בין שיקולי הבריאות לצרכי המשק והתחבורה, אבל הוא ראש הממשלה. הוא הנושא באחריות וכך אנחה את הרכבת לפעול".

 

שמרית נוטמן, מנכ"לית ארגון צרכני התחבורה הציבורית "15 דקות", הזהירה כי "פקק אחד גדול יצפה לכל מי שינסה לעלות על הכבישים ביום ראשון הקרוב. אי-החזרת הרכבת בתחילת השבוע, כששירות האוטובוסים מתפקד בשליש כוח והורים רבים מתכננים להגיע בפעם הראשונה למקום העבודה שלהם מאז תחילת משבר הקורונה יוביל לעומס גדול במיוחד על הכבישים.

 

נוטמן המשיכה: "מדינת ישראל צריכה לעשות חושבים מחדש על כל מתווה החזרה למשק. הגדלת שירות האוטובוסים, סימון שבילי אופניים טקטיים, החזרת הרכבת וכמובן עידוד עבודה מהבית, הם צעדים חיוניים שצריכים היו להתבצע כבר אתמול. לא צריך להגיע למצב שבו מדינת ישראל לא זזה לפני שמתחילים לממש אותם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  15 דקות
ממתינים לאוטובוס בת"א
צילום: 15 דקות
מומלצים