שתף קטע נבחר

טראמפ הדיח את מפקח מחלקת המדינה

בשבועות האחרונים הדיח נשיא ארה"ב ארבעה מפקחים ממשלתיים והכעיס את יריביו. האחרון שהודח הוא סטיב ליניק, שלפי הדמוקרטים פתח בחקירה נגד מזכיר המדינה פומפאו: "איבדתי אמון ביכולת שלו לכהן בתפקיד"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הדיח את סטיב ליניק, המפקח הכללי של מחלקת המדינה. בכירים דמוקרטים, בראשם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, זעמו על ההחלטה. ועדת יחסי החוץ בבית הנבחרים הודיעה שהיא תחקור את ההדחה.

 

במכתב לפלוסי אמר טראמפ שהוא איבד את האמון ביכולתו של ליניק לכהן בתפקיד. הוא לא פירט על הסיבות לאובדן האמון. "אני מודיע שאני מנצל את סמכותי כנשיא להדיח את המפקח הכללי של מחלקת המדינה מתפקידו, תוך 30 יום מהיום", כתב טראמפ.

נשיא ארה
טראמפ ופומפאו בבית הלבן(צילום: EPA)
 

ליניק מונה לתפקיד ב-2013, בזמן כהונת ברק אובמה. הוא האחרון בסדרת מפקחים ממשלתיים שהודחו מתפקידם בשבועות האחרונים. במכתב לא ציין הנשיא מי יחליף את ליניק בתפקידו. מחלקת המדינה הודיעה שהמחלף יהיה סטיבן אקרד, ראש המשרד למשימות חוץ במחלקת המדינה ובעבר אחד מעוזריו של סגן הנשיא מייק פנס.

 

מחוקקים דמוקרטים טענו שהדחתו של ליניק קשורה לחקירה שהמפקח הכללי פתח בעניינו של מייק פומפאו, מזכיר המדינה. גורם דמוקרטי, שנשאר בעילום שם, אמר שליניק חקר תלונות שפומפאו ניצל את העובדים שלו ודרש מהם לבצע מטלות אישיות עבורו ועבור רעייתו סוזן. גורם בבית הלבן אמר הערב שפומפאו המליץ לטראמפ להדיח את המפקח הכללי.

 

יו"ר בית הנבחרים פלוסי אמרה שהדחתו היא חלק מ"דפוס מסוכן של פעולות תגמול" מצד טראמפ, נוהל שלהגדרתה צובר תאוצה. במחלקת המדינה לא הגיבו לדברים.

דונלד טראמפ מסיבת עיתונאים הבית הלבן (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

בחודש שעבר הדיח הנשיא הרפובליקני את המפקח גלן פיין, שהיה אחראי לעקוב אחר הסיוע הכלכלי שמעניק הממשל בזמן משבר הקורונה. בתחילת מאי הדיח טראמפ את כריסטי גרים, שהובילה את אגף הפיקוח הכללי במשרד הבריאות. הוא האשים אותה בפרסום שקרים על מצוקת בתי החולים, שסובלים ממחסור בציוד בזמן המגפה.

 

באפריל הנשיא טראמפ הודיע לקונגרס שהוא מדיח את מייקל אטקינסון, המפקח הכללי של קהילת המודיעין, שהיה מעורב בהליך ההדחה שהתנהל נגד הנשיא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים