שתף קטע נבחר

חיילת העלילה על רס"ר שהוא מטריד מינית – ותפצה אותו

צעירה ששירתה במפקדת זרוע היבשה גרמה לפתיחת חקירת מצ"ח נגד רס"ר שהיה אחראי לעונשים משמעתיים שקיבלה. ביהמ"ש חייב אותה לשלם לו 30 אלף שקל: "ניצלה לרעה את החומרה שמייחס צה"ל לעבירות מין"

 

ארכיון (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
ארכיון(צילום: ירון ברנר)

חיילת לשעבר בצה"ל תשלם 30 אלף שקל לרס"ר שתחתיו שירתה במפקדת זרוע היבשה, מאחר שהעלילה עליו שהוא מטריד מינית וגרמה לפתיחת חקירת מצ"ח נגדו – הליך שהסתיים ללא תוצאות. בעקבות תביעה אזרחית שהגיש נגדה קבע לאחרונה בית משפט השלום באשקלון כי חובה להחמיר עם מי שניצלה לרעה את החומרה שמייחס צה"ל לעבירות מין. היא חויבה לשלם גם הוצאות משפט בסך 16 אלף שקל.

 

התובע שירת כרס"ר מחנה וראש מדור ניהול במפקדת קצין הנדסה ראשי במפקדת זרוע היבשה. בכתב התביעה שהגיש באמצעות עו"ד לימור רוט-חזן, הוא טען שהרקע לפרשה, שהחלה ב-2014, היה טיפול שלו בעבירות משמעת שיוחסו לחיילת, והביאו להעמדתה לדין ולהטלת עונשים משמעתיים.

 

בעקבות זאת, טען בתביעה, החיילת "הפיצה במתכוון שמועות בבסיס שלפיהן לתובע יש עבר פלילי בהטרדה מינית של חיילות, הוא ביצע עבירות מין כנגד חיילות ויש להיזהר מפניו". הרס"ר הוסיף שהיא ניסתה לשדל חיילות בבסיס להגיש תלונה נגדו בגין הטרדה. לדבריו, במהלך הפרשה הוא התמוטט כתוצאה מעומס נפשי.

עו
עו"ד לימור רוט חזן

בכתב ההגנה שהגישה החיילת היא ציינה כי היא "שמעה" על מקרה שבו הרס"ר הטריד חיילת, ופעלה "על פי ההנחיות בהתאם לאחריותה לבנות המשרתות תחת פיקודה. היא לא ניסתה לשדל, אלא הזמינה את אותן החיילות לבירור וציינה בפניהן כי במידה שקרה משהו או יקרה משהו, הן מוזמנות לפנות אליה לצורך סיוע, ובכך מילאה את חובתה כמפקדת".

 

מלחמת הגרסאות הביאה לכך שמצ"ח פתחה בחקירה ואספה ראיות ועדויות, אבל התיק נסגר כאמור לאחר שלא נמצא בסיס ראייתי.

 

בפסק הדין ציין השופט אמיר דהאן: "בבואו לקבוע את גובה הפיצוי המגיע שקל בית המשפט לחובת הנתבעת את השיקולים הבאים: המעשים הפוגעניים של הוצאת לשון הרע, וזאת תוך הפרת פקודות, במסגרת סגורה, רגישה ודחוסה הנתונה להשפעתן הקשה של שמועות, כמו המסגרת הצבאית. הרתעת הרבים אשר באה לידי ביטוי בחשיבות הגבוהה, המנגנון המיוחד והחומרה המיוחסת בצה"ל לכללים הבאים לשרש את תופעת ההטרדה מינית.

 

"כמשקל נגד חיוני לחשיבות זו חייבים בתי המשפט להחמיר עם מי שניצלה חומרה זו והליך מיוחד זה, והשתמשה בהם לצרכים זרים, ביצוע סדרה של מעשים לרבות פתיחת הליך חקירה של רשויות מצ"ח בתלונה יזומה שחלקה הוכח כשקרי. הנתבעת אילצה את התובע לנהל הליך מלא בהוכחות וכן להתגונן מפני תביעה שכנגד שלא היה בה ממש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים