שתף קטע נבחר

אישום: חייל הקים מחסום פתע ושדד מכונית מפלסטינים

חייל מיהודה ושומרון מואשם ששדד מכונית משלושה פלסטינים, השתמש בה לצרכיו ולאחר מכן עזב אותה בצד הדרך. לפי החשד הוא לא פעל לבדו - ואף גנב רכבים נוספים באמצעות אותו תרגיל - אך לא נמצאו לכך ראיות מספקות

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שני) כתב אישום נגד חייל צה"ל, תושב יהודה ושומרון, בטענה שהקים מחסום פתע, עצר פלסטינים ושדד את רכביהם. מעצרו הוארך בשלב זה עד ל-24 במאי. לפי החשד, הוא לא פעל לבדו - ואף גנב רכבים נוספים באמצעות אותו תרגיל - אך לא נמצאו לכך ראיות מספקות.

מחסומים ליד רמאללה (צילום: AP)
מחסום צה"לי ליד רמאללה, ארכיון(צילום: AP)

על פי עובדות כתב האישום, בחודש מרץ 2020 שדד החייל רכב מכונית משלושה תושבי יהודה ושומרון בצומת שסמוכה ליישוב דולב שבבנימין. החייל, שהיה באותו זמן בחופשה, לקח מהפלסטינים את הרכב כשהוא לבוש במדים וחמוש בנשקו הצבאי, ותוך שהציג בפני הפלסטינים מצג שווא שמדובר במחסום צה"לי.

 

ככל הנראה, החייל לא פעל לבדו אלא יחד עם קטין, אך בחקירה לא נמצאו ראיות להרשעת מעורבים נוספים. השניים הקימו מחסום פתע מזויף ועצרו את רכבם של הפלסטינים, הורו להם לצאת ממנו, התניעו אותו ונסעו. לפי כתב האישום, לאחר שהחייל השתמש ברכב לצרכיו האישיים, הוא הותירו בצד הדרך.

 

עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של החייל עד לתום ההליכים המשפטיים. בשלב זה, בית הדין הצבאי בחר להאריך את מעצרו של החייל עד ל-24 במאי 2020. החייל הואשם בעבירות של שוד מזוין והתנהגות שאינה הולמת.

 

לפי החשד, זו לא הייתה הפעם היחידה שבה החייל - ביחד עם מעורבים נוספים - גנב רכב מפלסטינים בצורה זו, אולם בחקירה לא נאספו מספיק ראיות או עדויות למקרים נוספים.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מחסום צה"לי ליד רמאללה, ארכיון
צילום: AP
מומלצים