שתף קטע נבחר

גנץ החליף את בנט בביטחון: "אעשה הכול כדי לקדם מהלכים מדיניים"

שר הביטחון הנכנס בני גנץ התרגש בטקס החלפת השרים: "אלפי פעמים חציתי את הגשר שמחבר בין לשכת הרמטכ"ל ללשכת שר הביטחון". הוא ציין: "אקדם את תוכנית טראמפ על כל מה שהיא מייבאת בתוכה". השר היוצא בנט: "צריך להשלים את המלאכה בסוריה"

 

 

 

בני גנץ נכנס הערב (יום ב') רשמית לתפקיד שר הביטחון במקום נפתלי בנט, והשניים נשאו דברים בטקס שנערך במחנה "הקריה" בתל אביב.

 

בפתח דבריו אמר גנץ: "אלפי פעמים חציתי את הגשר שמחבר בין לשכת הרמטכ"ל ללשכת שר הביטחון והיום אני מקבל על עצמי את האחריות על המשרד ואגפיו. אני קצת מתרגש לחזור לכאן היום".

 

בני גנץ בטקס חילופי השרים במשרד הביטחון (צילום: עודד קרני, לע
גנץ ובנט בטקס חילופי השרים(צילום: עודד קרני, לע"מ)

 

הוא התייחס לקשר בין מערכת הביטחון לאפשרות לקידום מהלכים מדיניים, וסיפק אמירה מעניינת לגבי תוכנית השלום של טראמפ: "אני מחויב לעשות את כל שניתן לקידומם של הסדרים מדיניים ולחתור לשלום – השלום היה ונשאר, משאת נפש ציונית חשובה. לצד זאת ולמען זאת, נשמור על עוצמתנו, כדי לנצל הזדמנויות אזוריות בכלל, ובכדי לקדם את תוכנית השלום של הממשל האמריקאי והנשיא טראמפ על כל מה שהיא מייבאת בתוכה.

 

"צעדים מדיניים אחראים וחשובים, מצריכים מערכת ביטחון חזקה, שיודעת להעריך ולהיערך למציאות האסטרטגית שעומדת בפני מדינת ישראל, שיש לה אוזן קשובה אצל מקבלי ההחלטות ומחוברת אליהם. כזו יש לנו, וכזו תמשיך להיות".  

 

בני גנץ בטקס חילופי השרים במשרד הביטחון (צילום: עודד קרני, לע
בני גנץ. "אקדם מהלכים מדיניים"(צילום: עודד קרני, לע"מ)

 

גנץ מקווה שארה"ב תציל אותו מהסיפוח / פרשנות

 

הוא הוסיף: "צריך תמיד לבחון ולשנות תפיסות מבצעיות, לשנות סדרי עדיפויות. לא לחשוב רק איך ביצענו משהו במלחמה הקודמת, אלא לחשוב על הדרך לבצע את המשימה הבאה, בין אם היא בשדה הקרב, בשדה הרפואי או במרחב הטכנולוגי. הגיעה השעה לאמץ מתווה שירות חדש המאפשר חיזוק של הצבא תוך שמירה על מודל צבא העם".

 

נפתלי בנט בטקס חילופי השרים במשרד הביטחון (צילום: לע
נפתלי בנט בטקס חילופי השרים (צילום: לע"מ)

בפתח דבריו אמר שר הביטחון היוצא נפתלי בנט: "צריך להשלים את המלאכה בסוריה. זה בהישג יד. האיראנים רוצים להקים טבעת אש שתקיף אותנו. צריך לתקוף, להכניס אותם למגננה".

 

לגבי המאבק בקורונה אמר: "צה"ל ומערכת הביטחון ניצחו את הקורונה. למעלה משני שליש מהמאמצים נגד הקורונה בוצעו ע"י צה"ל ומערכת הביטחון. "אפשר להתגבר על הגל השני של הקורונה מבלי לפגוע בכלכלת ישראל ע"י הקמה מיידית של מערך בדיקות וחקירות. יש לנו 130 יום להתכונן לזה".

הוא פנה לגנץ: "יש משימה אחרת שלצערי לא השלמנו. עוד לא השבנו את חללי צוק איתן, בני, אנחנו שלחנו אותם למערכה ובאחריותנו להשיב אותם לקבר ישראל".

 

על כך השיב שר הביטחון הנכנס גנץ: "לא ננוח עד שנשיב הביתה את אורון שאול והדר גולדין ז"ל ונפעל להשבתם של אברה מנגיסטו והישאם אל סייד משבי חמאס".  

 

בחמאס אמרו בתגובה: "דבריו של בני גנץ בפני משפחות החיילים הישראלים שנשבו על-ידי חמאס לפיהם הוא מחויב להחזירם הם מניפולציה רגשית במשפחות החיילים שנשבו.

 

"בני גנץ, שהחיילים נשבו בתקופת כהונתו כרמטכ"ל לפני כמעט 6 שנים, ממשיך את מסע ההטעיה של נתניהו במשפחות החיילים. הדרך היחידה להחזרת השבויים למשפחותיהם היא באמצעות עסקת חילופי שבויים אמיתית, שבה ישוחררו האסירים הגיבורים שלנו. כל דבר אחר הוא מכירת אשליה של ההנהגה הישראלית לעם שלה". 

בני גנץ ונפתלי בנט ()
בני גנץ ונפתלי בנט

 

מוקדם יותר הודיע גנץ כי החליט למנות את אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון לשעבר, למנכ"ל משרד הביטחון. אשל יחל בתפקידו בימים הקרובים. עם כניסתו יעבור אשל חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא, אלוף (במיל') אודי אדם, שביקש לפרוש לאחר ארבע שנים בתפקיד.

 

גנץ, שהוגדר "ראש הממשלה החלופי" לצד תפקידו כשר ביטחון, קיים אתמול פגישות חפיפה עם בנט ועם הרמטכ"ל אביב כוכבי במשרד הביטחון בתל אביב.

 

בנט מונה לתפקיד שר הביטחון על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש נובמבר האחרון כחלק מממשלת המעבר. הוא כיהן בתפקיד כשבעה חודשים.

 

 

 

בהכנת הידיעה השתתף אליאור לוי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עודד קרני, לע"מ
בני גנץ
צילום: עודד קרני, לע"מ
מומלצים